Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor Spons » 14 feb 2011 17:42

schelpje3 schreef:JeeWee: ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens :D
Het gaat om de BEHOEFTE aan die vluchtigheid wat tv nu eenmaal is. Het is opgewarmde gebakken lucht. Nu zit bijna een derde van Nederland te kijken wie er nu gekozen wordt, dat is dus allang gebeurd !! wellicht zijn die verliefde boer + de deerne, inmiddels uit elkaar :-({|=
En als je dan zegt dat je daar zeker op zondag geen behoefte aan hebt, wordt dat meteen opgevat als wettisch, saai, vooral dodelijk saai, met een suf spelletje uit de jaren 30. (of nog ouder :?: )
Als je tweemaal ter kerke gaat en je doet de rest van de noodzakelijke dingen, houd je niet zoveel uren over.
De zondag vliegt hier altijd om.

Ieder heeft zijn eigen manier van een Zondag invullen, prima, maar ik ben het ten dele met je eens, de tv heeft ook zijn mooie kanten, uiteraard zijn de opnames eerder gemaakt, je kan nu niet alles uitzenden, of live doen !

TV hoeft niet persee vluchtigheid te zijn, of opgebakken lucht, dat kan je net zo goed van mensen zeggen, Die refo's hier dat is pas gebakken lucht... mag geen tv maar weet ondertussen (soms ) meer van de rand van de hoed op tv dan menig ander normaal mens. Om maar eens te spiegelen !

De gevolgen van de mensen in Egypte konden we op de voet volgen, natuurdocumantaires, een kijk in de ziekenhuizen, politieke debatten. Serie's zoals BZV (waar inhoudelijk niks mis mee is ) of de wandeling met diepe gesprekken . Nederland zingt , thats the question waarin je kennis getoetst word. Of lingo (opdoen van veel woordenkennis ) om maar eens wat te noemen. En ja ik ben het ook met je eens dat er absoluut veel troep is te vinden. Het is de kunst om het gereedschap goed te gebruiken is mjin mening.

Mij stoort het niet als ik Boer zoekt vrouw kijkt, na een kerk dienst, en mij stoort het niet als ik een telefoontje krijg ! Het komt hier op mij over als de Zondag is 1000 % voor God en iets anders mag absoluut niet ... en de rest van de week wel.. dat komt op mij vreemd over.

Gevolg van het vele niet mogen is dat kinderen / pubers zich vervelen een middag dutje doen en de zondag als
saai ervaren ...maar dit lang niet altijd zeggen en braaf ja en amen knikken maar ondertussen...

DAt lijkt me nu eens geen gewenste situatie !

Afgelopen zondag middag zijn we heerlijk gaan wandelen in een natuurgebied bij ons in de buurt, wel 2 uur weg geweest, heerlijk genoten van de vrij relatieve stilte ! Even je gedachten kunnen ordenen.

Net zoals het verplicht volgen van div. Clubs en Cathechesatie. Gelukkig wil onze zoon uitzich zelf naar kattebak... zonder dwang en dat deed me weer wel vreugd !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 feb 2011 17:52

Spons schreef:
schelpje3 schreef:JeeWee: ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens :D
Het gaat om de BEHOEFTE aan die vluchtigheid wat tv nu eenmaal is. Het is opgewarmde gebakken lucht. Nu zit bijna een derde van Nederland te kijken wie er nu gekozen wordt, dat is dus allang gebeurd !! wellicht zijn die verliefde boer + de deerne, inmiddels uit elkaar :-({|=
En als je dan zegt dat je daar zeker op zondag geen behoefte aan hebt, wordt dat meteen opgevat als wettisch, saai, vooral dodelijk saai, met een suf spelletje uit de jaren 30. (of nog ouder :?: )
Als je tweemaal ter kerke gaat en je doet de rest van de noodzakelijke dingen, houd je niet zoveel uren over.

Ieder heeft zijn eigen manier van een Zondag invullen, prima, maar ik ben het ten dele met je eens, de tv heeft ook zijn mooie kanten, uiteraard zijn de opnames eerder gemaakt, je kan nu niet alles uitzenden, of live doen !

TV hoeft niet persee vluchtigheid te zijn, of opgebakken lucht, dat kan je net zo goed van mensen zeggen, Die refo's hier dat is pas gebakken lucht... mag geen tv maar weet ondertussen (soms ) meer van de rand van de hoed op tv dan menig ander normaal mens. Om maar eens te spiegelen !

De gevolgen van de mensen in Egypte konden we op de voet volgen, natuurdocumantaires, een kijk in de ziekenhuizen, politieke debatten. Serie's zoals BZV (waar inhoudelijk niks mis mee is ) of de wandeling met diepe gesprekken . Nederland zingt , thats the question waarin je kennis getoetst word. Of lingo (opdoen van veel woordenkennis ) om maar eens wat te noemen. En ja ik ben het ook met je eens dat er absoluut veel troep is te vinden. Het is de kunst om het gereedschap goed te gebruiken is mjin mening.

Mij stoort het niet als ik Boer zoekt vrouw kijkt, na een kerk dienst, en mij stoort het niet als ik een telefoontje krijg ! Het komt hier op mij over als de Zondag is 1000 % voor God en iets anders mag absoluut niet ... en de rest van de week wel.. dat komt op mij vreemd over.

Gevolg van het vele niet mogen is dat kinderen / pubers zich vervelen een middag dutje doen en de zondag als
saai ervaren ...maar dit lang niet altijd zeggen en braaf ja en amen knikken maar ondertussen...

DAt lijkt me nu eens geen gewenste situatie !

Afgelopen zondag middag zijn we heerlijk gaan wandelen in een natuurgebied bij ons in de buurt, wel 2 uur weg geweest, heerlijk genoten van de vrij relatieve stilte ! Even je gedachten kunnen ordenen.

Net zoals het verplicht volgen van div. Clubs en Cathechesatie. Gelukkig wil onze zoon uitzich zelf naar kattebak... zonder dwang en dat deed me weer wel vreugd !

Even voor de helderheid, wij hebben ook tv hoor. Ik weet niet of je dat intussen begrepen hebt ?
Maar die komt dus op zondag niet aan. Gelukkig doen wij dit al vanaf dat wij met zn 2en waren, want als je eenmaal kids hebt, lijkt het me een stuk moeilijker. Als ze de deur uit zijn laten we hen daar vrij in, maar de getrouwde doet het ook niet.
En gedachten ordenen, moet dat perse buiten ? Op zich is het niet verkeerd "om je te vertreden" zoals dat vroeger zo mooi genoemd werd, soms gaan we idd een endje om, we zijn dol op allerlei spellen en legpuzzels, we lezen, ik maak graag een crypto, maar het zijn s'middags na het eten eigenlijk maar 2 a 2 1/2 uur die opgevuld moet worden en na het avondeten is het inmiddels ook 8 uur. We gaan op zondagavond meestal iets eerder naar bed dan door de weeks.
Dus zoveel tijd hebben wij niet eens om in te vullen :D
Enne.. kattenbak is een uitdrukking onder pubers, toch niet onder volwassenen op een openbaar forum ?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 feb 2011 18:27

kattebak, grrrinik dat zeiden we vroeger, vandaar :)

Ik oordeel je niet over dat je een tv hebt , heb er tenslotte zelf een maar vaak wordt er zo fel tegen geageerd en een tv heeft absoluut zijn goede kanten, en absoluut zijn slechte kanten, net zoals kerkgangers hun goede en slechte kanten hebben. :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 feb 2011 18:34

Spons schreef:kattebak, grrrinik dat zeiden we vroeger, vandaar :)

Ik oordeel je niet over dat je een tv hebt , heb er tenslotte zelf een maar vaak wordt er zo fel tegen geageerd en een tv heeft absoluut zijn goede kanten, en absoluut zijn slechte kanten, net zoals kerkgangers hun goede en slechte kanten hebben. :wink:

Je zou eens moeten durven :wink:
Het is idd een nogal heikel item, maar vaak wordt gedacht dat je dan alles en altijd kijkt.
Maar selectief kijken kan ook hoor.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 19:22

Met alles is het, dat ons oog eenvoudig is(behoort te zijn), en dan selecteer je op " goed" en " kwaad" ook wat de tv betreft

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 feb 2011 22:02

discipel2011 schreef:Met alles is het, dat ons oog eenvoudig is(behoort te zijn), en dan selecteer je op " goed" en " kwaad" ook wat de tv betreft

Dat geldt dus ook voor onze postings op refoweb :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 feb 2011 22:41

schelpje3 schreef:
Spons schreef:kattebak, grrrinik dat zeiden we vroeger, vandaar :)

Je zou eens moeten durven :wink:
Het is idd een nogal heikel item, maar vaak wordt gedacht dat je dan alles en altijd kijkt.
Maar selectief kijken kan ook hoor.

soms vergeten mensen dat wel eens ja ...

Zo is de serie van BBC Earth echt magnefiek, even buiten beschouwing gelaten dat zij uitgaan van de big bang theorie is de natuur prachtig zoals ze die laten zien ! dan heb je het idee dat je helemaal niets en dan ook niets van Gods schepping kent of ervaren hebt want er is nog zoveel ongelofelijks meer ! Een aanrader om te hebben op DVD !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 feb 2011 14:44

Oh maar je hoeft ook geen tv aan te zetten op zondag. Niemand noemt het wettisch als jij er voor kiest dat niet te doen. Wettisch is als je andere mensen die wet ook gaat opleggen. Dat is niet aan de orde.

Overigens herken ik dat je niet veel uren overhoudt niet. Wij zijn meestal van 10 tot half 12 weg en van kwart voor 5 tot kwart over 6.

Houden we 11:30 - 16:45 (5 uur en een kwartier) en 18:15 - 23:45 ofzo (5 en een half uur) dus in totaal bijna 11 uur vrije tijd over om eten te maken, te eten en andere dingen te doen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2011 15:51

Marnix schreef:

Oh maar je hoeft ook geen tv aan te zetten op zondag. Niemand noemt het wettisch als jij er voor kiest dat niet te doen. Wettisch is als je andere mensen die wet ook gaat opleggen. Dat is niet aan de orde.

Overigens herken ik dat je niet veel uren overhoudt niet. Wij zijn meestal van 10 tot half 12 weg en van kwart voor 5 tot kwart over 6.

Houden we 11:30 - 16:45 (5 uur en een kwartier) en 18:15 - 23:45 ofzo (5 en een half uur) dus in totaal bijna 11 uur vrije tijd over om eten te maken, te eten en andere dingen te doen.

Tja, ik heb nog een aanvulling: en douchen, kleding klaarleggen voor de maandag, huisdieren verzorgen, wij zijn trouwens wel zo'n kleine 2 uur van huis, wonen kennelijk verder van de kerk en de dienst duurt langer ( minimaal 5 kwartier, vaak iets langer) we zitten er 10 minuutjes van tevoren.
En zo hier en daar zullen er best ook nog wel andere dingetjes zijn :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 feb 2011 16:32

Tja, wij gaan 10 minuten voor tijd van huis. Kleding klaarleggen voor maandag doe ik niet, huisdieren hebben we niet. Dus dan heb ik niet het idee tijd tekort te komen op zondag.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2011 17:34

Marnix schreef:Tja, wij gaan 10 minuten voor tijd van huis. Kleding klaarleggen voor maandag doe ik niet, huisdieren hebben we niet. Dus dan heb ik niet het idee tijd tekort te komen op zondag.

Wacht maar tot je een paar kleine Marnixjes en Jootjes hebt rondlopen :lol: heb je geen tijd meer voor BzV. :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 feb 2011 23:07

En vast ook geen tijd meer om uren te Refowebben. Als er kleine Marnixjes en Jo'tjes waren zou ik er 's avonds nog geen kleren voor klaarleggen en lagen ze tijdens BZV al lang op bed. :-) vrije tijd is schaarser met kinderen maar het is er nog steeds hoor en als het goed is zeker op zondag.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2011 12:04

Marnix schreef:En vast ook geen tijd meer om uren te Refowebben. Als er kleine Marnixjes en Jo'tjes waren zou ik er 's avonds nog geen kleren voor klaarleggen en lagen ze tijdens BZV al lang op bed. :-) vrije tijd is schaarser met kinderen maar het is er nog steeds hoor en als het goed is zeker op zondag.

Jij doet dat smorgens ? Of Jootje dan. Ik hoor het al, nooit die strijd meegemaakt, verhitte discussies, : ik wil dit niet aan..... andere sokken....... ik wil dat T shirt (buiten is het 9 gr onder 0)
Ik leg van jongsaf aan alles savonds klaar, al dan niet met behulp van het kind, die strijd is er dan niet als de klok ons dwingt. Trouwens, ik doe het voor mezelf ook, zeker als ik moet gaan werken. Dan grijp ik tenminste niet mis.
Ik heb geen ochtendhumeur, maar wil wel graag onnodig gezanik en ergenis vermijden. Daar kan ik savonds stukken beter tegen :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2011 16:07

Ik zou dat 's ochtends gewoon uit de kast pakken ja :) En ik ken genoeg ouders die dat zo doen :) En tegen de tijd dat ze kunnen klagen dat ze iets niet aan willen kunnen ze zelf hun kleren wel uitzoeken :D Ik leg zelf ook nooit mijn kleren voor de volgende dag klaar :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2011 17:58

Marnix schreef:Ik zou dat 's ochtends gewoon uit de kast pakken ja :) En ik ken genoeg ouders die dat zo doen :) En tegen de tijd dat ze kunnen klagen dat ze iets niet aan willen kunnen ze zelf hun kleren wel uitzoeken :D Ik leg zelf ook nooit mijn kleren voor de volgende dag klaar :)

Hoeveel peuters ken jij :mrgreen: Er zijn 2 moeilijke periodes (oeps we dwalen helemaal af van BzV) nog 1 antwoord en dan keren we weer terug, goed ??
de peutertijd en de puberteit. Als er dan geklaagd wordt, is het echt hommeles smorgens vroeg.
Dusss om dat nu allemaal in pais en vree :-({|= te laten verlopen, ken ik juist heel veel ouders die savonds hun zaakjes in orde brengen voor de volgende dag. Zelfs de ontbijttafel dekken. Dat doe ik niet, omdat wij huisdieren hebben, dus dat vind ik niet fris. Ook eten wij niet allemaal tegelijk. En hetzelfde (brood)
Terug naar Boer .......huppeldepup.
Ik heb er nog steeds niks van gezien :D Is het nu nog bezig of is het klaar ?

Terug naar “Archief”