Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor Spons » 27 feb 2011 23:08

ik denk dat Yvonne verbonde is met het programma , een evt. vervangster wordt heel moeilijk...

Overigens heb ik de geruchten niet gehoord... maar ik kan me bedenken dat ze wel gaan bekijken hoe ze de klinkjes in de kabel kunnen verbeteren ....

Was overigens ook zo met expeditie Robinson... Helaas was Ernst verongelukt bij de opnames van 71 graden noord... maar in Eddy zoë hebben ze een aardige vervanger gevonden !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2011 10:05

Spons schreef:ik denk dat Yvonne verbonde is met het programma , een evt. vervangster wordt heel moeilijk...

Overigens heb ik de geruchten niet gehoord... maar ik kan me bedenken dat ze wel gaan bekijken hoe ze de klinkjes in de kabel kunnen verbeteren ....

Was overigens ook zo met expeditie Robinson... Helaas was Ernst verongelukt bij de opnames van 71 graden noord... maar in Eddy zoë hebben ze een aardige vervanger gevonden !

Ach ja, zo zie je maar. Veel ego's in televisieland, maar je bent zo vervangen als het moet. Niemand is onmisbaar dus Yvonne ook niet.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 feb 2011 10:13

Dat heeft niets met ego's te maken. Zo werkt het volgens mij bij elke werkgever :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 28 feb 2011 10:28

heeft inderdaad niks met ego te maken,

sommige programma's zijn (onbewust ) verbonden met de presentator ! omdat men als kijker dat gewend is of omdat er een chemie tussen die twee is (programma vs presentator )

het is net als met een dominee... de een is een begenadigd spreker, en een ander heeft misschien wel dezelfde goede boodschap maar brengt het wat kouder, over !

Schelpje, het komt op me over alsof je wat tegen televisie hebt... kan me vergissen hoor maar niet alles is slecht ! Zo is het ook met dominees, je hebt er goede tussen die je echt aan het nadenken zetten, en je de hele week of langer blijven nahangen en je hebt dominees die je zo weer kwijt bent...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 28 feb 2011 10:48

Hier stond een heel ander verhaal.
De moderator pleegde enig knip en plakwerk waardoor de essentie van het verhaal verdween.
Daarom haal ik het maar helemaal weg...

Het lijkt me niet meer dan logisch, dan dat bij ingrijpen door een mod, er ook in die posting wordt vermeld dát er is in gegrepen en gewijzigd!!
Laatst gewijzigd door JeeWee op 28 feb 2011 11:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Riska

Berichtdoor Riska » 28 feb 2011 10:54

Zo en dat is nog eens off-topic!

Yvonne is geknipt voor dit programma, ze daagt de ander uit. En dat kan niet iedereen. Ik denk inderdaad dat het programma met haar staat of valt. Zoals - ik noem maar een dwarsstraat - het programma van Rik Felderhof met hem staat of valt en dus nu ook van de buis is...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 28 feb 2011 10:56

Ik zeg toch niet dat die man zijn werk niet goed deed, Alleen dat hij voor vele slecht / tot onverstaanbaar was ! (ik praat over 20 jaar terug , heb geen idee of de goede man nog leeft ofzo )

En mbt Yvonne Yaspers... ik dacht niet dat ze met een kerkelijke boodschap bezig was... maar alleen een programma maakt over de (mogelijke ) liefde tussen twee mensen, te weten een boer en een vrouw !

Het was overigens mooi om te zien dat boeren die niet in beeld zijn geweest omdat ze net te weinig brieven hadden een aantal ook geslaagd zijn ! , de toekomst moet uitbrengen of ze bij elkaar blijven maar dat is wel fijn voor sommige omdat ze echt zochten / hoopte op een partner en de een kon dat gemakkelijker proberen dan een ander (lees.. de een durfde niet goed, was er moeilijk toegankelijk in ) en heeft toch zijn liefde via deze manier gevonden, niks mis mee toch ? )

Riska schreef:Zo en dat is nog eens off-topic!

Yvonne is geknipt voor dit programma, ze daagt de ander uit. En dat kan niet iedereen. Ik denk inderdaad dat het programma met haar staat of valt. Zoals - ik noem maar een dwarsstraat - het programma van Rik Felderhof met hem staat of valt en dus nu ook van de buis is...

Precies ! dat is inderdaad een mooi voorbeeld

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2011 14:45

JeeWee schreef:
Riska schreef:en doe onderwijl iets wat volstrekt rustgevend is...

terwijl ik die woorden tot me door laat dringen, realiseer ik me dat we te vaak te veel opgejaagd worden en zelfs op die ene dag nauwlijks meer tot rust kunnen komen...

Klopt, maar ik vind een avondje op de bank met Boer zoekt Vrouw aan juist erg rustgevend :)

schelpje3 schreef:
Marnix schreef:Ach, ik ook... maar soms werkt dat niet zo goed en kunnen mensen wel een extra duwtje / wat extra hulp gebruiken. Het werkt volgens mij ook goed omdat boeren gewoon iedere dag bezig zijn, lange dagen maken en weinig vrije tijd hebben om spontaan mensen te ontmoeten. En dan kan zoiets wel werken. Er zijn al een heleboel gelukkige stellen ontstaan.... :) Beter zo dan helemaal niet ;)

Schipje, ik snap het, het is een column dus dat is wat prikkelend en gechargeerd. Het is echter niet zo dat de publieke omroep aan zijn programma's verdient. (zoals je neem ik aan weet worden de omroepen betaald door de overheid, en zonder winstoogmerk, er zal natuurlijk wel een hoop reclameinkomsten binnenkomen, maar dat gaat niet (direct) naar de omroepen.

Hoe kwamen die boeren dan allemaal aan een vrouw, ooit ????
Oeps, ze hebben de hulp van de tv nodig, tjonge, waarom hebben we hier nooit eerder aan gedacht.
Hoe moet het met al die andere mensen, die lange dagen maken :?:
Ik hoop niet dat al deze groeperingen straks op tv komen :?

Ze kwamen niet allemaal aan een vrouw, er bleven vroeger ook boeren single door een combinatie van factoren. Misschien iets minder vaak omdat ouders dan onderling nog wel eens wat regelden, wat nu niet meer gebeurt. :)

Schipje schreef:
Marnix schreef:Schipje, ik snap het, het is een column dus dat is wat prikkelend en gechargeerd. Het is echter niet zo dat de publieke omroep aan zijn programma's verdient. (zoals je neem ik aan weet worden de omroepen betaald door de overheid, en zonder winstoogmerk, er zal natuurlijk wel een hoop reclameinkomsten binnenkomen, maar dat gaat niet (direct) naar de omroepen.

Nou... dat wist ik dus niet :wink: , maar nu wel, bedankt.
Ik heb altijd gedacht dat hoe meer kijkcijfers, hoe meer geld het programma verdient. Weet jij/iemand anders of dit klopt? Ik kijk op zondagavond geen tv omdat wij op zondag even mediarust willen maar ook omdat er anders aan mij verdient word, of er zeg maar gewerkt word op zondag voor mijn programmaatje. Snap je? Ik vraag me af hoe dit precies zit, heeft iemand daar verstand van?

Op live-programma's na worden de programma's gewoon door de week gemaakt en gemonteerd en zit er in Hilversum en automatisch ingestart, wel zal er iemand aanwezig zijn voor het geval er technische problemen zijn.... maar die is er sowieso. Die persoon is dan ook niet aan een bepaalde omroep gekoppeld maar aan de NOB (Nederlands Omroepproduktie Bedrijf).

De reclameinkomsten van STER (Stichting Ether Reclame) worden gebruikt om een deel van de kosten van de omroep te compenseren, maar gaat in een grote pot. De verdeling van het geld gebeurt wel op basis van de hoeveelheid zendtijd maar niet per programma. Er wordt wel betaald voor reclame, dus ook op zondag, nou liggen die prijzen al vast voor je gaat kijken, maar als er meer naar een programma gekeken zal er bij volgende uitzendingen mogelijk ook meer voor reclame betaald worden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 feb 2011 15:19

Spons schreef:heeft inderdaad niks met ego te maken,

sommige programma's zijn (onbewust ) verbonden met de presentator ! omdat men als kijker dat gewend is of omdat er een chemie tussen die twee is (programma vs presentator )

het is net als met een dominee... de een is een begenadigd spreker, en een ander heeft misschien wel dezelfde goede boodschap maar brengt het wat kouder, over !

Schelpje, het komt op me over alsof je wat tegen televisie hebt... kan me vergissen hoor maar niet alles is slecht ! Zo is het ook met dominees, je hebt er goede tussen die je echt aan het nadenken zetten, en je de hele week of langer blijven nahangen en je hebt dominees die je zo weer kwijt bent...

Ik ben niet echt tegen televisie, wij hebben er ook eentje staan, maar kijken heel erg gericht, dus we gaan savonds niet zappend langs alle kanalen. Er is zoveel bagger op dat ding, maar idd, ook goede dingen. Wij kijken vaak naar animal planet bijv, vooral over de animal cops, prima hoe hard dierenmishandelaars worden aangepakt in de v.s. ! Ook zijn er series over dierenartsen, of huisdieren. Erg leuk.
Of een goed gemaakte docu, ook heel waardevol.
Maar BzV en nog veeeeeele andere "hits" zijn aan mij niet besteed. De kinderen kijken naar verhouding denk ik ook niet veel, want de laptop trekt harder dan de tv. :D
Gisteravond weer wat ouderwetse spelletjes van zolder gehaald, zoals Rummikub, vanDale woordspel en Spectrangle, de avond was zo om.

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 28 feb 2011 15:44

Op CIP staat wel een aardig artikeltje hierover:
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=20807
:)

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 28 feb 2011 20:03

Overwegende dat:
- er in deze draad 2 discussies door elkaar lopen
--a. wel of niet tv kijken op zondag
--b. de belevenissen in BzV

- dit subforum niet bedoelt is voor de discussie als genoemd in lid b.
- boer zoekt vrouw is afgelopen.

Besluiten wij om dit topic te sluiten, met het verzoek aan diegenen die behoefte hebben aan verdere uitdieping van de discussie, wel of geen tv op zondag, een nieuw topic te open, zonder daar een specifiek programma aan te hangen.

En wij op refoweb gaan over tot de orde van de dag.
:mrgreen: :wink: :mrgreen:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Terug naar “Archief”