Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor jeepeecee » 21 feb 2011 19:49

nog van harte joelle! zon10
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2011 19:51

@Lidia, nog van Harte Gefeliciteerd met je dochter. Leuk zo'n fiets.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2011 20:04

ajl schreef:welke oordruppels waren dat?

@ajl: even opgezocht, het zijn lidocaine oordruppels (10 ml). Als ik zo op internet speur, staat er ook dat het effect van deze oordruppels matig is. Ik lees nu dat Otalgan ongeveer dezelfde samenstelling heeft.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2011 20:07

ok, dank je! Ik heb ook wel eens begrepen van de huisarts dat de werking van pcm sterker is dan otalgan. Toch heb ik wel de indruk dat het verdovend werkt en vaak vallen ze dan net in slaap en voelen ze de pijn niet/minder. Wat is sinds kort ook wel eens geef, op aanraden van een vriendin die huisarts is, bij erge (oor) pijn is nurofen. Dat is een andere pijnmedicatie en geef ik dan als ik nog geen nieuwe pcm mag geven.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2011 20:14

ajl schreef:ok, dank je! Ik heb ook wel eens begrepen van de huisarts dat de werking van pcm sterker is dan otalgan. Toch heb ik wel de indruk dat het verdovend werkt en vaak vallen ze dan net in slaap en voelen ze de pijn niet/minder. Wat is sinds kort ook wel eens geef, op aanraden van een vriendin die huisarts is, bij erge (oor) pijn is nurofen. Dat is een andere pijnmedicatie en geef ik dan als ik nog geen nieuwe pcm mag geven.

Er staat trouwens ook dat je geen oordruppels mag geven wanneer je kindje buisjes heeft.....
Ik wist niet dat nurofen ook voor kinderen bestond? Wij wisselen elkaar inderdaad af 's-nachts wanneer we nog geen nieuwe pcm mogen geven. Afgelopen week heb ik best vaak sterretjes gekeken door het raam... :lol: :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2011 20:18

gefeliciteerd met Joelle!

Jurian had vanavond opeens buikpijn. Hij zat opeens huilend aan tafel over zijn buik te wrijven en zei:' oh mama, buik au!' Zo zielig! Na wat denken, wist ik opeens weer dat ik gister al verbaasd was dat hij geen poepluier had gehad gister, want dat had hij zaterdag ook al niet. Dus even het kdv weer gebeld, of het vandaag wel gelukt was, maar vanmorgen niet, en van vanmiddag had een ander hem verschoond, dus wist ze het niet. Maar ik vermoed dus dat het gewoon dwars zit. Hij heeft normaal gesproken elke dag zo'n vieze luier, en soms zelfs 2 keer. Dus voor hem is 3 dagen niet best lang.
Ik heb hem maar een flinke beker roosvicee laxo laten drinken, en hij sliep snel gelukkig. Hopelijk lukt het morgen, ik vind het zo sneu, als hij zo'n pijn heeft. En nog zo moeilijk uit te leggen wat er waarschijnlijk is, natuurlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2011 20:22

Bumba schreef:[Er staat trouwens ook dat je geen oordruppels mag geven wanneer je kindje buisjes heeft.....

Oei, dat wist ik niet. Gelukkig was zijn buisje er al uitgegroeid.

De nurofendrank voor kinderen is nieuw en mag vanaf 3 mnd gegeven worden. De apotheker deed eerst moeilijk en vond dat ik eerst alleen maar pcm moest gebruiken. Dat doe ik over het algemeen ook, maar bij oorpijn vind ik het erg fijn.

@ missf Vervelend voor Jurian! Wij hebben dat getob regelmatig met H...erg vervelend.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2011 20:26

Ik hoop voor alle kindjes dat ze snel van alle (oor)pijntjes af zijn. Het scheelt al veel, wanneer kinderen aan kunnen geven waar de pijn zit, nu is het voor ons vaak een beetje gissen en wat voel je je een slechte moeder wanneer je van de huisarts de diagnose oorontsteking krijgt, want daar loopt hij dus al een paar dagen mee......Ach, mijn ventje.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2011 20:29

ajl schreef:De nurofendrank voor kinderen is nieuw en mag vanaf 3 mnd gegeven worden. De apotheker deed eerst moeilijk en vond dat ik eerst alleen maar pcm moest gebruiken.

:shock: Nieuw??? Bij mij staat het al bijna 3 jaar in het keukenkastje! Bij Michael wissel ik het ook af, op advies van de dokter om koortsstuip te voorkomen. Iedere 3 uur pcm/nurofenkids

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2011 20:35

LauraC schreef:
ajl schreef:De nurofendrank voor kinderen is nieuw en mag vanaf 3 mnd gegeven worden. De apotheker deed eerst moeilijk en vond dat ik eerst alleen maar pcm moest gebruiken.

:shock: Nieuw??? Bij mij staat het al bijna 3 jaar in het keukenkastje! Bij Michael wissel ik het ook af, op advies van de dokter om koortsstuip te voorkomen. Iedere 3 uur pcm/nurofenkids

Ik kende wel sinasprildrank, maar nurofen nog niet. Is dat spulletje nog wel even houdbaar na openen (of moet je het na 3 weken al weer weggooien)?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2011 20:39

Bumba schreef:
LauraC schreef:

Ik kende wel sinasprildrank, maar nurofen nog niet. Is dat spulletje nog wel even houdbaar na openen (of moet je het na 3 weken al weer weggooien)?

Voor zover ik weet niet. Hier gooien ze alles in drankvorm overigens, zetpillen laat ik uit NL komen en mijn man vindt het barbaars en mijn hele schoonfamilie zegt: komt ze weer aan met haar zetpillen :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2011 20:41

Het is wel even houdbaar. Ik heb de mijne pas gekocht en het is houdbaar tot 2013. Ik kende het ook niet en bij de apotheek deden net of ik mn kinderen wilde vergiftigen en zeiden steeds 'dit raden wij absoluut niet aan'. Nogmaals mijn vriendin de huisarts gebeld en die vond het standpunt echt onzin. Zij gaf het ook aan haar eigen kinderen bij erge pijnklachten en nog geen tijd voor een nieuw pcm. Juist de combi van beiden schijnt heel pijnstillend te zijn.

@ laura zetpillen gebruik ik ook altijd :mrgreen: Ik smeer ze wel altijd in met vaseline

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2011 20:43

Ik ben helemaal 'fan' van zetpillen! Helaas denkt manlief er anders over, zeker nadat Michael een keer bloot op de bank ging liggen met zijn benen omhoog en zei: Michael ziek Michael bilpil' :mrgreen: Dus voor papa hebben we altijd een flesje vloeibare pcm voor als ik er een keer niet ben om de zetpil toe te dienen ;)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2011 20:46

Ik doe ook altijd vaseline of een beetje water er op voordat ik hem inbreng, anders lukt het niet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2011 20:47

En nog van harte gefeliciteerd met Joelle! Wat een leuk meisje en ik vind die kleertjes ook zo lekker eigenwijs!

Terug naar “Archief”