welke music soort vind jij duivels/slecht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: welke music soort vind jij duivels/slecht

Berichtdoor TheKeimpe » 14 feb 2011 20:09

discipel2011 schreef:Gelukkig, daar is een forum voor om ook tegenstanders de gelegenheid te geven te mogen reageren... zonder mod. breaks.., indien binnen de regels van het forum wordt ge-opereerd..

De vraag is of je dat altijd doet discipel. Sterker nog: het is lang niet altijd het geval. Soms is het verband tussen je opmerkingen en het onderwerp van behandeling ver te zoeken. Soms is je toon onnodig bot. Soms citeer je alleen maar, zonder je eigen woorden te gebruiken en reageer je zeer verbolgen als men daar iets over zegt.
In veel zaken zie je de hand van de boze, en meen je dat dwars door een gesprek heen te moeten melden. Een onderverdeling naar verschillende categorieën lijkt je daarin niet te deren.

En een heel enkele keer... denk ik: tjoh, discipel heeft ook goede kanten...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 20:15

Ik zal er op letten, want ook anderen hebben mij hierover benaderd, dus ik wil je hierin tegemoetkomen en anderen, door zoveel als mogelijk on topic te blijven en mijn verontschuldigingen en excuses voor het " storend' element in sommige topics..

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 14 feb 2011 21:38

Een neefje van mij luistert erg graag naar metal. Laatst is hij naar een concert geweest
met Demon Hunter. Hij vertelde daarover en waar hij bij bepaald was die avond. Zijn conclusie was
dat hij radicaler zijn leven voor Jezus moest leiden. Dit n.a.v. de teksten en wat de
leadzanger vertelde. Ik houdt zelf niet van de stijl, maar de teksten zijn soms eerlijker, uit het leven gegrepen
en niet alleen maar 'hallelujah, wat is God goed'.

Ik denk niet dat een muziek soort slecht is. Ook op psalmmelodien en ondersteund door een orgel kun je satanische
teksten ten gehore brengen. Waar het om gaat is het geloof van de zanger/ bandleden en de tekst.

Voor mensen die wat onderzoek willen doen naar de teksten en motivatie van demon hunter, verwijs ik graag naar
een website waar ze dat zelf uitleggen:

http://www.bandsonfire.com/hearts-on-fi ... es-of-1045
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 22:37

Demon hunter, och ik noem mij liever kind van God en Hij zal satan welhaast onder onze voeten verpletteren,,,

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2011 00:18

rosaatje schreef:ook die van mij, ik vind die metalmuziek verschrikkelijk klinken...

Tja, dat is een kwestie van smaak. Ik kan persoonlijk heel slecht tegen orgelmuziek en van die mierzoete praise-muziek. Als anderen het willen luisteren, prima natuurlijk. En ja, metal is inderdaad niet altijd de meest toegankelijke muzieksoort.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 15 feb 2011 09:23

Waar was God in de storm(kabaal) toen Elia uitgeput was...?
Alles liet God passeren, storm, vuur enz, maar in de stilte sprak Hij tot Elia.
Niet door kracht noch door geweld, ook van muziek, wordt Christus ge-openbaard en verheerlijkt, maar in onze zwakheid.
Daarom is een zachtmoedige en stille geest kostelijk voor God.
De Heer is mijn Herder zingt David terwijl hij op de schapen let, met metalmuziek zouden de schapen geschrokken zijnde gevlucht...zijn
Welke muziek is " goed" en welke "slecht", aan de boom herkennen wij de vrucht en in de bijbel komen geen demonenjagers voor, maar wel christenen, die Satan overwinnen door het Bloed van het Lam te aanvaarden als krachtig en reinigend..
Dat klinkt mij als muziek in de oren...

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 15 feb 2011 10:18

Maar dat is niet de enige manier waarop God Zich laat kennen. Hij laat zich ook kennen
als een verterend vuur. Of denk aan Zijn aanwezigheid op de berg Sinai. Wat te denken van
mensen die zich in wanhoop tot God richten, het uitschreeuwen naar Hem? Job, David en zelfs Jezus schreeuwden het ook
uit naar God. Juist in je zwakheid kun je het tot Hem uitschreeuwen en dan God vinden.

Bovendien heb je natuurlijk nog steeds mensen die demonen uitdrijven. Al is het niet mijn intentie om de naam
van een band te verdedigen. Het is totaal niet mijn stijl en toch, sluit het beter aan bij hoe ik het leven kan ervaren dan
alleen maar rustig en kalm. Bovendien moet je er echt bij nadenken en zijn de bandleden getuigen van God. Dat het niet
bepaald is wat wij als eerbiedig ervaren, wil nog niet zeggen dat het niet tot Gods eer kan zijn.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 15 feb 2011 11:03

Het hoeft mij geen rustige muziek te zijn, maar idd als ik metalmuziek hoor, dan kan ik niet meer luisteren naar de tekst.
Smaken verschillen inderdaad, maar om even kort antwoord te geven op de topic.
Ik vind metalmuziek slecht.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 15 feb 2011 11:07

en wat maakt voor jou dat metal in zichzelf slecht is?

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 15 feb 2011 11:13

ik bedacht net toen ik het opschreef....nog even een toevoeging....
ik bedoel met slecht, hoe het bij mij over komt zeg maar. Het geluid, de klank, enz.
Met de instrumenten die de metalbands gebruiken, kun je mijn inziens veel mooiere muziek mee maken.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 15 feb 2011 11:24

Mijn smaak is ook wat anders ja :), maar als ik het goed begrijp bedoel je dus niet mee dat het satanisch is?

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 15 feb 2011 11:28

nou dat durf ik niet te zeggen, als ik de teksten van chr. metal lees dan komen ze over als smeekbede's van deze tijd....
ze gebruiken dan alleen de verkeerde muziek om mij te bereiken.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 15 feb 2011 11:39

:D voor jou zijn er andere bands/ muziek

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2011 16:30

rosaatje schreef:Het hoeft mij geen rustige muziek te zijn, maar idd als ik metalmuziek hoor, dan kan ik niet meer luisteren naar de tekst.

Dan ga je er nog vanuit dat de tekst uberhaupt is te verstaan :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 15 feb 2011 17:06

je kan de teksten natuurlijk altijd op zoeken op internet en ze eventueel vertalen.... :D
want verstaan doe ik ze iig niet...
ik liet even wat chr. metalmuziek aan m'n dochter van 10 horen, zij had er toch wel een uitgesproken mening over.

Terug naar “Archief”