LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Re: LEVE DE KONINGIN! Of moet ze nu maar weg?

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 21:21

Optimatus schreef:Jij hebt de Bijbel bestudeerd, niet waar?

Lees dan de passages over "zonder zonde" en "eerste steen" en "geweten en verzekerd" eens aandachtig door.

Ik deugde destijds inderdaad nog veel minder, dat geef ik toe,

Riska

Berichtdoor Riska » 04 feb 2011 21:38

Ik erger me er zeer aan. Vind het aanstootgevend.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 feb 2011 22:55

Bastiaan30 schreef:
Optimatus schreef:Jij hebt de Bijbel bestudeerd, niet waar?

Lees dan de passages over "zonder zonde" en "eerste steen" en "geweten en verzekerd" eens aandachtig door.

Ik deugde destijds inderdaad nog veel minder, dat geef ik toe,

En ook heden ten dage heb jij geen reden om je boven een ander verheven te voelen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2011 23:11

Bastiaan30 schreef:
schelpje3 schreef:Nou idd, de toon is hier weer geweldig :-oo
Geld maakt geld, zo doet iedereen dat.
Refo's speelden ooit het pyramidespel, om nog rijker te worden.
Dus wat dat betreft zitten we allemaal aan het aardse slijk vast.
Ik zou niet graag ruilen met de koningin. Ze maakt ontzettend lange dagen en er wordt altijd op haar gelet. 1 keer heur haren door de war door een orkaan en het wordt je tot in jaren nagedragen.
Fijne familie ook, met die R v Zuijdewijn. Je zult hem maar als aangetrouwd familielid krijgen.
Whelp, meteen alle punaises verwijderen :D
Het is nu eenmaal zo dat we steeds meer komen te weten van de kon.familie, er is geen mysterie meer.
De koning van Spanje is jaren vreemdgegaan, net als de koning van Zweden.
Die van Belgie heeft een buitenechtelijk kind.
Het zijn net gewone mensen :mrgreen:
toch koddig, dat je de vreemdgaande Bernard er nog buiten laat, om over de rest van de voorouders maar te zwijgen.
En dat haar van de koningin is orkaanbestand hoor. daar is de halve noordpool voor opgeofferd wat betreft ozonvernietiging, zoveel lak zit erin.
Hoeveel belastinggeld is er wel niet gespendeerd aan de binnenlandse veiligheidsdienst om aanstaande kinderen's verloofden te screenen?
Mijn opmerking over schele Marijke waren inderdaad niet zo netjes, maar van een giga uitkering leven er er nog zoveel mogelijk rente op krijgen ook wekt wat irritatie.
Je vergat Charles uit Engeland nog, wat betreft ranzigheid en vreemdgaan, trouwens.
HEt zijn net mensen vind ik een totaal onpasselijk maken excuus.Deze mensen vervullen een voorbeeldfunctie.

En jij leeft netjes ?
Wie van onze leidinggevenden is geheel van smetten vrij ???
Er zijn er nog wel een paar op te noemen, maar weet jij wat ieder tussen 4 muren uitvoert ?
Wij gedragen ons zeker stukken beter. Wij gaan niet vreemd, sjoemelen niet met onze belastingaangifte, werken nooit zwart, zijn barmhartig, zijn ontzettend aardig voor elkaar, vooral hier op het forum :mrgreen:
Wat is jouw voorstel ? President dan ? Die is gratis, of goedkoper, heeft geen kinderen met a.s. schoonkinderen.
Of misschien een hele nieuwe vorm.
Mensen die zich zo druk maken over de kosten van het koningshuis, wantrouw ik altijd.
Er worden miljoenen over de balk gesmeten, daar hoor ik jou ook niet over.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 feb 2011 23:25

Jaaaaa! Laten we een "sigaarrokende" president à la Clinton kiezen, dan krijgen we Monica erbij!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 feb 2011 23:31

Optimatus schreef:Jaaaaa! Laten we een "sigaarrokende" president à la Clinton kiezen, dan krijgen we Monica erbij!

Dan liever Hillary :wink: heeft toch meer klasse

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 05 feb 2011 00:13

Laten we het een beetje leuk houden graag. Al dat uitgespuwde gal geeft zo'n rommeltje over de vloer hier.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 09:14

schelpje3 schreef:
Bastiaan30 schreef:
Ik zou niet graag ruilen met de koningin. Ze maakt ontzettend lange dagen en er wordt altijd op haar gelet. 1 keer heur haren door de war door een orkaan en het wordt je tot in jaren nagedragen.
Fijne familie ook, met die R v Zuijdewijn. Je zult hem maar als aangetrouwd familielid krijgen.
Het is nu eenmaal zo dat we steeds meer komen te weten van de kon.familie, er is geen mysterie meer.
toch koddig, dat je de vreemdgaande Bernard er nog buiten laat, om over de rest van de voorouders maar te zwijgen.
En dat haar van de koningin is orkaanbestand hoor. daar is de halve noordpool voor opgeofferd wat betreft ozonvernietiging, zoveel lak zit erin.
Hoeveel belastinggeld is er wel niet gespendeerd aan de binnenlandse veiligheidsdienst om aanstaande kinderen's verloofden te screenen?
Mijn opmerking over schele Marijke waren inderdaad niet zo netjes, maar van een giga uitkering leven er er nog zoveel mogelijk rente op krijgen ook wekt wat irritatie.
Je vergat Charles uit Engeland nog, wat betreft ranzigheid en vreemdgaan, trouwens.
HEt zijn net mensen vind ik een totaal onpasselijk maken excuus.Deze mensen vervullen een voorbeeldfunctie.

En jij leeft netjes ?
Wie van onze leidinggevenden is geheel van smetten vrij ???
Er zijn er nog wel een paar op te noemen, maar weet jij wat ieder tussen 4 muren uitvoert ?
Wij gedragen ons zeker stukken beter. Wij gaan niet vreemd, sjoemelen niet met onze belastingaangifte, werken nooit zwart, zijn barmhartig, zijn ontzettend aardig voor elkaar, vooral hier op het forum :mrgreen:
Wat is jouw voorstel ? President dan ? Die is gratis, of goedkoper, heeft geen kinderen met a.s. schoonkinderen.
Of misschien een hele nieuwe vorm.
Mensen die zich zo druk maken over de kosten van het koningshuis, wantrouw ik altijd.
Er worden miljoenen over de balk gesmeten, daar hoor ik jou ook niet over.

Nogmaals, het gaat in deze topic niet over mij.Mijn mening over de koninging geef ik, en d'r familie , want daar ging het hier om.
Daarmee zeg ik helemaal niet dat ik een beter mens ben, of zo iets. En over een alternatief heb ik het ook niet, ofschoon er genoeg voor handen zijn.
In tal van landen gaat het prima zonder een koningin.
o, ik was de vader van Juliana nog vergeten, trouwens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_va ... g-Schwerin

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 09:24

Maar goed, ze hebben wel mooie huizen en krijgen er uit onverwachtte hoek altijd ineens extra familie bij, die ze nooit kenden, best spannend, toch?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alicia_de_Bielefeld

Riska

Berichtdoor Riska » 05 feb 2011 09:51

@Bastiaan: Wat mij ergert aan je posts is dat je alleen maar negatief weet te zijn. Dat er geen enkel ding goed lijkt te zijn. Je zult maar geboren worden in die familie en dus vanaf de geboorte 'gedoemd' - of geroepen - te zijn om koningin/koning te zijn.
Word jij afgerekend op de daden van je ouders? Heb ik medelijden met je.
En heb jij je ooit gerealiseerd wat de koningin doet voor Nederland? De 'PR" zal ik maar zeggen? Haar zorg voor mensen die iets ergs is overkomen? De Bijlmerramp, Enschede, ik noem maar een paar dingen.
Waarom alleen maar negatief?
Heerlijk hoor, presidentsverkiezingen en alle onrust eromheen. Heerlijk, een president die toch achteraf, dictatoriale trekken kan hebben. En die presidenten zijn ook niet van onbesproken gedrag. Ik hoef ze toch niet te noemen he?

Maar ik heb het gevoel dat jij in een verkeerde wereld bent terechtgekomen. Traditie is niks voor jou kennelijk. Niet in religieuze zaken, niet in publieke zaken.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 10:06

met traditie heb ik inderdaad niet veel, nee.
En net als Irene deed, kun je zo een normaal leven gaan beginnen, hoor.

Zo.... en nu weer even een boom omhelzen....

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 05 feb 2011 10:40

Risca schreef: Heerlijk hoor, presidentsverkiezingen en alle onrust eromheen

Ho, ho, zeker de onrusten / opstanden vergeten toen Beja aantrad op 30 april 1980
Kroningsoproer http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroningsoproer

Riska

Berichtdoor Riska » 05 feb 2011 13:10

De onlusten toen staan me nog helder voor de geest.
Wat Irene betreft: zij was niet de troonopvolgster in eerste lijn. Als Beatrix niet had mogen trouwen met Claus was ze ook teruggetreden.
Maar ze heeft het ook als haar roeping ervaren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2011 13:33

Jantjes schreef:
Risca schreef: Heerlijk hoor, presidentsverkiezingen en alle onrust eromheen

Ho, ho, zeker de onrusten / opstanden vergeten toen Beja aantrad op 30 april 1980
Kroningsoproer http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroningsoproer

Waar ging het over ? Dat Claus een Duitser was !
Gebleken is dat hij een integere man was en het huwelijk uit liefde gesloten was ! Ze was er kapot van toen hij overleed. Ik had zo met haar te doen toen ze stond te wachten bij de trap van de grafkelder. Ik dacht dat ze ter plekke zou instorten. Het is een sterke vrouw die op een bepaalde manier eenzaam is. Claus was haar klankbord, achter de schermen stuurde hij haar, vanwege zijn kennis van de diplomatie.
Ik begrijp alleen die banden met schoondochter Mabel niet zo :( die heeft nu niets wat mij kan behoren, alleen het slanke lijntje :wink: Wat een ongelooflijk koele kikker, misschien is ze aardig, ik weet het niet, maar ze komt op mij zo niet over. Eerder berekenend.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 feb 2011 13:36

Ik ben niet voor of tegen de monarchie. Maar als we dan toch een monarchie hebben denk ik dat we best heel tevreden kunnen zijn over de Oranjes. Ze verstaan hun rol en zijn zeer professioneel. Verder zou ik voor geen goud met ze willen ruilen.

Terug naar “Archief”