Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Galateia » 04 mar 2011 13:21

Nee, dat lijkt me ook niks, je klas onbewaakt achter laten. Maar met plassen moet het wel goed gaan komen. Hij leert het vast wel binnen nu en 3 maanden. We zijn hard bezig, langzaam gaat het landen. Hopen we dan maar :mrgreen:

Ik hoop alleen dat we met de juf kunnen afspreken dat ze hem halverwege de ochtend/middag even verplicht naar de wc stuurt. Hij kan best wel aanvoelen wanneer hij moet, maar hij vindt spelen en de wereld om zich heen zoveel mooier en stelt het dan uit en dan is hij soms te laat. Als je hem even verplicht naar de wc stuurt, dan voorkomt dat veel ellende. Als de juf dat zou willen doen, dan ben ik al zo gerustgesteld!

En hij krijgt gewoon makkelijke broeken aan, die hij zelf naar beneden kan doen en kan ophijsen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 mar 2011 13:44

:mrgreen: grappig die schoolpraat. Ik schuif het een beetje voor me uit maar die tijd zal er snel genoeg zijn!
Mijn oog heeft de 'all clear' gekregen in het ziekenhuis. Vanochtend meteen geweest en ik mocht Michael ook meenemen want die had gisteren handjes geschud met het strijkijzer ](*,) (vraag maar niet hoe het komt, ik ben er zoooo moe van). Dus die zit nu hier met een mooi verband om zijn hand dat hij er telkens af probeert te peuteren dus dat is ook weer strijd.
Maar het goede nieuws is dat manlief (heel) misschien in april al terugkomt ipv mei =D>

juf89
Mineur
Mineur

Berichtdoor juf89 » 04 mar 2011 13:55

Galateia schreef:Nee, dat lijkt me ook niks, je klas onbewaakt achter laten. Maar met plassen moet het wel goed gaan komen. Hij leert het vast wel binnen nu en 3 maanden. We zijn hard bezig, langzaam gaat het landen. Hopen we dan maar :mrgreen:

Ik hoop alleen dat we met de juf kunnen afspreken dat ze hem halverwege de ochtend/middag even verplicht naar de wc stuurt. Hij kan best wel aanvoelen wanneer hij moet, maar hij vindt spelen en de wereld om zich heen zoveel mooier en stelt het dan uit en dan is hij soms te laat. Als je hem even verplicht naar de wc stuurt, dan voorkomt dat veel ellende. Als de juf dat zou willen doen, dan ben ik al zo gerustgesteld!

En hij krijgt gewoon makkelijke broeken aan, die hij zelf naar beneden kan doen en kan ophijsen.

Als ik jou was zou ik het gewoon even bespreken met de juf, en daarbij ook je zorgen. zij kan je daarin vast wel helpen. en als het niet lukt om zelfstandig te plassen dan niet, dan komt er vast op school wel een oplossing.

en als je aan een juf vraagt om hem naar de wc te sturen, dan zal ze dat vast en zeker doen. ik weet niet hoe het gaat het aanleren van zelfstandig plassen. maar je zou ook kunnen zeggen kleine stapjes. bv jij gaat zelf naar de wc toe en doet je broek en onderbroek naar beneden en dan kom ik? misschien zit ik er wel helemaal naast..
daarnaast zou je een belonings systeem kunnen overwegen, als je dat wat vind? een stikker voor als hij doet wat jij zegt, en een aantal stikkers betekent.. vul maar in.

succes in elk geval, en probeer je er niet te veel zorgen over te maken, komt vast goed!!
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 mar 2011 14:06

jamillah schreef:Precies, en als je 29 kleuters (waar hebben ze nog van die megaklassen trouwens?? :shock: ) niet even alleen kan laten hoe staat het dan met je orde 8)

bijna elke school, bezuinigingen he

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 mar 2011 14:28

Dan hebben wij het getroffen met de school van onze kinderen! Hier meestal niet meer dan 25 kinderen per klas; de oudste zat alle 8 basisschooljaren zelfs in een klas van 22 leerlingen! Alleen dit jaar zit de tweeling 's middags in een grotere klas (32 leerlingen). 's Morgens wordt die klas gesplitst, dus dan wel een kleine groep (21 leerlingen).

En natuurlijk kun je dat aangeven bij de juf, Galateia. Het is zelfs handig als je even meldt dat ze 'm halverwege de ochtend een seintje geeft om naar de wc te gaan; anders moet ze hem elke keer een andere (onder)broek en sokken aandoen en dat is meer werk dan hem er even aan te herinneren :mrgreen: ...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 mar 2011 14:30

@Laura: Ik hoop met je mee voor april!

Wat een pech weer met/voor Michael, zeg!

*HUG* 8>)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 mar 2011 15:56

Je hoeft voor je oog dus niet meer terug Laura? Van Michael zag ik al een een foto op hyves `k dacht gelijk wat
zal die nu weer uitgevreten hebben!! :mrgreen: Heeft hij er erg last van? Hoop met je mee dat het april wordt voor je, is hij dan voorlopig thuis?

Ik koop eigenlijk nooit wat 2e hands via mp maar laatst kon ik het niet laten NIEUWE schoentjes/slofjes te kopen,
nou je raad het al die waren dus niet nieuw en meurde naar rook bah, gingen regelrecht de container in.
Maar denk als ik weet dat een "bekende" via mp verkoopt ik het eerder zal wagen als ooit nog eens van een "vreemde" te kopen!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 mar 2011 22:04

Laura, heeft Michael er nu ook van geleerd? Hopelijk gaat het door dat je man eerder terug komt. Volgens mij kun je dat nu wel extra goed gebruiken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 mar 2011 22:17

Memmem schreef:Laura, heeft Michael er nu ook van geleerd? Hopelijk gaat het door dat je man eerder terug komt. Volgens mij kun je dat nu wel extra goed gebruiken.

Pfff, nou dat is dus het erge. Ik denk het niet :? want gisteren nog geen drie uur nadat het gebeurd was, ging ik naar een vriendin en er stond een strijkijzer (koud natuurlijk) op haar tafel en hij pakt het ding gewoon vast. Da's toch niet normaal???

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 mar 2011 22:25

LauraC schreef:
Memmem schreef:Laura, heeft Michael er nu ook van geleerd? Hopelijk gaat het door dat je man eerder terug komt. Volgens mij kun je dat nu wel extra goed gebruiken.

Pfff, nou dat is dus het erge. Ik denk het niet :? want gisteren nog geen drie uur nadat het gebeurd was, ging ik naar een vriendin en er stond een strijkijzer (koud natuurlijk) op haar tafel en hij pakt het ding gewoon vast. Da's toch niet normaal???

Even heel botweg, nee niet echt. Misschien na een tijdje dat het bij hem doordringt.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 04 mar 2011 22:53

liefje schreef:Je hoeft voor je oog dus niet meer terug Laura? Van Michael zag ik al een een foto op hyves `k dacht gelijk wat
zal die nu weer uitgevreten hebben!! :mrgreen: Heeft hij er erg last van? Hoop met je mee dat het april wordt voor je, is hij dan voorlopig thuis?

Ik koop eigenlijk nooit wat 2e hands via mp maar laatst kon ik het niet laten NIEUWE schoentjes/slofjes te kopen,
nou je raad het al die waren dus niet nieuw en meurde naar rook bah, gingen regelrecht de container in.
Maar denk als ik weet dat een "bekende" via mp verkoopt ik het eerder zal wagen als ooit nog eens van een "vreemde" te kopen!

ah, dan heb je meteen een rotte ervaring ermee. ik heb al heel veel via marktplaats gekocht en tot nu toe nog niet mijn neus gestoten :) van iemand een heel stel spaanse jurkjes (ala amalia, alexia en zo) incl bijpassende bolerootjes en schoenen. echt geweldig!!! ben ik heel blij mee. alleen passen ze nu niet allemaal meer :( dus als er nog mensen zijn die van die schattige jurkjes zoeken??
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mar 2011 07:45

@LauraC: ah, wat zielig voor Michael! Had hij erg veel pijn en hoe is het nu met de pijn? Ik weet het niet, hoor, maar misschien moet de pijn nog komen en heeft hij nog niet door, dat het geen slimme actie was? Ik heb me ook wel eens gebrand, maar dat viel de pijn in het begin eigenlijk wel mee. Maar achteraf... dus wie weet? Of hij was gewoon lekker aan het testen: zou mama me nu weer waarschuwen? Je weet het toch nooit, wat er in die koppies omgaat :mrgreen:
Hopelijk komt manlief eerder thuis, zeg, dat zou echt een feestje zijn!

@ajl: hoe is het nu met Hugo? Had je gisteren vrij om hem te verzorgen/vertroetelen na zo'n operatie-dag?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 mar 2011 11:35

Laura, als ik dichterbij zat, dan kwam ik elke week een dagje bij je oppassen, gewoon een paar ogen erbij...!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mar 2011 14:42

Manlief en zoonlief zijn een verjaardagscadeautje voor mama aan het kopen. Ze stonden heel samenzweerderig in de gang en huppelden naar de auto. Kindlief riep nog vanaf de straat: "Doei, ik ga cadeautje voor mama kopen!" :8>

Zo lief! (Maar nu vrees ik wel voor waar ze mee thuiskomen, natuurlijk :wink: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2011 17:38

ben benieuwd wat je krijgt Galateia :D spannend!

Vanmiddag heeft mijn man Jurians nieuwe houten huis met daaraan een glijbaan in de tuin gezet. ook via marktplaats trouwens.Die dingen kosten nieuw zo 800 euro, en ik heb best wat voor mijn zoon over, maar dat vind ik belachelijk. Het is een heel zwaar houten huis, met daaronder een zandbak met deksel en een gele glijbaan en een trapje.
Dus ik nam hem mee naar buiten net, hij was helemaal verbaasd: 'ooh, glijblaan'. Nadat hij 1 keer naar boven en via de glijbaan weer naar beneden was gegaan, vroeg hij aan mij:' Mama, is wipwap?' Tss, dachten we hem blij te maken met een glijbaan en zandbak en huisje, vraagtie waar de wipwap is ;) Maar daarna heeft hij zeker een uur continu trap op, glijbaan af :) Lang leve marktplaats :D (maar wel voor dat soort dingen, voor kleren gebruik ik het eigenlijk sowieso niet, maar ik heb voor een knul geen dure smaak denk ik, dus ik koop sowieso al goedkope kleding voor hem, en dan hoeft het ook niet echt via mp. Als ik wel eens meisjeskleding zie, dan vermoed ik dat het hele dure jurkjes zijn, die ik dan een meisje aan zou trekken, dan zou ik denk ik toch meer op marktplaats gaan kijken daarvoor
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”