Schelpje haalde het al aan van een persoon die door de weeks twee flessen drank dronk en op zondag even nuchter was...
Ben het met haar eens met die posting , en natuurlijk is het nodig dat daar dan terecht op gewezen wordt, Cencuur zoals bv openbare schuld belijden bij bv een ongewenste zwangerschap vindt ik te ver gaan, imho is een gesprek met de dominee en een kerkeraad meer dan voldoende, afgezien van de problemen die dat stel heeft worden ze toch al scheef aangekeken door de rest van een kerk, om maar een voorbeeld te noemen.
mbt de drempel.. die moet te nemen zijn .. niet een waar je zo over heen kan stappen maar ook geen (bijna onneembare vesting ) worden.
voor mijzelf kan ik zeggen dat de heer God in mij werkzaam is. Ik heb ook mijn vragen waarom bv in de Bijbel zo veel geweld is door God toegepast (vooral in het oude testament ) en waarom er nog zo veel onrecht is in de huidige wereld ) maar ook zie ik de mooie dingen, Een pracht van een bruiloft vorig jaar met vele internationale kanten. Een kerkdienst in Culemborg, een inwijding van heilige oliën die me diepst raakte bij het zingen (met letterlijk tranen in de ogen )
mooie discussie's hier in het forum die mij aan het denken zetten (soms wel , soms niet mee eens ) de natuur van Gods schepping waardoor het (en dat bedoel ik niet oneerbiedig ) lijkt of God me even aanraakt. Een goed stel vrienden die me zeer dierbaar zijn geworden waarvan ik weet dat ze er staan als het nodig is, me een glimlach bezorgen of een traan als er zorgen aan hun kant zijn en waarvoor ik zo goed en kwaad als het kan klaar sta als het nodig is.
Of mijn zoon die geheel vrijwillig naar Cathechesatie gaat, ook al is ie autist, en er niet zo veel van op zal pikken als een ander, maar soms met hele scherpe vragen komt die me doen verbazen en dan denk ik.. Ergens diep in je werkt God door alleen zie je het niet zo snel.
Dat wordt steevast ontkend door sommigen. Ik geloof, ik volg Jezus, dus.....
En dat is fijn, maar niet genoeg
nee zo werkt het niet, dat zegt onze dominee ook. ook al zijn je zonden vergeven door het stervan van Jezus Christus dan zal je nog wel moeten werken en het verdienen om in de hemel te komen, en toch ook al gaan we keer op keer de fout in dan staat hij wel voor ons klaar daar waar een ander het al lang opgegeven zou hebben.
@ the keimpe..
nee de avondmaal is geen hoofdzaak, maar meer de manier waarop men denkt het recht te hebben om iemand het avondmaal te ontnemen als een persoon zich geroepen voelt.