schelpje3 schreef:meribel schreef:Als overduidelijk nitwit, wil ik wat vragen. Bij de laatste postings, wordt met bekeerd dan bedoeld wedergeboren? Want iedereen ( ja, er zijn vast uitzonderingen ) die zegt dat hij christen is, die is toch bekeerd?
Zelf geloof ik dat de bijbel het Woord van God is, dat God alles heeft gemaakt, dat Jezus voor onze zonden, ook voor die van mij, gestorven is. Dat ik zonder Hem helemaal niets ben ( ok, de rest van de geloofsbelijdenis laat ik wel achterwege..) , en noem mij zodoende christen. Probeer te leven zoals Hij dat van mij vraagt, en probeer er achter te komen hoe dat precies is.
Tsja, ben ik wedergeboren? Het zal wel niet volgens de reformatorische leer ( dat je een speciaal gevoel moet hebben? of Zijn Stem letterlijk horen? ) maar moet ik me met die vraag bezighouden? Of gewoon iedereen over God vertellen en proberen mijn naaste lief te hebben als mijzelf?
Ik durf hier al bijna niet op te antwoorden, ik ben te rechts![]()
Lieve Meribel, de Heere Jezus is niet voor alle mensen gestorven ! Je kunt een christelijk leven leiden, zonder daadwerkelijk bekeerd te zijn. Over het begrip bekering zijn de forummers het helaas niet eens.
Wij leren toch echt dat er iets gebeurd moet zijn in je leven. Dat hoeft heus geen blikseminslag te zijn, maar het moet wel zijn uitwerking hebben.
En dat noem je de vruchten. Een goede boom brengt goede vruchten voort, een slechte.....
Maar wat is goed en slecht ?
Ik zou het zo willen zeggen, als er niets van jezelf bij is ! Als je het gehele Wonder aan God toeschrijft, je dagelijks afhankelijk te weten van hem. Maar ook dagelijks moet strijden tegen jezelf, de zonde in je eigen hart, de zonde in het algemeen, ja dat zelfs misschien moet lijden om Zijnentwil.
Heere, wat wilt Gij nu dat ik doen zal. En dat kan regelrecht tegen jou ingaan ! Het is niet de makkelijkste weg, maar wel de beste.
hoi schelpje,
ik ben in verwarring, je schrijft, Jezus is niet voor alle mensen gestorven. Ik heb altijd geleerd/geloofd van wel. ( dat niet alle mensen dat geloven is een tweede )
En je schrijft dat er iets gebeurd moet zijn in je leven. Niet een blikseminslag , maar iets wat zijn uitwerking heeft. Ik snap niet wat je bedoelt.
of misschien iemand anders die dit begrijpt, mag het ook uitleggen.
nog een vraag, er wordt hier gesproken over onbekeerd. Maar je bedoelt niet mijn buurman die niet gelovig is en/of naar de kerk gaat?? Er wordt dus bedoeld niet wedergeboren? mag je dat op dezelfde lijn zetten als onbekeerd? Want we moeten juist evangeliseren, maar waar moet ik nu beginnen met het Goede Nieuws vertellen dat Jezus voor onze zonden is gestorven? ZIjn er nu twee mogelijkheden ( gelovig, niet gelovig ) of drie? ( niet gelovig, gelovig maar niet bekeerd, gelovig en bekeerd ) ?