De volgende vraag is er ook weer eentje in de categorie ‘wat moet ik er mee?’
Jan H. mailde de onderstaande vraag n.a.v. een avondje stappen met zijn a.s. schoonfamilie.
Ik heb al een paar dagen mot met mijn verloofde. Dat komt omdat ik met haar vader op stap bent geweest. Jan, we moeten eens wat aan de familie banden doen, zei schoonpapa. En hij wist een leuk terrasje dus wij daarheen. Ook verloofde en schoonmoeder mee natuurlijk maar het was toch gezellig.
En mn schoonvader en ik natuurlijk naar vrouwen kijken en fluiten als die langskomen. Dat is echt iets voor mannen onder elkaar, het schept een band en daar was dit uitje ook voor bedoeld.
Binnen de kortste keren bonje in de tent, de dames zeer beledigt omdat er vrouwen waren die terugfloten enzo. En ze wilden niet meer met ons meerijden terug. Ze bestelden een taxi maar die moesten wij betalen!!!!
Kijk, en dáár kan ik dus niet tegen!!! Wel met een taxi naar huis willen maar niet zelf betalen!!
Nu is mijn vraag, of eigenlijk wil ik een bevestiging.
Is het normaal in deze situatie dat IK die taxi moet betalen?
Ik kom er niet uit met mn verloofde, en ik wil mn centen terug! Daarom graag jullie mening erover.
Bedankt alvast.
Jan.H
Beste Jan,
Ik vind dat je groot gelijk hebt, die centen zou ik ook terug willen!
Maar ik vind dat mijn collega dokters Rosekapje en Bloempie er ook een antwoord op moeten geven, die hebben toch een andere, vrouwelijke kijk op dit probleem.
We komen eruit ,Jan! Reken maar!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.