meribel schreef:@schelpje,
toch vraag ik me weleens af of dat in onze protesante kerken weer niet te weinig is. dat we als reactie meteen ook al het goeds hebben weggedaan. Ik bedoel alleen al als je in het OT leest hoeveel zaken erbij hoorde bij het geloof ( rituelen, ceremoniën, enz. en hoe bijv de Tempel er uit zag ), dat is allemaal niet meer dat weet ik, maar juist de sacramenten die heilige zichtbaren tekenen en zegels zijn, die er zijn tot versterking van ons geloof, jammer als dan het Avondmaal slechts 4 keer gevierd wordt. Voelt gewoon "magertjes' snap je wat ik bedoel?
Net als het knielen wat de rooms katholieken in de kerk doen, ik vind het persoonlijk echt wel jammer dat we dat in de kerk niet meer doen alleen bij ons huwelijk.
Dat kan wel zijn, maar we moeten natuurlijk wel even nuchter blijven en alles in de context blijven zien.
In Bijbelse tijden hadden ze kennelijk heel andere tijden van werken. Misschien wel minder dan wij nu. Sommige zaken worden doorgetrokken en andere weer niet. Of je trekt alles mee in deze tijd en dan gaat het er heeeeel anders uitzien

of je doet dat niet.
Van ons wordt anno 2011 heel veel gevraagd, de kerk is alleen open als er diensten zijn, dus naar de tempel om ons te verootmoedigen of afzonderen, is er voor ons niet bij ! Ook van de eerste christengemeentes is weinig te bespeuren, waarom zouden wij dan in dit geval ineens na moeten volgen ??
Dan moet je consequent zijn en dan ook er helemaal voor gaan en dan passen we opeens