Wat is te ver gaan in je relatie????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vin

Berichtdoor Vin » 18 feb 2004 23:55

Memmem schreef:Gestuntel in de huwelijksnacht is toch niet erg? Als je je er op voor bereid dat het ook tegen kan vallen kan het misschien zelfs romantisch zijn.

Eindelijk iemand die dat ook nog vind! :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 feb 2004 12:44

Mariamagdalena schreef:Ik ken een vrouw, die om bepaalde redenen pas op haar 68ste getrouwd is, 2 jaar geleden, dus.
Ook zij heeft vanwege ons geloof gewacht tot de huwelijksnacht, en dacht dus echt dat de gemeenschap iets prachtigs zou zijn.
Dat was het dus niet, ook natuurlijk omdat haar man toen 74 was, en niet meer zo potent. Ik vind dat als je zo lang wacht, of bv tot je 45ste, als je dan pas trouwt, dat je beter helemaal geen gemeenschap meer kunt hebben, want zoals bij haar, is het behoorlijk op een teleurstelling uitgelopen, nou is dit natuurlijk een uitzonderlijk geval. Maar ik ken wel mensen die pas op hun 35ste trouwen. Zou je dan ook tot je 35ste maagd moeten blijven? Dan zijn de jaren dat je op z'n mooist was toch al voorbij?
En je libido is gezakt...............

Hm, beetje jammer voor die vrouw wel, maar ik denk toch ook een beetje eigen schuld. Als je een beetje nadenkt weet je dat op zo'n leeftijd seks iets anders is dan dat het is op je 20e en je moet van je huwelijk dan eerder warme vriendschap en liefde verwachten dan gepassioneerde seks. Enne, ze had natuurlijk nog nooit geoefend he, wie weet hoe het later nog is goed gekomen...

Memmem schreef:Gestuntel in de huwelijksnacht is toch niet erg? Als je je er op voor bereid dat het ook tegen kan vallen kan het misschien zelfs romantisch zijn.

Ligt inderdaad helemaal aan je instelling. Ik kan me ook voorstellen dat je er samen juist wel om kan lachen als het helemaal niks wordt. Haha, daar zit je dan met je ultiem romantische huwelijksnacht, lijkt me wel humor. :D

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 13:10

Begrijp me goed: ik ben er wel voor om te wachten tot de huwelijksnacht, zeker!
En ik vind helemaal niet dat je zomaar met iemand het bed in moet duiken, integendeel.
Maar ik wil wel ff de realiteit onder ogen zien, daarom zei ik : gestuntel in de huwelijksnacht.
Niet dat ik bedoel dat je het voor je huwelijk moet doen, maar om jonge meisjes de illusie weg te nemen dat "het" zogenaamd iets moois en fijns is.
Dat denken veel meisjes namelijk, en voor veel jonge vrouwen is het een teleurstelling als ze dus merken, dat het helemaal niet mooi en leuk is, maar dat het meestal pijn doet en ook snel voorbij is, en dan valt hun mooie droom van romantische fijne huwelijksnacht in duigen!
Ik zeg altijd: stel je er niet te veel van voor, sex moet je in je huwelijk opbouwen tot iets waarin je op elkaar afgestemd bent, je moet sexueel naar elkaar toegroeien!
Jonge meisjes noemen hun maagdelijkheid vaak een "kado'tje" en hebben daar mooie fijne fantasieeen over, en komen er dan vaak teleurgesteld uit. Dat bedoel ik dus, dat je er geen mooie verwachtingen over moet hebben, dan valt het altijd mee, en na verloop van tijd wordt het vanzelf wel fijn, omdat je dan naar elkaar toe groeit.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 feb 2004 13:14

maar mariamagdalena wil je nog even op dat andere reageren wat ik ook al een keer weer geqoute heb

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 13:14

trijntjejohanna schreef:
Mariamagdalena schreef:
Waarom? Het gaat er toch om dat er geen bevruchting plaatsvindt voor het huwelijk???????????

maar kun je dit nog even uitleggen dan?? ik snap het nl niet

Omdat het een zonde is om zwanger te raken voor je getrouwd bent.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 feb 2004 13:15

Mariamagdalena schreef:
trijntjejohanna schreef:
Mariamagdalena schreef:
Waarom? Het gaat er toch om dat er geen bevruchting plaatsvindt voor het huwelijk???????????

dus je mag alles doen bij elkaar als je maar niet zwanger wordt??

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 13:17

trijntjejohanna schreef:
Mariamagdalena schreef:
trijntjejohanna schreef:
Mariamagdalena schreef:

Ik vind persoonlijk dat je voor dat je getrouwd bent ook geen orale of anale sex mag doen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 feb 2004 13:19

nou ja weet je wat het is... je schreef zo van: als er maar geen bevruchting plaats vind voor het huwelijk...dat kwam op mij over alsof jij zou vinden dat alles maar mocht als er maar geeen bevruchting plaats zou vinden...
maar nu snap ik wel wat jou mening is.....

joepie

Berichtdoor joepie » 19 feb 2004 13:28

Nou Vin ik ben het ook met je eens hoor. Wat maakt het uit dat je aan het stuntelen bent in je huwelijks nacht, je hebt tenslotte 6 wittebroods weken! Je stuntelt in ieder geval met je liefste :) En dan doe je het toch gewoon nog een keer, herhaling is de beste leerschool zeggen ze toch? En daar heb je toch naar uit gekeken!En als het goed is leer je van je gestuntel.
En dat je libido minder wordt na je 35 ste? Geloof me, is een fabeltje! :oops: Wordt alleen maar beter.
Maar in eerdere topics die hier over gaan heb ik al eens op een aantal boekjes gewezen die je zou kunnen lezen met je liefste.
Zo wie zo vind ik dat je als eerste met je vriend moet leren bijbel lezen en bidden. Pas daarna ga je denken aan verder dan zoenen en hoe ver dan wel.

Vin

Berichtdoor Vin » 19 feb 2004 14:07

Mariamagdalena schreef:
trijntjejohanna schreef:
Mariamagdalena schreef:
trijntjejohanna schreef:
Mariamagdalena schreef:

Ik vind persoonlijk dat je voor dat je getrouwd bent ook geen orale of anale sex mag doen.

Haha je bent een ster in ontwijkend antwoorden!

Zoals het er nu staat mag ik van jou dus gewoon geslachtsgemeenschap hebben, zolang er maar niemand zwanger raakt. Los daarvan mag het oraal en anaal dan weer niet, hoewel er niemand zwanger raakt. Heb je misschien een schematisch overzichtje? Het word me nu een beetje mistig :mrgreen:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 19 feb 2004 15:24

het is geen zonde zwanger raken voordat je trouwt, het is een zonde één vlees te zijn voordat je getrouwd bent, omdat je dan lichamelijk vooruitloopt op het geestelijke. Geslachtsgemeenschap lijkt me dus niet oké, en elkaar bevredigen is dan dus ook maar de vraag (afgezien van dat de ene stap naar de andere kleiner wordt)

klinkt alsof ik heleboel ervaring heb is niet zo hoor :P
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 15:33

Vin schreef:Haha je bent een ster in ontwijkend antwoorden!

Heb je misschien een schematisch overzichtje? Het word me nu een beetje mistig :mrgreen:

Voor je huwelijk:
Zoenen-ja
Strelen-ja
Stoeien-ja
Tegen elkaar aan liggen-ja
Rest-nee

Zo duidelijk? :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 15:35

@mic schreef:het is geen zonde zwanger raken voordat je trouwt, het is een zonde één vlees te zijn voordat je getrouwd bent,

Zelf ben ik ook een zondaar, ik was zwanger toen ik trouwde :mrgreen:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 19 feb 2004 16:47

Mariamagdalena schreef:
@mic schreef:het is geen zonde zwanger raken voordat je trouwt, het is een zonde één vlees te zijn voordat je getrouwd bent,

Ik ben niet getrouwd, en weet ook heel zeker dat ik neit zwanger ben als ik trouw :mrgreen:
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 feb 2004 16:49

@mic schreef:
Mariamagdalena schreef:

Ik ben niet getrouwd, en weet ook heel zeker dat ik neit zwanger ben als ik trouw :mrgreen:

Omdat gij een jochie zeit......... :mrgreen:

Terug naar “Archief”