TheKeimpe schreef:Bah, weer een nieuwe pagina, nu heb ik nog geen antwoord van Schelpje.
Ik schreef: Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag: Waarom zou een kind van God niet aan het Avondmaal deel kunnen nemen, uitgezonderd het vallen in grove, openbare en nog niet beleden zonden?
Omdat er tijden kunnen zijn dat de Heere zich terugtrekt. Een kind van God kan tijdelijk "afgezonderd" zijn, dat is ook een kenmerk, lees de bijbel maar. Het is niet, ik geloof, ik ben aangenomen, dus allemaal is het goed, voor altijd !
Nee ! Het is een voortdurende strijd om in te gaan, ook voor bekeerden ! Dat lees ik hier zo zelden, dat is jammer. De duivel is er juist bij de wedergeborenen, als de kippen bij en het lukt hem ook, maar nooit voorgoed.
Ik wil jullie waarschuwen voor het ingeslapen zijn, ik weet dit, ik ben bevestigd in dat, dus het is goed ! Nee, strijd om in te gaan, bekeerd of onbekeerd.
Satan is erop uit om zelfs de uitverkorenen te verleiden en ik lees hier steeds weer een soort ingeslapenheid, achterover leunen, maar dat kan niet.Hier beneden iig niet. Zien jullie dit nu niet ????