Geef mijn mening over je vraag: de uitroep van thomas wordt gebuikt door de auteur om zijn boodschap (Jezus is opgestaan, leeg graf) kracht bij te zetten.
Ik persoonlijk twijfel erg aan de historiciteit hiervan.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
blijblij schreef:Sorry hoor![]()
Geef mijn mening over je vraag: de uitroep van thomas wordt gebuikt door de auteur om zijn boodschap (Jezus is opgestaan, leeg graf) kracht bij te zetten.
Ik persoonlijk twijfel erg aan de historiciteit hiervan.
Pasker schreef:Er blijkt sprake te zijn van twee Evangeliën
Luc 2,11
U is heden de Heiland geboren, namelijk Christus, de Here, in de stad van David.
Voor welke van de twee evangeliën uit deze discussie zijn deze woorden van toepassing?
En toen bleef het stil van de kant van Strootman want dan zou die moeten erkennen dat er maar één Evangelie bestaat voor zowel joden als heidenen.
Ik heb liever iemand hier die kritisch is, of zelfs ongelovig, dan eentje die onzin verkoopt als zijnde: DE waarheid !
Dat vind ik pas gevaarlijk, het lijkt erop, zo op het 1e gezicht, maar het is het niet ! Voor de "zuigelingen" in het geloof kan dat zeer verwarrend zijn.
Och Schelpje, deze (Stroot)man is al wel een beetje in zijn hokje gezet. Hij mag niet veel topic openen en mag ook niet in ieder willekeurig topic over zijn reïncarnatietheorieën beginnen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 24 gasten