schelpje3 schreef:JeeWee: ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens![]()
Het gaat om de BEHOEFTE aan die vluchtigheid wat tv nu eenmaal is. Het is opgewarmde gebakken lucht. Nu zit bijna een derde van Nederland te kijken wie er nu gekozen wordt, dat is dus allang gebeurd !! wellicht zijn die verliefde boer + de deerne, inmiddels uit elkaar![]()
En als je dan zegt dat je daar zeker op zondag geen behoefte aan hebt, wordt dat meteen opgevat als wettisch, saai, vooral dodelijk saai, met een suf spelletje uit de jaren 30. (of nog ouder)
Als je tweemaal ter kerke gaat en je doet de rest van de noodzakelijke dingen, houd je niet zoveel uren over.
De zondag vliegt hier altijd om.
Ieder heeft zijn eigen manier van een Zondag invullen, prima, maar ik ben het ten dele met je eens, de tv heeft ook zijn mooie kanten, uiteraard zijn de opnames eerder gemaakt, je kan nu niet alles uitzenden, of live doen !
TV hoeft niet persee vluchtigheid te zijn, of opgebakken lucht, dat kan je net zo goed van mensen zeggen, Die refo's hier dat is pas gebakken lucht... mag geen tv maar weet ondertussen (soms ) meer van de rand van de hoed op tv dan menig ander normaal mens. Om maar eens te spiegelen !
De gevolgen van de mensen in Egypte konden we op de voet volgen, natuurdocumantaires, een kijk in de ziekenhuizen, politieke debatten. Serie's zoals BZV (waar inhoudelijk niks mis mee is ) of de wandeling met diepe gesprekken . Nederland zingt , thats the question waarin je kennis getoetst word. Of lingo (opdoen van veel woordenkennis ) om maar eens wat te noemen. En ja ik ben het ook met je eens dat er absoluut veel troep is te vinden. Het is de kunst om het gereedschap goed te gebruiken is mjin mening.
Mij stoort het niet als ik Boer zoekt vrouw kijkt, na een kerk dienst, en mij stoort het niet als ik een telefoontje krijg ! Het komt hier op mij over als de Zondag is 1000 % voor God en iets anders mag absoluut niet ... en de rest van de week wel.. dat komt op mij vreemd over.
Gevolg van het vele niet mogen is dat kinderen / pubers zich vervelen een middag dutje doen en de zondag als
saai ervaren ...maar dit lang niet altijd zeggen en braaf ja en amen knikken maar ondertussen...
DAt lijkt me nu eens geen gewenste situatie !
Afgelopen zondag middag zijn we heerlijk gaan wandelen in een natuurgebied bij ons in de buurt, wel 2 uur weg geweest, heerlijk genoten van de vrij relatieve stilte ! Even je gedachten kunnen ordenen.
Net zoals het verplicht volgen van div. Clubs en Cathechesatie. Gelukkig wil onze zoon uitzich zelf naar kattebak... zonder dwang en dat deed me weer wel vreugd !