Ik het reformatorischdagblad las ik dit http://www.refdag.nl/nieuws/ds_meeuse_geen_heilig_avondmaal_in_ziekenhuis_1_532617
Ik vraag me sterk af of dit bijbels gegrond is.
Wie heeft daar een iedee over
Moderator: Moderafo's
Samanthi schreef:Ik het reformatorischdagblad las ik dit http://www.refdag.nl/nieuws/ds_meeuse_geen_heilig_avondmaal_in_ziekenhuis_1_532617
Ik vraag me sterk af of dit bijbels gegrond is.
Wie heeft daar een iedee over
elbert schreef:Ik snap niet goed waarom er geen diensten in het ziekenhuis gehouden kunnen worden (d.w.z. inclusief ambtelijke leiding).
schelpje3 schreef:Ik denk niet dat het H.A. om thuis in gezinsverband te vieren.
Ik las het in de vragenrubriek ook, eentje zei zelfs dit elke week te doen![]()
Ik zou er bijna om lachen, ik zag het voor me.
Hoe zien en beleven sommigen het H.A. in vredesnaam ? Als een etentje ?
TheKeimpe schreef:schelpje3 schreef:Ik denk niet dat het H.A. om thuis in gezinsverband te vieren.
Hoezo om te lachen? Misschien wel dichter bij de praktijk uit Handelingen dan het "laten-we-het-maar-niet-te-vaak-doen-anders-wordt-het-zo-gewoon" standpunt in veel reformatorische kerken.
Dat zeggen we van ons dagelijks voedsel ook, we eten maar ééns per drie dagen, dan wordt het niet zo gewoon.Maar van het geestelijk Avondmaal vinden we dit blijkbaar heel gewoon...
TheKeimpe schreef:Onze kerk wordt niet leger, onze tafels wel voller.
Sorry, maar ik kan hier zo verdrietig van worden, dat veroordelen van het die wel aangaan.
Het Heilig Avondmaal is veel meer dan de aardse maaltijd, ja. Maar waarom is die drempel zo hoog? Het is het medicijn voor de zieken, waarom denken mensen dan dat ze te ziek zijn? Het is het voedsel voor de hongerigen, waarom, waarom, waarom zijn er dan mensen met een grote geestelijke honger die niet komen, om allerlei redenen?
Waarom zijn er mensen die achter blijven, en durven oordelen over hen die wel aangaan? Laat ze bij zichzelf beginnen. Waarom ga je niet aan? Waarom acht je het bloed van Christus onrein? Waarom belijd je metterdaad dat je GEEN deel hebt aan Christus? Waarom zeg je met Petrus: Ik ken Hem niet? (Ik weet niet of dit op jou van toepassing is, daar ik niet weet of je deelneemt aan het Heilig Avondmaal.)
schelpje3 schreef:TheKeimpe schreef:schelpje3 schreef:Ik denk niet dat het H.A. om thuis in gezinsverband te vieren.
Hoezo om te lachen? Misschien wel dichter bij de praktijk uit Handelingen dan het "laten-we-het-maar-niet-te-vaak-doen-anders-wordt-het-zo-gewoon" standpunt in veel reformatorische kerken.
Dat zeggen we van ons dagelijks voedsel ook, we eten maar ééns per drie dagen, dan wordt het niet zo gewoon.Maar van het geestelijk Avondmaal vinden we dit blijkbaar heel gewoon...
Dagelijks voedsel is iets totaal anders dan het H.A.!!
M.i. onteren velen zich, die onterecht aangaan.
Jongeren hebben belijdenis gedaan en vatten dit meteen op als een toegangsbewijs.
De kerken worden leger, de tafels voller.
schelpje3 schreef:We zijn toch niet Rooms ????
Daar komt pastoor met zn ouweltjes aan huis.
Gelukkig zijn wij daar niet van afhankelijk.
Ik ken heel wat mensen die lange tijd ziek waren of zijn, maar dit is nimmer een echt issue.
Ze missen natuurlijk de gang naar God's huis, 1 dag in Uw Huis is mij meer dan 1000 waar ik U ontbeer, maar de Heere kan heel goed aanwezig zijn bij een ziekbed !!
schelpje3 schreef:We zijn toch niet Rooms ????
Daar komt pastoor met zn ouweltjes aan huis.
Gelukkig zijn wij daar niet van afhankelijk.
Ik ken heel wat mensen die lange tijd ziek waren of zijn, maar dit is nimmer een echt issue.
Ze missen natuurlijk de gang naar God's huis, 1 dag in Uw Huis is mij meer dan 1000 waar ik U ontbeer, maar de Heere kan heel goed aanwezig zijn bij een ziekbed !!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten