Het is hun taak in Chritus naam de tafel schoon te houden van lieden die met hun leven beleiden geen christen te zijn. dat maakt het H.A. dus ook een sacrament van (plaatselijke)gemeenten,want ik kan van een vreemdeling tenslotte niets weten. je wordt overigens alleen geweerd wanneer je een openlijk zondig leven leid.
Het is hun taak in Chritus naam de tafel schoon te houden van lieden die met hun leven beleiden geen christen te zijndus dan moet je iemand van een andere kerk maar weren , die mag uberhaupt niet aangaan tenslotte is de persoon die iemand weert lid van de enige ware kerk.. anders was hij wel lid geweest van een andere kerk maar dat is hij niet omdat hij lid is van gemeentestrooming X ... En zo kan je dat dus ook zeggen van leden van gemeente Y en Z die hetzelfde beweren... dus gaat er uberhaupt maar een kleine groep aan volgens deze uitspraak
dat maakt het H.A. dus ook een sacrament van (plaatselijke)gemeenten,want ik kan van een vreemdeling tenslotte niets wetenDenk je dan alles te kunnen weten van je eigen gemeenteleden, zedenmisbruik, inteelt, of overspel, bezit van een TV , komen overal voor ook in zwaardere kerken maar lang niet iederen weet het het. En mogen we dan niet vertrouwen op een andere maar moeten we die maar wantrouwen en eigenlijk zeg je indirect dus maar veroordelen wat je doet omdat je niks van hem weet ?
je wordt overigens alleen geweerd wanneer je een openlijk zondig leven leiddus voor de rest mogen gelovige (en de een gelooft groter. de ander kleiner, de een twijfelt , de ander vecht voor zijn geloof , en ook dat is niet altijd uiterlijk zichtbaar ) wel aan tafel gaan door deze uitspraak.
Volgens mij waakt en oordeelt Christus over het aangaan aan het avond maal en worden we niet geoordeeld door een dictatuur van de kerkeraad , die zichzelf verheffen tot God door een oordeel te geven en mensen te weren van het woord en de bediening van God. Ze zouden zich diep moeten schamen. bah mij zie je niet meer in dit topic ...