Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chienn
Mineur
Mineur

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Chienn » 15 feb 2011 09:29

Ten eerste ik lees altijd stiekem mee, vind het wel leuk al die kinderverhalen! Maar ben zelf nog lang geen moeder!
Maar ik zag nu even de vraag over Dora van MissF
@ MissF. Toevallig hadden wij het daar op school gisteren over, het schijnt voor peuters een heel goed programma te zijn. Waar ze ook daadwerkelijk wat van opsteken! Voornamelijk voor de cognitieve ontwikkeling. Maar of het als christen ook verantwoord is, dat weet ik niet! Het viel in ieder geval niet in de categorie 'daar-moet-je-je-kind-niet-naar-laten-kijken'.
Geen idee of je hier wat mee kan! ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 feb 2011 09:36

Ik vind Dora wel leuk! Maar het is voor iedereen verschillend, wat verantwoord is en wat niet. Simpele oplossing: eerst zelf even kijken!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 feb 2011 09:38

hoi missF
zelf heb ik twee dochters en de oudste is 4 jr, ze kijkt graag naar Dora. Als ze iets kijkt dan kijk ik eigenlijk altijd mee dus ik ken het.
Het concept is telkens hetzelfde, er gebeurt wat en Dora gaat met haar vriendjes op zoek naar de oplossing, telkens vraagt ze hulp van de jonge kijkertjes ( dus ze zoeken een vierkant en je ziet in beeld 3 vormen, dan vraagt ze "waar is het vierkant" ? ) er valt dan een stilte in een programma en kinderen roepen dan het antwoord naar de beeldbuis en wijzen het aan. Nouja, die oudste van mij doet dat alleen nog maar als ze zin heeft want snapt ook wel dat het programma telkens verder gaat ook als ze niets zegt. Ook leren ze veel engelse woordjes.
Het is eigenlijk heel educatief, dat is ook de opzet.

Enige nadeel vind ik dat rond kerst ze natuurlijk weer de cadeautjes voor de kerstman gaan zoeken, en en bij halloween idem dito afleveringen. Verder vind ik het prima.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 15 feb 2011 09:45

Dora vinden onze kinderen ook leuk. En ze steken er inderdaad best wat van op!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2011 09:48

Oke :) Bedankt!
Ik denk dat ik hem er nu nog neit naar laat kijken, want we houden het in principe bij Kikker en Sesamstraat, en als hij echt een lastige bui heeft of moe is en nog even op moet blijven bijvoorbeeld voor papa er is bij wijze van, dan mag hij Zandkasteel via de computer kijken of Calimero op dvd. Maar die momenten zijn er nog maar zo ontzettend weinig, dat we het nu maar even hierbij houden. maar ik hou het in mijn achterhoofd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 feb 2011 09:58

Calimero vind ik echt raar. Die vader-vogel die rookt gewoon. Dat kan toch tegenwoordig niet meer in een kinderfilmpje, zeg. Dat vind ik dan weer niet verantwoord...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 feb 2011 10:09

Galateia schreef:Calimero vind ik echt raar. Die vader-vogel die rookt gewoon. Dat kan toch tegenwoordig niet meer in een kinderfilmpje, zeg. Dat vind ik dan weer niet verantwoord...

calmiro ia ook al 30 jaar oud

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 feb 2011 10:10

En daarom mag mijn kind echt geen Calimero kijken. Ik snap, dat het zo oud en dat het toen nog heel gewoon was, maar dat kan nu gewoon echt niet meer, vind ik!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 feb 2011 10:11

Galateia schreef:En daarom mag mijn kind echt geen Calimero kijken. Ik snap, dat het zo oud en dat het toen nog heel gewoon was, maar dat kan nu gewoon echt niet meer, vind ik!

daarnaast die stemmetjes heel irritant, bovendien vindt ik calimero meer voor oudere kinderen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 feb 2011 10:28

H vindt Calimero echt niet leuk, waar hij echt weg van is, is momenteel Dip en Dap ( ingesproken door Aart Staartjes). Ik vind het eigenlijk ook erg leuk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2011 10:36

Zoontje van mijn vriendin vindt Dip en Dap ook erg leuk.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 feb 2011 11:31

M'n dochtertje vindt Musti leuk. Te vinden op Youtube.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 feb 2011 12:15

hier huisje boompje beestje..

overigens heb ik altijd moeite met dora en dat stukje cognitive ontwikkeling. Veel wordt gedaan met liedjes. Als je de peuters dmv een liedje de provincies en hoofdsteden leert, kennen ze dat ook.
Plus dat ik beetje stekels krijg van die moeders die hun 2 jarige kind al diverse letters heeft aangeleerd. Kijk... wat mijn kind kan :shock: :oops: bij dora kunnen ze tot 10 tellen in het engels, maar weten ze ook daadwerkelik als de seven zegt dat het zeven is? en hoe het dan zeven is?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2011 12:42

Ik vind Calimero echt ontzettend leuk. Hij is zo lief voor zijn mama en papa! En dat de vader rookt, dat vind ik geen probleem eigenlijk. Dat gebeurt door Jurians oom en tante ook, niet in zijn bijzijn, ze doen het altijd buiten, maar hij ziet dat heus wel, en gaat dat heus niet van een Calimero filmpje ook doen denk ik. en dat stemmetje vind ik ook leuk eigenlijk. Ik irriteer me meer aan de stemmen van die kinderen van het Zandkasteel. Maar Jurian vindt het leuk om zo af en toe te kijken. Sowieso gaat de tv hier zo goed als nooit aan voor 5 uur (dan komt Kikker). 1 keer gebeurt toen ik zo ontzettend misselijk was, en hij aan het jammeren, toen kon ik even niet anders, verder blijft hij gewoon uit. Hij kan nog zo lief spelen, dat juich ik graag toe :D

En leren tellen doet hij wel via een boekje, dat hoeft voor mij ook niet via een filmpje. Hij telt nu met een beetje hulp tot 10, en heeft dat gewoon uit een voorleesboekje geleerd. Hoeft van mij helemaal niet, hoor, maarja, hij vraagt wel vaak of we dat boekje voorlezen, en hij pikt het blijkbaar op.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 feb 2011 13:26

@JPC: veel plezier ermee! Wij hebben een Deuter Kids Comfort. Bevalt goed. Meestal draagt mijn man. Dan kan er nog wat zwaars bij onderin. Ik vind dat veilig idee omdat hij sterker is. Ik draag dan onze grote trekkingrugzak met inhoud.

@Gempa: over veiligheid.. ik weet het niet hoor. Ik denk dat ik in de bergen liever tegen een rots klap met een rugdrager waarin metaal is verwerkt en de rugleuning e.d. veel steviger zijn dan bij een comfortdrager. Die vind ik meer geschikt voor gezellig wandelen op vlakke grond. Daarbij voor de veiligheid: de meeste dragers hebben een uitzetpoot onderaan. Als je dan even stopt is het direct een stoel voor je kind en kan het niet zomaar wegrennen.

Ik laat Anna Sofie nooit iets kijken, maar bij mijn schoonouders mag ze vaak op de computer iets meekijken en ze in helemaal Bambi-fan. Als ik mijn laptop aanzet probeert ze het altijd even. 'mama....' Alleen vorige week mocht ze kijken. Ze was niet lekker en hing lusteloos op de bank. Toen heb ik haar even 10 minuten laten kijken. Voor mijn gevoel, als je nu al begint met een kind filmpjes te laten kijken, waar stopt het als ze 5 jaar verder zijn?
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”