Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Marin, hoe verklaar jij dat veel woestijnvolken besnijden?
Optimatus schreef: Waarom zou je een pasgeboren kind verminken aan het geslacht als het toch geen kennis of besef heeft van geloof of zonde? Pleit dan voor volwassenbesnijdenis. Blijf met je vingers en je messen van kinderen af.
Jantjes schreef:Waarom zeg je op het ander topic (Waarom worden onze kinderen gedoopt?) precies het tegenovergestelde en pleit je voor kinderdoop i.p.v. volwassendoop? Is dat niet hypocriet te noemen (ik boel het niet als uitfoeteren). als baby's gedoopt worden hebben ze ook geen kennis of besef van geloof of zonde? dat geld ommekeerevenredig (besnijdenis <>kinderdoop).
Optimatus schreef: @ Jantjes
Ik ben niet tegen volwassendoop. Zelf ben ik voor kinderdoop, maar ik heb er niets op tegen als iemand liever volwassendoop ziet, zolang men kinderdoop maar niet bestrijdt. Er geldt in dit land godsdienstvrijheid en als groeperingen liever volwassendoop willen plegen, dan moeten ze dat vooral doen, zolang wij onze kinderdoop maar kunnen blijven plegen.
Optimatus schreef:Marin, hoe verklaar jij dat veel woestijnvolken besnijden?
marin schreef:Ik denk maar ik weet het niet precies dat ook omliggende volkeren (woestijnvolken) ook wel "de besnijdenis" toepassen maar misschien voor een andere betekenis (ritueel) als een "teken van een verbond".
marin schreef:Vergeet niet, dat heel veel toe passingen die God heeft ingesteld als tekenen behorende bij de Wil van God om die te doen door andere volkeren en religie's zijn overgenomen, maar voor een andere doel.
En waar ik ook aan denk is dat er volkeren zijn die van "nature doen" wat God van hen vraagt,
die leven zoals God het bedoeld heeft, wij denken vaak dat het altijd op onze manieren van toepassing (huisje,boompje,beestje) een kerk en een bijbel en een refo-forum is, maar ik denk dat God op verschillende manieren zich kenbaar maakt door Zijn Geest.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 23 gasten