Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Saskia » 19 feb 2011 06:43

Leuke foto's!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2011 12:26

Leuke foto's weer!
Hier gaat het prima :) 's Avonds zijn mijn ogen erg moe en wordt het wat wazig in mn slechte oog maar als ik gewoon goed rust neemt komt het vanzelf weer in orde is mij verteld. Vrijdag terug voor controle.
Michael speelt het hele voorvalletje met veel overdrijving na :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2011 12:28

Wat fijn dat het al wat beter met je gaat Laura. Sterkte en ik hoop dat het echt snel weg mag (gaan) trekken.
En wat een boef die zoon van je :lol: :wink: .

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 feb 2011 12:35

Laura, wat was er nou eigenlijk precies gebeurd? Wat kwam er dan in je oog, dat er zoveel schade is ontstaan?
Wat fijn, dat alles wel goed gaat komen, dat moet je een gerust gevoel geven. Die voorzichtig, hoor!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2011 12:39

Ws een stukje steen of beton (uit het schuurtje). Het was ook gedeeltelijk eigen schuld :oops: Mijn eerste reactie was: eruit! Dus ik wreef naar mijn ooghoek toe en ws was het stuk dermate scherp en groot dat ik daarmee schade heb aangericht. En omdat die schade voelde alsof de boosdoener nog steeds in mijn oog zat, bleef ik proberen het eruit te halen dmv spoelen etc en daardoor werd de schade erger. Gelukkig zijn hoornvliezen best weerbarstig =D> Maar ik heb mn lesje geleerd!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 feb 2011 12:52

Oei, wat een eng idee, zeg. Neem wel de tijd voor herstel, ik bedoel, volg de voorschriften goed op, hoor. Je zicht is een waardevol zintuig, daar sta je dan toch wel even extra bij stil.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 feb 2011 13:53

Wat een leuke foto's weer zeg!

En laura... lukt het om je gemak te houden met dat boefje in huis???;-)
Psalm 25:2 (ber.)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 feb 2011 16:32

Wat een leuke foto's ben ik tegen gekomen.

PPM, ondanks het vele ziek zijn van jullie Marijn ziet hij er super goed uit zeg :D
Had me echt een iel mannetje voorgesteld.

GWELDIG Laura, daar worden we bliij van te weten dat je steeds meer vooruit gaat met je oog!
Sterkte met het verder herstellen en je zoon kalm houden :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 feb 2011 21:27

Beterschap verder Laura!
Kan je Michael niet even filmen hoe hij het na doet? :lol:

PPM mag ik vragen wat jullie mooie zoon heeft? :oops:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 19 feb 2011 21:29

@jeepeecee: Wat een lekker lachebekje zeg!

@Laura: Fijn dat het beter gaat met je oog!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 feb 2011 21:49

Laura, fijn dat het weer wat beter mag gaan. Hoop dat je snel helemaal opgeknapt bent. Brrr, toch wel eng hoor met je oog...
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 feb 2011 23:03

mamavansophie schreef:Laura, fijn dat het weer wat beter mag gaan. Hoop dat je snel helemaal opgeknapt bent. Brrr, toch wel eng hoor met je oog...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 feb 2011 01:07

liefje schreef:

PPM mag ik vragen wat jullie mooie zoon heeft? :oops:

het zijn geen ernstige zorgen met ziekenhuizen ed, maar altijd wel de zorg wat er nu weer met hem aand e hand is. Vanaf week 2 na zijn geboorte is het huilen geweest en na de kerst zijn ze er achter dat hij koemelkallergie heeft. Hij heeft een giga dubbele oogontsteking gehad, twee weken daarna een fikse keelontsteking. Na nachten van dreinen afgelopen week heeft hij nu giga looporen, beide kanten dus.
Het is allemaal niet heel ernstig maar wel als hij weer onrustig is wat er nu weer aan de hand is. Weken huilen... dag en nacht! En nu nog dat ik er drie keer uitkan, late avondvoeding, om drie uur, en dan zes uur....

Hij is op dit moment erg levendig dankzij de puf die hij heeft tegen de astma, omdat hij daar ook last van heeft en ws altijd een te laag zuurstof heeft gehad in zijn bloed.

Ik hoor een paar mensen over zijn bolle-hollands-welvaren-toet.... Hij wijkt flink af in lengte van de gemiddelde en met zijn gewicht net niet. Dus daardoor lijkt hij hollands welvaren. Hij was de laatste keer op het cb maar 2 cm gegroeid en 300 gram in ruim twee maand tijd. Maar ja, als je altijd ziek bent, heb je ook geen tijd om te groeien.

Hij kan heeerlijk rollen en spelen op dit moment, dankzij de zetpillen omdat hij toch last heeft van zijn oren, maar geen koorts dus krijg ik er niks voor. Moet het nog aankijken tot maandag, als het dan nog loopt moet ik naar de huisarts anders gewoon aan blijven kijken.

zijn er meer moeders met looporenervaring?

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 20 feb 2011 03:52

Wat fijn laura dat het wat beter gaat!

Hier is het even rustiger doen. Vrijdag naar het ziekenhuis geweest voor uitslag psychologisch onderzoek of de hersenen beschadigd zijn. Gelukkig niet! Had dit al verwacht, maar toch houd je er een stukje rekening mee dat dit wel kan zijn en je leven helemaal opnieuw moet instellen. Uit de test kwam naar voren dat ik uitzonderlijk intelligent ben & zeer goed geheugen, mits ik de lichamelijke & geestelijke rust heb om mij te kunnen conentreren waardoor ik anders uitval krijg. dit kwam niet vaak voor en hadden ze niet vaak gezien.Het is de bekende druppel het ongeluk waardoor mijn lichaam een stressreactie dmv kortlsluiting geeft. Het verleden qua jeugd niet alle delen goed verwerkt. De reactie die mijn familie heeft gegeven en mij behandeld heeft is het alleen maar verergerd. Daarnaast altijd door moeten gaan, niet de rust kunnen nemen en relativeren wat er allemaal is gebeurd in mijn leven. Wel heb ik mijn huwelijksleven & scheiding verwerkt en heeft mij dit alleen maar sterker en weerbaarder gemaakt. Door mijn zeer goed geheugen kan ik heel erg detaillistisch uit de hoek komen en hele gesprekken met omgeving erbij terughalen. & verwoorden. Dus rust, ontspnning & therapie is het sleutelwoord tot herstel. Mijn sterke kante weet ik en hoe ik deze moet gebruiken, maar mijn zwakke kanten ben ik niet weerbaar voor. Dmv therapie & verwerken/weerbaarder worden van het verleden zal dit overgaan wat wel een poos zal duren, daarnaast therapie met de kids samen voor de trauma's waar zij tegenaan lopen en evt. als het eruitkomt qua hechting moeder-kind relatie, we zijn dus nog wel 2 jr. onder de pannen en niet kunnen werken.

Dat was toch een stukje tegenvaller het laatste. Had zelf al wel door dat ik wbt het famili/gezin/jeugd niet alles verwerkt had en ook niet weerbaar voor bent en hiervoor hulp moest hebben. Maar dat deze termijn er aan zou zitten had ik niet verwacht. Qua rust wat er allemaal speelt krijg ik al hulp voor. Kids jeugdhulpverlening en jeugdzorg. Financien gaat onder bewindvoerder lopen, andere advocaat die echt voor de kids gaat vechten, andere advocaat nog mee bezig die de rest wbt financien & scheiding verder gaat uitwerken. Voorl als dit laatste afgerond is zal ik letterlijk het boek kunnen afsluiten wbt mijn huwelijk & scheiding. Ze willen mij vanuit het ziekenhuis richting gelderse roos hebben, maar wil liever met de 'christelijke tint' eraan. Voor mijn oudste ga ik naar de eleos toe omdat deze alleen jeugdhulpverlening geeft met Bijbelse achtergrond. Dus zit zelf te dubben nog wat wie en waar ik heen zal gaan voor mijzelf. Zie er tegenop, ons leven bestaat uit hulpverlening momenteel en door alle zaken die er spelen heb ik niet echt de rust voor mijzelf. 1x in de mnd ben ik nu kindweekendvrij. Dan gaan de kids naar 2 vriendinnen toe om ste beurt passen zij weekend op zodat ik kan opladen en tot rust kan komen. Gisteren is er een vriendin hier geweest en heeft opgepast zodat ik even kon ontspannen en relativeren, zat weer tegen kortsluiting aan. Even naar Amsterdam geweest naar mijn egyptische 'broers' en even naar een danceparty gegaan waar ik normaliter als partyfotogrfe ook werkzaam zou zijn geweest. Mijn collega gezien en toch even uurtje geshoot met zijn camera en even heerlijk ontspannen waardoor ik het weer kan relativeren en geen uitval krijg. Dus als jullie nog tips hebben wbt hulpverlening en wat jullie denken hierover. Ik ben nog altijd christelijk maar niet meer op die manier waarmee eleos zijn grondslag heeft. Maar wil ook weer niet richting evangelische hulpverlening gaan zoals de driehoek want dit werkt niet echt is mijn ervaring hoe ik in het leven sta en denk. Maar vooral het feit bij mij is moeilijk eert uw vader en uw moeder Bijbels gezien, daarom wil ik christelijke hulpverlening, heb nu met mijn familie gebroken om zo de rust te krijgen en sterker te staan. Voor mijzelf is dit een goede keuze geweest, sindsdien is de uitval ook minder geworden. Maar ook is het voor mij definitief wat mij betreft door het verleden en het heden. Het is goed geweest zo. Ik kan ze niet vernderen, ze willen niet veranderen waardoor zij mij blijven kwetsen. voor mij is de deur definitief dicht gevoelsmatig.

Zo nu weer snel naar bed, eerst de kleine wakker geworden dmv bedplassen, nu de oudste wakker die weer naar gedroomd heeft.
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2011 09:44

Ach ppm, arme knul en arme jullie!
We hebben hier zelf geen ervaring met looporen, ja, 1 keer gehad, maar da's niet extreem. Wel heb ik zelf in mijn leven, tot een paar jaar terug zelfs, zo gruwelijk vaak oorontsteking gehad. En het ellendige was dat het nooit doorbrak. Bij mijn zus was het zo doorgebroken, en dan is de pijn en druk tenminste weg, maar bij mij nooit.
Dus liever een flink doorgebroken oor dan dat het maar niet wil doorbreken.
Beterschap voor je kleine man!

Ach, vanmorgen moest ik op tijd weg om te gaan werken, was Jurian al klaarwakker. Het is tegenwoordig sowieso wel 8 uur als hij wakker is, niet meer de 10 uur die hij ooit haalde, maar nu was het kwart over 7. En hij wilde er ook graag uit. Mijn man sliep nog zo lekker. Dus ik heb maar gezegd tegen Jurian dattie nog even moest gaan liggen tot papa wakker zou zijn. En dat deed hij zo lief :) Ben benieuwd hoe laat ze eruit gekomen zijn
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”