Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor ajl » 08 mar 2011 15:34

Succes evelien, ( ik wacht ook in spanning af)

@ meiden met bekkenklachten Ik zou hiermee toch even naar een fysio gaan voor bepaalde oefeningen om de klachten te beperken/voorkomen. Helemaal ook omdat je klachten toe kunnen nemen en je dan op een andere wijze moet bevallen ( althans de benen vasthouden etc.)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 mar 2011 16:16

Spannend Evelien, hopelijk hebben jullie een prachtig kloppend hartje gezien!

TK: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

En voor degene die op het laatst lopen: STERKTE!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2011 16:37

Spannend Evelien! Ik hoop dat we 'zo' goed nieuws van jullie hier lezen!

Ik maak me een beetje zorgen over m'n harde buiken, volgende week maar even aankaarten bij VK.
Zit nu voor mezelf te dubben of het verstandig is om tot week 36 door te werken. :-k
Nog maar even over nadenken!

Heb net een hele berg kleertjes gewassen en gestreken. Kon me niet langer inhouden :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2011 16:42

Ik zit ook al heel de middag aan Evelien te denken! Vind het zo spannend... Evelien moest je niet met een volle blaas komen dat had ik wel en kon het met moeite ophouden :oops: :D

Blije doos heb ik in huis maar wacht netjes op mijn man die vind dat ook altijd leuk om open te maken :lol:

@MissF bekkenpijn hoeft er niet eens aan te liggen of je veel doet ja of nee maar je moet er niet te lang mee doorlopen want dan kun je hele vervelende klachten krijgen/houden ook na de bevalling zou er wel even mee uitkijken hoor.
En avonddiensten zijn niet verplicht in je zwangerschap ik merk ook wel dat het zwaarder is omdat je overdag al van alles gedaan hebt en dan 's avonds nog aan de slag moet (en dan heb ik niet eens een peuter rondlopen)

@Jannoek een harde buik is opzich niet erg maar je moet er niet teveel hebben per dag, Heb je het heel vaak per dag/uur? Haha heerlijk gewassen en gestreken ik ''moet'' nog even wachten :wink:

Ik sprak net mijn ma even en vertelde dat mijn baarmoeder echt zo hoog zit ze zei ben je niet stiekem eerder uitgerekend want dat is echt heel hoog hoor.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2011 16:46

die vraag krijg ik ook heel vaak liefie ;-)
Maar dat kan (bij ons in elk geval) niet zo zijn; alleen tussen de 10 en 12 weken kunnen ze de exacte termijn berekenen, daarom heb je altijd, ook al heb je al eerder een echo gehad, tussen de 10 en 12 weken een echo.
Daarna krijg je namelijk verschil tussen grote/kleine kindjes en is aan de grootte niet meer de termijn te achterhalen, zo vertelde de echoscopiste ons. ;-)

Met 10 weken echo was ons ukkie 4 cm, en dat klopt precies met de termijn...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2011 16:51

Ik ben wel terug gezet en die metingen zijn ook niet 100% nauwkeurig. Maar goed als het echt zo groot is laten ze je niet tot 42 weken doorlopen lijkt mij maar dan is er denk ik wel een kans dat we eerder dan 34 weken voor een echo moeten want dat duurt nu nog 5,5 week.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 08 mar 2011 16:54

@ Evelien: spannend!!

@ Jannoek: lastig die harde buiken, wel een teken om het rustiger aan te doen. Maar ja, tot 36 weken doorwerken heeft ook z'n voordelen.
m.b.t. die wagen en dat gesjouw, binnenkort gaat de hele kinderwagen in de berging denk ik. Nu gebruik ik de bak nog boven, vind ik wel gezellig in de woonkamer. In de auto is bij ons niet handig, die is overdag vaak weg, en als ik dan een keer weg wil met de wagen is dat niet zo praktisch.
Leuk kamertje trouwens!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2011 16:59

@Liefie dat zou goed kunnen. Vorige keer zeiden ze hier ook met 34 wk echo, nu al met 32 weken, dus dat schiet op! :) Wanneer moet je weer naar de vk?

@Em. Ah, das dan inderdaad niet zo handig! Bij ons is de auto, als ik er niet mee vandoor ben :mrgreen: vaak thuis.
Dus zeker de eerste maanden is dat wel een 'oplossing'. Manlief studeert & fotografeert, dus is niet op vaste dagen weg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2011 18:07

Oke meiden.
We kregen gelijk het kloppend hartje te zien toen ze met dat apparaart op m'n buik ging echt gelijk. Zo moooi en het floepte elke keer weg. :lol: Ik werd er ontroerd van. Handjes, voetjes, kaak en neus lijn hoofdje etc. allemaal gezien echt zo mooi om te zien.

Die buikpijn wordt wel wat minder maar is nog wel aanwezig.... geen idee wat dat kan zijn. Het maakte me wel wat onzeker voor de echo. Maar nadat we de echo hadden gezien een het hartje hebben zien kloppen is dat weg. En ik ben overigens iets verder dan de 1e berekening (29 sept). :lol:

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 08 mar 2011 18:30

Fijn Evelien! :)

Tk: gefeliciteerd met jullie zoon!
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2011 18:36

Evelien schreef:Oke meiden.
We kregen gelijk het kloppend hartje te zien toen ze met dat apparaart op m'n buik ging echt gelijk. Zo moooi en het floepte elke keer weg. :lol: Ik werd er ontroerd van. Handjes, voetjes, kaak en neus lijn hoofdje etc. allemaal gezien echt zo mooi om te zien.

Die buikpijn wordt wel wat minder maar is nog wel aanwezig.... geen idee wat dat kan zijn. Het maakte me wel wat onzeker voor de echo. Maar nadat we de echo hadden gezien een het hartje hebben zien kloppen is dat weg. En ik ben overigens iets verder dan de 1e berekening (29 sept). :lol:

SUPER!!! Ben echt blij voor jullie! Hoeveel weken ben je dan nu zwanger? Die buikpijn is denk ik bandenpijn heb ik in het begin ook wel gehad. alles moet oprekken enz.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2011 18:38

Soort van menstruatie pijn (maar dan minder erg zeg maar).

Ik ben nog steeds 10 weken :lol: k ben alleen twee dagen verder. Dus donderdag 11 weken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2011 18:48

Wauw, wat fijn Evelien! Toch heerlijk dat je nu weet dat het het ook echt 'doet'. Tenminste, dat vond ik beide keren zo fijn, omdat het daarvoor zo onwerkelijk is. Lekker genieten nu!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 mar 2011 19:31

@Jannoek, wat gaaf zo'n ledikant met commode! Ziet er echt mooi uit!
@ Evelien, wat heerlijk dat het allemaal goed was... nu nog meer gaan genieten!
Hier ook last van m'n bekken. Ik heb wel oefeningen, omdat ik er vaker last van heb gehad (door een verkeerde houding) Ze helpen gelukkig wel, maar niet genoeg. Dus ik moet echt mijn fysiotherapeut weer eens bellen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2011 19:42

@Evelien Ach het scheelt weer wel 2 dagen :wink: Hoe vond je man de echo?
Wat je beschrijft zo voelde ik het ook en volgende de VK is dat bandenpijn ik heb het nu af en toe ook weleens.

@NDW Jij ook bekkenpijn vervelend! Heb je een drukke baan of kun je makkelijk rustig aan doen?

@Jannoek De blije doos is binnen en er zat in: zooi leesvoer en bonnen,rompertje,spuugdoek die makkelijk op je schouder kan leggen,2 blikjes bier,fopspeen,speen voor een fles,8 luiers en een potje sudo creme dat was het volgens mij.

Terug naar “Archief”