Kerstfeest?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Kerstfeest?!

Berichtdoor Spons » 19 jan 2011 17:04

Dat kerst nu voorbij is wil nog niet zeggen dat we het daar over mogen hebben omdat het voorbij is. (zo komt het wel op me over, kerst voorbij hup doorwandelen ) De boodschap van het Kerstfeest en Pasen is van alle tijden !

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2011 17:04

Ik ben benieuwd of er nog wordt doorgemekkerd als we pasen en pinksteren vieren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jan 2011 17:07

Spons schreef:Dat kerst nu voorbij is wil nog niet zeggen dat we het daar over mogen hebben omdat het voorbij is. (zo komt het wel op me over, kerst voorbij hup doorwandelen ) De boodschap van het Kerstfeest en Pasen is van alle tijden !

Maar natuurlijk. Neemt niet weg dat ik erg nieuwsgierig ben of er bij elk christelijk feest zo'n haattopic geopend wordt.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 19 jan 2011 19:09

Als er geen verdere zinnige opmerkingen te maken zijn over kerst, sluiten we dit topic maar af, in de afwachting van het paas topic. :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 jan 2011 19:32

We hebben toch al het alle feestdagen-topic van Optimatus? Alleen kletst men daar niet verder...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 jan 2011 09:08

Faramir schreef:Dit topic gaat over kerst. Kerst hebben we inmiddels achter ons gelaten en ik vraag me eigenlijk af wanneer er een topic geopend wordt over pasen inclusief allerlei verwijzingen naar bijvoorbeeld een keizer Augustinus enz enz.

Je bedoelt de nep-christen en moordenaart van vrouw en kind Keizer Constantijn?

Hij die een teken zou hebben ontvangen om een oorlog te winnen, van pacifist Jezus?
Get real.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 jan 2011 12:01

Wat dan te doen ? Gewoon alle christelijke feestdagen maar schrappen ? En "toevallig" in juli de geboorte van de Heere Jezus gedenken ?
Natuurlijk is er buitenkant, poppenkast, maar het is fijn als er in je hart gelegd is, dat een Groot Wonder is geschied, en de Heere ons nog de mogelijkheid geeft op te gaan naar Zijn Huis.
Hoe kun je dit verontachtzamen, omdat je tegen die 25 december bent ?
In veel landen snakken ze naar een normale kerstviering !

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 jan 2011 13:25

schelpje3 schreef:Hoe kun je dit verontachtzamen, omdat je tegen die 25 december bent ?
Misschien willen sommigen 25 december al slapend doorbrengen, om toch vooral maar niet herinnerd te worden aan de heidense feesten die er vroeger op werden gevierd. Dat kan natuurlijk, al ben je dan wel je christelijke nuchterheid kwijt. Die nuchterheid zegt ons ook dat Jezus vrijwel zeker niet op 25 december is geboren. Maar historisch gezien is het goed te begrijpen dat in vroeger tijden het kerstfeest de heidense feesten verdrong op die datum en zo de kerstening van de samenleving bevorderde. Maar revisionisten zien er natuurlijk een complot in om ons stiekem heidens te houden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 jan 2011 18:37

Bastiaan30 schreef:
Faramir schreef:Dit topic gaat over kerst. Kerst hebben we inmiddels achter ons gelaten en ik vraag me eigenlijk af wanneer er een topic geopend wordt over pasen inclusief allerlei verwijzingen naar bijvoorbeeld een keizer Augustinus enz enz.

Je bedoelt de nep-christen en moordenaart van vrouw en kind Keizer Constantijn?

Ik weet niet hoeveel Constantijnen er keizer zijn geweest. Volgens mij maar 1.
Hij die een teken zou hebben ontvangen om een oorlog te winnen, van pacifist Jezus?
Get real.

Jezus pacifist? Dat is een vrij moderne betiteling.

Maar goed, we hebben het waarschijnlijk over dezelfde. Een keizer uit een ver verleden die jouw leven nogal schijnt te beheersen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 jan 2011 18:57

Jezus als pacifist? Dat riekt naar de jaren zestig, met hippies en zo.

Er zijn overigens drie keizers geweest die de naam Constantinus (Constantijn) gedragen hebben. Constantijn de Grote was de meest bekende.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 jan 2011 20:25

elbert schreef:
schelpje3 schreef:Hoe kun je dit verontachtzamen, omdat je tegen die 25 december bent ?
Misschien willen sommigen 25 december al slapend doorbrengen, om toch vooral maar niet herinnerd te worden aan de heidense feesten die er vroeger op werden gevierd. Dat kan natuurlijk, al ben je dan wel je christelijke nuchterheid kwijt. Die nuchterheid zegt ons ook dat Jezus vrijwel zeker niet op 25 december is geboren. Maar historisch gezien is het goed te begrijpen dat in vroeger tijden het kerstfeest de heidense feesten verdrong op die datum en zo de kerstening van de samenleving bevorderde. Maar revisionisten zien er natuurlijk een complot in om ons stiekem heidens te houden.

Ow :(

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 jan 2011 15:20

Optimatus schreef:Jezus als pacifist? Dat riekt naar de jaren zestig, met hippies en zo.

Dus eigenlijk al geen eens een moderne betiteling maar een tamelijk gedateerde die slechts een zeer kleine periode gebruikt is.
Er zijn overigens drie keizers geweest die de naam Constantinus (Constantijn) gedragen hebben. Constantijn de Grote was de meest bekende.

Dank voor de informatie. Ik bedoelde Constantijn de Grote.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 29 jan 2011 19:34

viewtopic.php?f=33&t=17181&start=300

RK discussie afgesplitst naar bovenstaand topic.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2011 17:52

Ik denk dat dit topic wel dicht kan. Wellicht rond biddag weer openen, want dan komt er ongetwijfeld weer inspiratie voor een nieuwe ronde kansloos gekwaak van feestdaghatende praxisgelovigen.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 08 feb 2011 16:55

Optimatus schreef:Ik denk dat dit topic wel dicht kan. Wellicht rond biddag weer openen, want dan komt er ongetwijfeld weer inspiratie voor een nieuwe ronde kansloos gekwaak van feestdaghatende praxisgelovigen.

=D>
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Archief”