schelpje3 schreef:Lieve Riska, fijn om te lezen, echt waar ! Je bent hier heel oprecht in, maar wat als je nu geen ruzie hebt ?
Maar het gaat om een bepaalde zonde in je leven, je weet dat het niet mag, maar ach, je kunt er niet mee stoppen,of een bepaalde onverschilligheid jegens alles, dat kan ook met Gods kinderen hoor !
De Hemel kan van koper zijn, zoals men dat vroeger zei en dat ligt alles aan onze kant hoor, nooit aan die van de Heere.
@Schelpje3: een bepaalde zonde schrijf je. Maar iedereen zondigt! We belijden zelfs dat we niet alleen zonde doen, maar dat we zelfs zonde ZIJN!
En nu heeft de Here JUIST voor die mensen het Avondmaal ingesteld. Om de twijfelmoedigen te versterken!
Als ik jouw reacties zo lees dan wacht je op een of andere ervaring waarin God tegen je zegt dat je mag aangaan.
"Kom tot Mij die vermoeid en belast zijt, en Ik ZAL u rust geven!"
Hij belooft het Zelf!
Vermoeid en belast. Waarmee vermoeid? Je getob of je wel goed (of slecht) genoeg bent om aan te gaan. Waarmee belast? Belast met de vraag of je wel echt genoeg zonde kent.
Weet je: JUIST dat mag je bij Hem brengen. Al je twijfelmoedigheid, al je zonde, al je ongeloof, al je getob en gezwoeg om ellende te kennen, om dit, om dat etc...
Aan de Tafel wil Hij ons kleine geloof versterken.
Zie, de Meester is daar, en Hij roept u!
Hij roept OOK jou. Zo je Zijn stem dan heden hoort: Geloof (!!) Zijn heil- en troostrijk Woord. Verhard je niet (dat kan ook op een heel vrome manier), maar laat je leiden.
Ik hoop en bid dat je ook zover mag komen dat je van het Avondmaal niet meer maakt dan zoals het door Christus Zelf is bedoeld. En dat je aan Zijn Tafel mag "proeven en smaken" dat Hij goed is.
"Komt, smaakt nu en beschouwt, De goedheid van d' Alzegenaar." (Ps 34:4)
In de Nieuwe Berijming uit 1968 zingt vers 4 het duidelijker: "Komt nadert, ziet en proeft, opdat men smake naar waardij, Des Heren goedheid, zalig hij die veilig bij Hem toeft."
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!