Moderator: Moderafo's
Spons schreef:Dat kerst nu voorbij is wil nog niet zeggen dat we het daar over mogen hebben omdat het voorbij is. (zo komt het wel op me over, kerst voorbij hup doorwandelen ) De boodschap van het Kerstfeest en Pasen is van alle tijden !
Faramir schreef:Dit topic gaat over kerst. Kerst hebben we inmiddels achter ons gelaten en ik vraag me eigenlijk af wanneer er een topic geopend wordt over pasen inclusief allerlei verwijzingen naar bijvoorbeeld een keizer Augustinus enz enz.
Misschien willen sommigen 25 december al slapend doorbrengen, om toch vooral maar niet herinnerd te worden aan de heidense feesten die er vroeger op werden gevierd. Dat kan natuurlijk, al ben je dan wel je christelijke nuchterheid kwijt. Die nuchterheid zegt ons ook dat Jezus vrijwel zeker niet op 25 december is geboren. Maar historisch gezien is het goed te begrijpen dat in vroeger tijden het kerstfeest de heidense feesten verdrong op die datum en zo de kerstening van de samenleving bevorderde. Maar revisionisten zien er natuurlijk een complot in om ons stiekem heidens te houden.schelpje3 schreef:Hoe kun je dit verontachtzamen, omdat je tegen die 25 december bent ?
Bastiaan30 schreef:Faramir schreef:Dit topic gaat over kerst. Kerst hebben we inmiddels achter ons gelaten en ik vraag me eigenlijk af wanneer er een topic geopend wordt over pasen inclusief allerlei verwijzingen naar bijvoorbeeld een keizer Augustinus enz enz.
Je bedoelt de nep-christen en moordenaart van vrouw en kind Keizer Constantijn?
Hij die een teken zou hebben ontvangen om een oorlog te winnen, van pacifist Jezus?
Get real.
elbert schreef:Misschien willen sommigen 25 december al slapend doorbrengen, om toch vooral maar niet herinnerd te worden aan de heidense feesten die er vroeger op werden gevierd. Dat kan natuurlijk, al ben je dan wel je christelijke nuchterheid kwijt. Die nuchterheid zegt ons ook dat Jezus vrijwel zeker niet op 25 december is geboren. Maar historisch gezien is het goed te begrijpen dat in vroeger tijden het kerstfeest de heidense feesten verdrong op die datum en zo de kerstening van de samenleving bevorderde. Maar revisionisten zien er natuurlijk een complot in om ons stiekem heidens te houden.schelpje3 schreef:Hoe kun je dit verontachtzamen, omdat je tegen die 25 december bent ?
Optimatus schreef:Jezus als pacifist? Dat riekt naar de jaren zestig, met hippies en zo.
Er zijn overigens drie keizers geweest die de naam Constantinus (Constantijn) gedragen hebben. Constantijn de Grote was de meest bekende.
Optimatus schreef:Ik denk dat dit topic wel dicht kan. Wellicht rond biddag weer openen, want dan komt er ongetwijfeld weer inspiratie voor een nieuwe ronde kansloos gekwaak van feestdaghatende praxisgelovigen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten