Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2011 09:06

@Mopje, spannend zeg. Veel succes en sterkte.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 mar 2011 09:11

Sterkte, mopje!

@MissF: Je klachten lijken veel op bekkenklachten! Pas goed op jezelf en luister naar je lichaam!

@Jannoek: Wat ik nu even kan bedenken om mee te nemen naar het ziekenhuis: nachthemden (minimaal 2), sokken (echt nodig tijdens de bevalling!), voldoende ondergoed, (voedings)beha, fototoestel, ponsplaatje, verzekeringspasje, kleertjes voor de baby, ochtendjas, badslippers, maxi cosi, toiletspullen en evt. cd met ontspannende muziek.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mar 2011 09:13

@ajl grappig dat je dat opvalt, haha. In mij schuilt een enorme controlfreak, dus ik ben erg benieuwd hoe dat de komende weken/maanden zich ontwikkelt. ;)

@mopje succes met wachten! Hoe voel je je?

@evelien ik kwam in't begin ook veel aan..

@missf rustig aan doen dan maar ;) ik moet ook even gas terug doen volgens mij, maar heb deze week elke avond wel iets in de agenda staan, schiet ook niet echt op...

Zit nu te wachten bij de poli. Uur geleden geprikt en het suikerdrankje gehad. Wat veel en wat vies.. Brr.. Nu nog een uurtje wachten..

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mar 2011 09:15

@sophie77 dankje! :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2011 09:18

@jannoek, moet je een uurt wachten op de poli?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mar 2011 09:32

@ sophie Waarom 2 nachthemden meenemen naar het ziekenhuis? Ik nam er altijd maar 1 mee en gebruikte ze eigenlijk niet. Het bevallen deed ik gewoon in een makkelijk ( donker) shirt en inderdaad met dikke sokken aan. Ik nam wel een paar extra schone kleding mee.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 07 mar 2011 09:46

Sterkte met de laatste loodjes, Mopje!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 mar 2011 10:04

Tip meiden: trek iets aan bij de bevalling. Ik was zo stom om mijn shirt uit te trekken tijdens de bevalling omdat ik het zo heet had....
dat is op zich niet zo erg, maar niemand kwam op het idee om me iets aan te laten trekken toen de fotos gemaakt werden, dus nu heb ik fotos daar lig ik in een heel oud hemd met daaronder nog net een bh.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 mar 2011 10:14

Een nachthemd of shirt is idd leuker voor op de foto's dan een oud hemd en een bh :wink:.

Bij de laatste ging het zo snel dat ik niet eens tijd had om, in het ziekenhuis gekomen, m'n nachthemd aan te trekken - dus beviel ik in m'n (goede) shirt. Bij de anderen trok ik een nachthemd aan, maar een donker shirt kan idd natuurlijk ook. Dat tweede nachthemd heb ik alle keren nodig gehad omdat ik altijd één of meer nachtjes moest blijven; na een bevalling is een schoon nachthemd nl. wel fris :mrgreen: ...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mar 2011 10:38

pol schreef:Tip meiden: trek iets aan bij de bevalling. Ik was zo stom om mijn shirt uit te trekken tijdens de bevalling omdat ik het zo heet had....
dat is op zich niet zo erg, maar niemand kwam op het idee om me iets aan te laten trekken toen de fotos gemaakt werden, dus nu heb ik fotos daar lig ik in een heel oud hemd met daaronder nog net een bh.....

Haha Aangezien vriendinnen van mij iets soortgelijks hadden meende ik goed voorbereid te zijn. Op het moment dat mn vliezen braken en ik volop weeën kreeg, ben ik mij gaan douchen, haar föhnen en opmaken. Ik was er klaar voor om 3.00 uur 's nachts :mrgreen: Ik had er nooit rekening mee gehouden dat zo'n bevalling uren kan duren, 's middags om 1 uur was zoonlief er pas en ik sta helemaal verwilderd op de foto's met haar omhoog van de warmte ( 30C)en make up doorgelopen :lol: De tweede keer heb ik alles gewoon zo gelaten als het was....ik vond het prima.
Laatst gewijzigd door ajl op 07 mar 2011 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mar 2011 11:19

Hilarisch! Zou denk ik ook echt iets voor mij zijn om me dan nog op te gaan maken... :-oo Heb je in elk geval wel een verhaal bij de foto's ajl! :mrgreen:

@Evelien ik moest twee uur wachten. Best lang eigenlijk... Nuchter zijn, zo'n vies suikerdrankje op en dan maar wachten... 2e x prikken viel mee, en nu ben ik op m'n werk aangekomen. Ga dus snel weer verder ;-)

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 07 mar 2011 11:23

@ mopje: spannend!!
@ missF: rustig aan doen he!

Wat een ziekenhuiskoffer betreft, ik moest 2 nachten blijven en dan zijn een paar schone pyjamas toch wel erg lekker....
ik beviel in een zwart shirt, verder geen bh eronder oid. Shirt aangedaan net voordat ze de vliezen gingen breken. Maar goed ook, daarna kon het echt niet meer.
Verder had ik geen sokken nodig hoor (had ze wel bij me)....wat was het daar heet in die verloskamers....pff, ik was drijfnat van het zweet.

easybase hebben wij ook naar gekeken, maar ik vind het prima gaan met gordel, dat ding zit muurvast (past precies op de achterbank en dan moet de voorstoel iets naar voren) en dan vind ik het een beetje zonde van het geld. Maar je moet doen wat je het prettigste vind!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mar 2011 11:54

Jannoek schreef:@ajl grappig dat je dat opvalt, haha. In mij schuilt een enorme controlfreak, dus ik ben erg benieuwd hoe dat de komende weken/maanden zich ontwikkelt. ;)

Dan heb ik een flauw vermoeden hoe jij na de bevalling bent Ik kon het juist na mn bevalling niet loslaten en als je op bed zit met een kraamhulp die vreselijk is ( en dat hadden wij de eerste keer) dan is dat best moeilijk. Ik was gewoon in oorlogsstemming 8-[

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 mar 2011 12:31

Goedemiddag allemaal!

Hier is weer veel geschreven :shock: Vannacht echt beroerd geslapen we lagen netjes om 22.15 op bed en ik lag om 00.30 nog wakker :( Toen wel in slaap gevallen maar de raarste dromen gehad en daardoor bijna elk uur op de wekker gezien #-o
Vanmorgen alweer gewerkt en in het huishouden bezig geweest want wat een SUPER LEKKER WEER :D
Ga nu nog maar eens lekker in de tuin aan het werk en daarna een rondje fietsen vanavond om 17.30 weer werken tot 22.00 en morgenvroeg mag ik weer :lol:
We houden de moed er maar in.

@MissF zou wel opletten want straks worden je bekkenklachten enz nog erger! Anders de fysio alvast inschakelen? Kun je veel baat bij hebben.

@Jannoek Dat is een lange zit geweest waren je bloedsuikers wel goed of krijg je die uitslag via de verloskundige? Jij ook een drukke week ben erg benieuwd naar je kamertje!

@Mopje suc6 met de laatste loodjes hopelijk hoef je niet lang meer te wachten op jullie kindje! Voel je je wel goed?

@Evelien Spannend morgen de eerste echo! Ben je nog steeds zo misselijk?

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 07 mar 2011 12:36

Nou..... ik hou aardig wat vocht vast in mijn handen, erg pijnlijk. Word er 's nachts gewoon wakker van. Afijn... het enigste wat helpt is bevallen :wink:
Voor de rest nog veel last van mn bekken, hopelijk is dit snel over na de bevalling!!

Alle zwangeren verder veel suc6 met alles!!

Terug naar “Archief”