JeeWee schreef:Veldmuis schreef:Twee mensen die voor elkaar kiezen, elkaar lief hebben, voor elkaar zorgen, samen lachen, samen huilen, avonturen delen en aan het einde van een lange dag gewoon samen op de bank elkaar vertellen hoe hun dag is geweest. Dat is toch mooi? Dat is toch hartstikke fijn voor dat stel?
Als dat stel nu twee mannen of twee vrouwen zijn, wat is daar dan erg aan? Want zeg nou zelf, is het argument: "omdat het in de bijbel staat" nu echt zo sterk?
Met deze redenering kan ook toch ook niet mee gaan...
Het is natuurlijk mooi als twee mensen die voor elkaar kiezen, elkaar lief hebben enz.
Maar "het voelt goed" of "wie doe ik daar nou kwaad mee" is voor mij absoluut geen argument.
En "omdat het in de Bijbel staat", is voor mij wel degelijk een argument omdat de Bijbel voor mij het richtsnoer van mijn leven is.
Maar ja, dan komen we in de problemen, want we leggen die Bijbel kennelijk allemaal op een andere wijze uit...
Ik lees hier nu een tijdje mee en het valt mij op dat hier zo ontzettend met homosexualiteit geworsteld wordt.
Laat het nu zo zijn dat het gelukkig voor de overgrote meerderheid van de bevolking niets meer uitmaakt wat er over homo's in de bijbel staat....Het enige dat anno 2011 nog telt is dat mensen die van elkaar houden, voor elkaar mogen kiezen, elkaar verzorgen, liefhebben etc.
Of dat nu 2mannen, 2 vrouwen of man/vrouw zijn doet 100 % niet meer ter zake.
De tijd dat het wel ter zake deed ligt achter ons en dat moet hoe dan ook zo blijven.
Wat ik wel erg vind zijn mannen die -omdat het nu eenmaal zo hoort- met een vrouw trouwen, terwijl ze homo zijn. De gezinnen die daaruit ontstaan lopen doorgaans op een drama uit. Voor de homo is het heel erg, want die leeft jarenlang met een leugen en tegen zijn gevoel. Voor het gezin is het vreselijk als na een aantal jaren tóch uitkomt dat de man homo is en het gezin uiteenvalt.
Ook is het verschrikkelijk als een kind homo is en dat met zijn ouders bespreekt en dan vervolgens door die ouders (of een van hen) keihard afgewezen wordt.
Al deze ellende kon worden voorkomen als niet zo middeleeuws krampachtig gedaan wordt over homosexualiteit. Het is nu eenmaal iets dat in de natuur voorkomt en dat sommige mensen aangeboren wordt. Hoe kún je als medemens dáár iets tegen hebben ? Homo's doen echt geen mens kwaad en dáár moet het toch om gaan in de samenleving ? Toch niet omdat iemand 3.000 jaar geleden opschreef dat het niet mag ?
Er werd toen ook opgeschreven dat je geen varkensvlees mag eten. Of kleding mag dragen die uit twee verschillende stoffen bestaan etc.etc. Daar doen we nu toch ook niets meer mee ?
Ik vind dat homohaters goed moeten beseffen waar ze mee bezig zijn. Uit de religieuze homoafkeer is homohaat en homogeweld ontstaan. Door eeuwenlange verwrongen en bekrompen gedachten over homosexualiteit komt het nu nog steeds voor dat mensen haat jegens homo's koesteren en dat er zelfs door mensen met beperkt verstand geweld tegen homo's wordt gebruikt.
Religieuze kopstukken moeten hun verantwoordelijkheid nemen en goed beseffen dat door hun gepreek en gefoeter tegen homo's het geweld en de homohaat in stand wordt gehouden.
Ik vrees echter dat dit, zoals met zoveel zaken waarbij de bijbel om de hoek komt kijken, tegen dovemansoren gezegd is.
Ik vind het ieders recht om homosexualiteit te verwerpen, maar niet om dat openlijk te laten blijken.