Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Memmem » 03 mar 2011 21:05

Fijn dat het goed gegaan is. Toch wel handig die 2e gratis erbij :wink:
Verschoon je nu ook vaker de pamper?

De gevoeligheid duurde bij A zo lang maar hij is een echte man en piept wel gauw :roll: Hopelijk gaat het bij H wat sneller.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 mar 2011 21:13

Bedankt allemaal. Wel fijn de 2e operatie erbij, maar ik weet eigenlijk nog niet wat dat precies was. De uroloog had het tegen mn man verteld, maar die wist het ook niet precies, Dus dat horen wij wel op de nacontrole.

De pamper verschonen wij nu wel vaker en hij vraagt er zelf ook om. Zijn romper aan is nu te pijnlijk dus zn luier gaat nu hangen en dat vindt hij danig irritant. Hij heeft nu een hemd aan en voelt zich enorm groot. Nu scheelt het ook dat hij eigenlijk tegen zindelijkheid aan zit en wij hebben hiermee gewacht totdat dit achter de rug was. Het plassen doet wel pijn hoor, maar eigenlijk klaagt hij altijd harder als er niets aan de hand is dan als hij echt ziek is. Met de brandwonden gaf hij ook geen kik, maar heeft hij zich gestoten dan heeft hij er nog weken last van :lol:

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 03 mar 2011 21:16

juf89 schreef:
liefje schreef:Oow joh dat doen die juffies wel hoor!!

tuurlijk de juffies hebben wel tijd met 30 kleuters in een klas om ook nog eens een keer bij de helft de billen af te vegen :wink:

ik snap dat jullie het fijn vinden als een juf mee loopt en helpt. maar je kunt niet 29 andere kleuters alleen laten, er moet gewoon iemand bij de rest blijven. dus echt proberen dat je kind al zelfstandig plast.

elke dag een douchebeurt bij kleuters is wel nodig, want echt helemaal zelfstandig naar het toilet gaan(zonder begeleiding/controle) kunnen de meesten nog niet. Maar ja het moet, want de juf heeft daar geen tijd voor. Hier doen ze de grote boodschap altijd thuis, toch veiliger als mama in de buurt is.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 mar 2011 00:05

Ajl, fijn dat het er weer op zit, beterschap verder!

Plassen doet Timon altijd zittend, en hij zorgt zelf altijd dat z'n pipi goed zit. Poepen vertikt ie nog op de wc, maar dat gaat vast ook goed komen.
Vandaag had ie op de pzs in z'n broek geplast. Hij vond het zelf eigenlijk wel erg interessant dat z'n plas daar op de bank lag, en dat ie nu sokken van de juf had gekregen :lol: Hopelijk is het geen stimulans om het de volgende keer weer in z'n broek te doen 8-[

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 mar 2011 08:54

juf89 schreef:
liefje schreef:Oow joh dat doen die juffies wel hoor!!

tuurlijk de juffies hebben wel tijd met 30 kleuters in een klas om ook nog eens een keer bij de helft de billen af te vegen :wink:

ik snap dat jullie het fijn vinden als een juf mee loopt en helpt. maar je kunt niet 29 andere kleuters alleen laten, er moet gewoon iemand bij de rest blijven. dus echt proberen dat je kind al zelfstandig plast.

De (lio!) juf van mijn kind zei: als je geen billen wilt afvegen moet je niet met kleuters gaan werken, dat hoort er nu eenmaal bij.
ja, dat is mijn mening dan he.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 mar 2011 09:55

Precies, en als je 29 kleuters (waar hebben ze nog van die megaklassen trouwens?? :shock: ) niet even alleen kan laten hoe staat het dan met je orde 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 mar 2011 10:02

Ik krijg er pijn in mijn buik van. Gelukkig komt kindlief voor de zomervakantie in een klein klasje met 15 kinderen, na de zomer in een groep van 20. Zucht. Mijn mannetje... 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 mar 2011 10:39

'k Denk dat alle moeders het spannend vinden als hun (eerste) kind naar school gaat, Galateia, dus je gevoel is helemaal begrijpelijk. Ik ken het ook i.i.g. :wink:. En fijn dat hij in niet zo'n groot klasje begint, dan krijgt hij toch net wat meer aandacht en krijgt wat minder prikkels misschien!

Natuurlijk moet je geen juf worden als je geen billen af wilt vegen, het hoort er vaak toch wel bij. Aan de andere kant weet ik dat er ook moeders zijn die er totaal geen moeite voor doen om het hun kinderen te leren voor ze naar school gaan. Zo van: dat doet/leert de juf wel. Daar zou ik ook moeite mee hebben als ik juf was eigenlijk ...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 04 mar 2011 10:54

Billen schoonmaken en meegaan naar het toilet is toch alleen nodig bij een grote boodschap? Hier wordt een plasje door zoonlief toch echt zelf afgehandeld. Heb nog nooit plas in de omgeving van het toilet gezien.. Hij gaat op de wc zitten, kijkt altijd of z'n plasser naar beneden hangt en laat het er dan uit lopen. Veegt het netjes af met een papiertje, zwaait naar z'n plasje en trekt het door. Hoef ik echt niet bij te komen.. hij stuurt me zelfs weg! Het enige waarbij hij hulp nodig heeft is z'n knoop en riem. Lijkt me ook niet meer dan normaal dat een kind dat zelf moet kunnen, je kan toch niet de hele dag achter ze aan hobbelen...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 mar 2011 11:31

Dan ben ik misschien een hele 'slechte' moeder, maar mijn kind kan het nog niet helemaal alleen. Dan zit hij een beetje te dromen, is zijn broek niet snel genoeg naar beneden en plast hij in zijn broek...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 mar 2011 12:17

Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee, maar ik hoor van mijn collega's ook dat hun kinderen op hun 4e de billen moeten kunnen afvegen. De juf wil het wel een enkele keer doen, maar niet standaard.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 mar 2011 12:58

jamillah schreef:Precies, en als je 29 kleuters (waar hebben ze nog van die megaklassen trouwens?? :shock: ) niet even alleen kan laten hoe staat het dan met je orde 8)

uhm, ik ben natuurlijk geen juf dus eigenlijk heb ik er geen idee van, maar ik kan mij best voorstellen dat 29 kleuters bij elkaar zonder toezicht er een leuk boeltje van zouden kunnen maken :mrgreen:
even is natuurlijk maar even, maar als elk kind een keer moet, 30 x even is een halve ochtend...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 mar 2011 13:08

@ AJL: fijn dat het achter de rug is!

@ kleding... ik kijk nooit zo naar wat het kost, ik kan het aan genoeg mensen doorgeven. Vriendin van me heeft kindje van jaar jonger en mijn schoonzusje krijgt een meisje dus kan het daar weer naar toe. En anders verkopen op marktplaats, krijg je er meestal wel de helft voor terug.

Ik heb niemand in mijn omgeving die een meisje heeft dat ouder is dan Anna Sofie (ja een nichtje van 8....) dus..
Wel een stapel piama's gekregen voor afgelopen winter en komende zomer. Zijn van jongen die jaar ouder is dan Anna Sofie. Die ga ik wel gebruiken. Zijn nog heel netjes en dan maar auto'tjes :mrgreen:
Time flies when you have none!

juf89
Mineur
Mineur

Berichtdoor juf89 » 04 mar 2011 13:15

jamillah schreef:Precies, en als je 29 kleuters (waar hebben ze nog van die megaklassen trouwens?? :shock: ) niet even alleen kan laten hoe staat het dan met je orde 8)

ik dacht niet aan de orde, maar aan de veiligheid van de kinderen, als er iets gebeurt, en kind maakt bijv. een grote val, en jij bent billen aan het afvegen.. dan ben ik toch liever in de klas.

maar gelukkig heb ik niet met dat soort problemen te maken, ik sta voor een bovenbouw groep.

ik ken genoeg scholen met zulke grote kleutergroepen
Laatst gewijzigd door juf89 op 04 mar 2011 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

juf89
Mineur
Mineur

Berichtdoor juf89 » 04 mar 2011 13:19

Sophie77 schreef:'k Denk dat alle moeders het spannend vinden als hun (eerste) kind naar school gaat, Galateia, dus je gevoel is helemaal begrijpelijk. Ik ken het ook i.i.g. :wink:. En fijn dat hij in niet zo'n groot klasje begint, dan krijgt hij toch net wat meer aandacht en krijgt wat minder prikkels misschien!

Natuurlijk moet je geen juf worden als je geen billen af wilt vegen, het hoort er vaak toch wel bij. Aan de andere kant weet ik dat er ook moeders zijn die er totaal geen moeite voor doen om het hun kinderen te leren voor ze naar school gaan. Zo van: dat doet/leert de juf wel. Daar zou ik ook moeite mee hebben als ik juf was eigenlijk ...

juist dank je wel Sophie dat bedoelde ik.. ik ben in het verleden als ik bij kleuters stage had echt wel eens een keer meegelopen, of tegen een kind gezegd zal ik eerst even je knoop open doen voordat je gaat. maar standaard dat wordt echt een beetje lastig.
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Terug naar “Archief”