Samanthi schreef:schelpje3 schreef:Hier begrijp ik dus niets van
Zo leg je alles bij een mens, hij kan dit en hij doet dat.
De reformatorische leer is juist dat een mens dat helemaal niet kan, doet en wil !
Ja maar... de Heere Jezus was in de synagoge, er was een man met een verdorde, lamme, hand.
De Heere Jezus zegt tegen die man:"strek uw hand uit." Dat was nu juist het gene wat die man niet kon.
Hij was ook niet naar Jezus toegekomen om genezen te worden, toen zei die man, maar ik kan mijn hand niet uitstrekken in ben verlamd, dat moet U doen want ik kan het niet.
Is het zo gegaan? of heeft deze man in Jezus geloofd en zijn hand uitgestrekt op het woord van de Heere Jezus!
Hij zegt: kom tot Mij allen die vermoeid en belast zijt en ik zeg ik: moet eerst belast zijn
Hij zegt: Wie dorst heeft die kome, ik zeg: dan moet je eerst dorst hebben.
Hij zegt: Bekeerd u bekeerd u want waarom zoudt gij sterven o huis vanJacob. ik zeg: ik kan me niet bekeren.
Dat is nu ons struikelblok IK WIL NIET
Ja ik zal het maar heel persoonlijk maken.
Lieve Schelpje je weet zo goed wat een bekeerd mens voelt zegt doet en niet doet, maar hoe weet je dat dan?
als je Hem nog niet kent?
Waar staat het in de bijbel?
Zonder Mij kunt gij niets doen, maak je dan ook 's avonds het eten niet klaar, ik bedoel dit niet spottend hoor.
Maar weet wat wij doen met al die gezegdes en halve bijbelwaarheden, we geven God de schuld, ik wil wel, maar Hij doet het niet!
Echt het is anderom Hij wil jou en mij zaligmaken maar wij zeggen Wijk van mij want aan de kennis van Uw wegen hebben we geen lust.
Echt lieve schelpje, daar zit de kneep, kinderen van God kunnen zoveel mis hebben, maar de bijbel liegt niet.
Haast u om uws levenswil!