Waarom worden onze kinderen gedoopt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Re: Waarom worden onze kinderen gedoopt?

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 14:13

schaapje schreef:@Optimatus

Ik wil wel geloven dat jij als protestant niet antirooms bent, want anders wordt je niet meer
uit genodigd om orgel te spelen. :D

En hoeveel denk je dat er al niet verdiend is aan boekjes door dominees, die met behulp van woorden als uitwendig/inwendig, in zekere zin, tweeerlei, verondersteld, voorwaardelijk en termen als genade-erf en 3-verbondenleer in de weer zijn geweest om de vervangingsleer te verhullen en alles wat er mee te maken heeft?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 feb 2011 14:28

Ik wil wel geloven dat jij als protestant niet antirooms bent, want anders wordt je niet meer

Ik heb geen reden om niet te spelen in andere kerkgenootschappen dan het mijne. God laat Zich ook in de RKK vinden. Degenen die beweren dat dit niet zo is, WILLEN Hem daar niet vinden of, erger, willen verhinderen dat anderen Hem daar vinden. Feitelijk gaan zij bepalen wie God waar mag vinden en pretenderen, gewild of ongewild, voor God te gaan bepalen waar Hij Zich vinden laat - en dat is nogal aanmatigend, naar mijn mening.

En Bastiaan, als je niet tot een kerkgenootschap behoort, dan kun je moeilijk van WIJ spreken. Wij - mensen die behoren tot een kerkgenootschap en daarmee tot de Kerk - vormen een gemeenschap. Mensen die daar buiten staan, om welke reden dan ook, kunnen niet over wij spreken als zij daarmee een kerkgenootschap bedoelen waar zij geen deel van uitmaken.

Vervangingsleer is niet van toepassing. Het is veeleer zo dat het jodendom een kleine groep mensen is die op het station staan te wachten op de Trein die reeds gepasseerd is. Daarmee is het jodendom feitelijk irrelevant geworden voor het christendom, behoudens als oorsprong van het christendom. Het jodendom is te vergelijken met de oude spelling, toen wij nog visch en deelen schreven in plaats van vis en delen. Het christendom is actueel, het jodendom is voltooid verleden tijd voor de christen. Het jodendom (en de islam) blijft derhalve in allerlei riten (zoals het verminken van kleine jongens) hangen (het wordt tijd dat dit in Nederland verboden wordt, net als ritueel slachten), maar Gode zij dank mogen wij onze jongens en meisjes dopen in de Naam van de +Vader, de +Zoon en de +Heilige Geest.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 14:49

Optimatus schreef:

Ik heb geen reden om niet te spelen in andere kerkgenootschappen dan het mijne. God laat Zich ook in de RKK vinden. Degenen die beweren dat dit niet zo is, WILLEN Hem daar niet vinden of, erger, willen verhinderen dat anderen Hem daar vinden. Feitelijk gaan zij bepalen wie God waar mag vinden en pretenderen, gewild of ongewild, voor God te gaan bepalen waar Hij Zich vinden laat - en dat is nogal aanmatigend, naar mijn mening.

En Bastiaan, als je niet tot een kerkgenootschap behoort, dan kun je moeilijk van WIJ spreken. Wij - mensen die behoren tot een kerkgenootschap en daarmee tot de Kerk - vormen een gemeenschap. Mensen die daar buiten staan, om welke reden dan ook, kunnen niet over wij spreken als zij daarmee een kerkgenootschap bedoelen waar zij geen deel van uitmaken.

Vervangingsleer is niet van toepassing. Het is veeleer zo dat het jodendom een kleine groep mensen is die op het station staan te wachten op de Trein die reeds gepasseerd is. Daarmee is het jodendom feitelijk irrelevant geworden voor het christendom, behoudens als oorsprong van het christendom. Het jodendom is te vergelijken met de oude spelling, toen wij nog visch en deelen schreven in plaats van vis en delen. Het christendom is actueel, het jodendom is voltooid verleden tijd voor de christen. Het jodendom (en de islam) blijft derhalve in allerlei riten (zoals het verminken van kleine jongens) hangen (het wordt tijd dat dit in Nederland verboden wordt, net als ritueel slachten), maar Gode zij dank mogen wij onze jongens en meisjes dopen in de Naam van de +Vader, de +Zoon en de +Heilige Geest.

Wel eens van voorafschaduwing, bedelingen en zinnebeeldig gehoord?
Verder kan een WIJ ook niet van toepassing zijn op een verzameling van tienduizenden denominaties, die elkaar bestrijden en scheuring op scheuring veroorzaken, denk je wel?
HEt verminken van kleine jongens in verband brengen met een eeuwig verbond tussen God en de joden zou ik nog maar eens ernstig overdenken...

De meeste mensen die ooit in Zijn Naam zijn verminkt, gemarteld en omgebracht (schatting tussen de 50 en 100 milljoen) was nog altijd door religie, vooral RKK...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 feb 2011 16:13

Vanwaar die haat tegen alles wat ook maar ruikt naar de RKK?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 16:38

Optimatus schreef:Vanwaar die haat tegen alles wat ook maar ruikt naar de RKK?
google maar even op inquisitie, pesach verboden, heksenverbrandingen, kruistochten, bloedbruiloft, ''priesters'' ...
Wij hebben 1 Hogepriester, en de vervanger is de Trooster, de heilige Geest, niet een paus.

Of mag een christen geen onderscheidingsvermogen meer hebben?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 feb 2011 16:55

Bastiaan30 schreef:
google maar even op inquisitie, pesach verboden, heksenverbrandingen, kruistochten, bloedbruiloft, ''priesters'' ...
Wij hebben 1 Hogepriester, en de vervanger is de Trooster, de heilige Geest, niet een paus.

Faramir, leg jij het 'm nog een keer uit?
Laatst gewijzigd door Optimatus op 05 feb 2011 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 feb 2011 16:56

@Bastiaan..... amen
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 16:58

Optimatus schreef:
Bastiaan30 schreef:

](*,)

On topic maar weer, he?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 feb 2011 17:00

Optimatus schreef:
Bastiaan30 schreef:

Als dat zin zou hebben zou ik dat best willen doen. Ik zie het nut er echter niet van om met zulke haatdragende mensen in gesprek te gaan. De afgelopen maanden zijn er door meerdere mensen vele pogingen ondernomen om daadwerkelijk een gesprek aan te gaan, en die waren allemaal vruchtloos.

Ik kan slechts oprecht medelijden met zulke mensen hebben en voor hun bidden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 feb 2011 17:02

Deze haat richt zich niet tot mensen, maar tot een bepaalde leer.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 17:03

schaapje schreef:@Bastiaan..... amen

Dank je schaapje.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 feb 2011 17:16

Faramir schreef:
Optimatus schreef:Faramir, leg jij het 'm nog een keer uit?

Als dat zin zou hebben zou ik dat best willen doen. Ik zie het nut er echter niet van om met zulke haatdragende mensen in gesprek te gaan. De afgelopen maanden zijn er door meerdere mensen vele pogingen ondernomen om daadwerkelijk een gesprek aan te gaan, en die waren allemaal vruchtloos.

Laten wij dan concluderen dat de overweldigende meerderheid van Anglicanen, Katholieken, Orthodoxen en Protestanten de Heilige Doop in de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest bedienen aan grote en kleine mensen en laten wij concluderen dat enkele groepjes daar hoogdravende bezwaren tegen uitspugen.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 17:55

Optimatus schreef:
Faramir schreef:
Optimatus schreef:Faramir, leg jij het 'm nog een keer uit?

Laten wij dan concluderen dat de overweldigende meerderheid van Anglicanen, Katholieken, Orthodoxen en Protestanten de Heilige Doop in de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest bedienen aan grote en kleine mensen en laten wij concluderen dat enkele groepjes daar hoogdravende bezwaren tegen uitspugen.

Daar zitten inderdaad wel een aantal dwaalleraars tussen ja.
Desmond Tutu van de Anglicanen beweert bv dat de maagdelijke geboorte niet te letterlijk genomen moet worden, dat de hemelvaart niet letterlijk was, en dat Mahatma Ghandi de Heilige Geest had, als hindu.
Google maar, verder on topic, aub

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 feb 2011 18:41

Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet.

Mede daarom laten wij onze kinderen dopen.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 23:19

Optimatus schreef:Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet.

Mede daarom laten wij onze kinderen dopen.

Ja , mooi he.
Hij zegende de kinderen, MAAR DOOPTE ZE NIET, en gaf daar ook geen opdracht toe.

Terug naar “Archief”