Moderator: Moderafo's
discipel2011 schreef:Vertel eens rosaatje wat was haar reactie, een kind spreekt nog onbevangen ...?
Petra777 schreef:Dit doet me denken aan een soort geluid dat mensen bang maakt. Het schijnt dat tijgers ht voorbrengen en dat in huizen waar het zogenaamd spookt dit geluid ook op de eoa manier voortgebracht wordt. Het leuke is: Dit geluid is voor mensen te laag om te horen. In Ierland oid hebben ze er onderzoek naar gedaan. Ze hadden daar in een verlaten gevangenis een apparaat neergezet dat dit geluid voortbracht. In het cellenblok waar dit apparaat stond, zonder dat de bezoekers dit wisten, waren mensen bang en voelden ze een aanwezigheid. in het ander cellenblok was dit gevoel er niet.
Leuk detail: zelfs de onderzoekers werden bang, terwijl ze wisten dat dit apparaat er stond.
Misschien heeft metal hetzelfde soort effect...
Petra777 schreef:Het geval wil dat mensen en naar het schijnt ook dieren dan verstijven van angst, zodat ze gemakkelijk
opgepeuzeld kunnen worden. Best cool eigenlijk.
Jah, het is inderdaad boze muziek, of verdriet, het komt er nogal rauw uit en zo is het leven soms ook. En ook als christen kun je soms eh, lijnrecht tegenover God komen te staan, omdat je Hem niet begrijpt/ gewoon kwaad op Hem bent, om wat voor reden dan ook. En juist het gevoel dat daarbij hoort geeft metal een stem.
En inderdaad vaak negeren/onderdrukken mensen deze gevoelens, omdat het toch niet hoort enz. Heb zelf wel gemerkt dat je dit soort dingen maar beter wel kunt uiten.
is het niet gnostisch om te zeggen dat iets of van God of van de duivel is? Zelf denk ik dat een muzieksoort niet in zichzelf verkeerd kan zijn. Hooguit wie het maakt en wat je intentie er mee is. Moet wel toegeven dat ik mbt metal pas net tot dit inzicht ben gekomen, omdat ik het echt niet mooi vind.
Petra777 schreef:
Het geval wil dat mensen en naar het schijnt ook dieren dan verstijven van angst, zodat ze gemakkelijk
opgepeuzeld kunnen worden. Best cool eigenlijk.
Hmm, dat zou vreemd zijn, want dan is verstijven nadelig voor je overlevingskansen (evo-alert!). Het lijkt me aannemelijker dat je verstijft zodat je niet gaat rennen, want daarmee 'trigger' je zeker het jachtinstinct van een grote roofkat als de tijger. Maar goed, we dwalen af.
Verder schoot me nog te binnen: Larry nogwat had een liedje dat heette: Why should the devil have all the good music?
Dit ging dan over rock, maar is misschien ook wel van toepassing op metal.
Inderdaad. Je kunt het beter gecontroleerd uiten dan wegdrukken. We begrijpen allemaal dat willekeurig uiten van boosheid sociaal nogal ongewenst is, maar juist daarom is het ritueel van muziek zo belangrijk. Je schreeuwt eventjes, je bent 5 minuutjes even heel erg boos en dan is het nummer alweer afgelopen, ben jij die druk kwijt en kun je weer gewoon verdergaan als nette burger.
rosaatje schreef:nou mijn dochter is muzikaal nogal onderlegd, ze krijgen op school(cns) muziekles. Ze zit op vioolles. Ze zingt in een koor.
Maar toen ze dit hoorde, zei ze direkt, dit is "duivelse" muziek. Tja ik kan er niks aan doen.
Mortlach schreef:HIER een youtube-filmpje van George Kollias, met grote meerderheid van stemmen de beste professionele brutal metal drummer van dit moment. Ik ben gewoon benieuwd wat mensen ervan vinden. Geen zorgen, het nummer is zonder zang.
Persoonlijk zit ik elke keer weer met grote verwondering te kijken en te luisteren hoe deze man zit te spelen en ontzettend geniet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten