P. Strootman schreef:Wellicht toen zij nog niet tot geloof gekomen waren! Hoe kan een apostel der Besnijdenis nu ooit het evangelie der Besnijdenis aan een onbesneden heiden verkondigen?
Als Petrus aan de joden schreef voordat zij een volk waren en tot geloof kwamen, dan schreef hij niet aan joden maar een Hebreeën die niet besneden waren.
Wie zouden die verstrooiden anders moeten zijn? Heidenen in een heidens land zijn toch geen verstrooiden. Een Nederlander is in Nederland toch geen verstrooide Nederlander?
Petrus schreef dat zijn gehoor een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters waren (1 Petr 2,9) en Mozes heeft de stam Juda (joden) nooit in verband gebracht (Heb 7,14) met priesters.
Je schijnt toch wel enórm veel moeite te hebben met twéé totaal verschillende evangelien, mohamed!
Heeft u een betere suggestie? Deze beschuldiging heb ik ondertussen wel gehoord.
Toen Petrus zijn brieven schreef was Juda nog een land (Mat 2,6) en de joden dus allerminst verstrooid. Probeert u toch de feiten eens kloppend te krijgen i.p.v. mij elke keer te vermoeien met uw stokpaardje! Waar ik moeite mee heb zijn de hiaten in uw betoog, spijker die eerst maar eens dicht en dan praten we weer.