Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jantjes schreef:GOUDA – De predikanten van drie reformatorische kerken en de SGP in Gouda hebben in een gezamenlijke brief aan het gemeentebestuur bezwaar aangetekend tegen het voorgenomen paasevenement The Passion op 21 april. Ze hopen dat het gemeentebestuur de vergunning voor „het spektakel” op de Markt in Gouda intrekt.
http://www.refdag.nl/nieuws/protest_teg ... a_1_537041
Moet je zo omgaan met je mede broeders zo vraag ik mij af?
ik denk van niet!
Jantjes schreef:GOUDA – De predikanten van drie reformatorische kerken en de SGP in Gouda hebben in een gezamenlijke brief aan het gemeentebestuur bezwaar aangetekend tegen het voorgenomen paasevenement The Passion op 21 april. Ze hopen dat het gemeentebestuur de vergunning voor „het spektakel” op de Markt in Gouda intrekt.
http://www.refdag.nl/nieuws/protest_teg ... a_1_537041
Moet je zo omgaan met je mede broeders zo vraag ik mij af?
ik denk van niet!
TheKeimpe schreef:Dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar moet je dan toch ook niet je best doen om kromme stokken recht te krijgen? (Niet dat ik dit exact toe wil passen op het gebeuren in Gouda, voor zover ik het kan zien zal mijn mening ergens in het midden liggen...)
schelpje3 schreef:Dat begrijp ik eerlijk gezegd ook niet. Maar dat was dan zeker niet in Gouda ? Ik heb sterk het gevoel dat je verre moet blijven van al die uitvoeringen. De meesten zijn volgens mij ook nog gemaakt door volstrekt ongelovige mensen, maar die alleen zijn geraakt door de lijdensgeschiedenis.
schelpje3 schreef:TheKeimpe schreef:Dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar moet je dan toch ook niet je best doen om kromme stokken recht te krijgen? (Niet dat ik dit exact toe wil passen op het gebeuren in Gouda, voor zover ik het kan zien zal mijn mening ergens in het midden liggen...)
a Brakel was niet echt van het midden
Cicero schreef:De SGP doet hier toch precies wat er van ze verwacht wordt? Namelijk het weren en uitroeien van valse godsdienst. Dat is de taak van de overheid. Zie art. 36 NGB.
Het lijkt me beter om degenen die bezwaar hebben gemaakt geen woorden in de mond te leggen die ze niet gebruikt hebben.Faramir schreef:Cicero schreef:De SGP doet hier toch precies wat er van ze verwacht wordt? Namelijk het weren en uitroeien van valse godsdienst. Dat is de taak van de overheid. Zie art. 36 NGB.
Dus het christendom (waar de SGP aanhang notabene zelf deel van uitmaakt) is een valse godsdienst. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 59 gasten