Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 04 feb 2011 08:16

Leuk, jans1, 't staat professioneel vind ik altijd!
Zelf print ik achterop de kaarten die ik maak ook een klein ovaaltje met daarin 'made by .....' en eronder mijn e-mailadres.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 04 feb 2011 08:54

*Annet* schreef:Je moet er gewoon tijd voor maken want je blijft anders aan de gang. Heb een periode gehad dat ik elke morgen om 5 uur uit bed ging en aan de gang. Was ik 's avonds nog bezig met huishouden. Nadat ik haske ziek ben geworden ben ik daar mee gestopt.

Zou eigenlijk nog veel meer crea willen doen, er zit nog van alles in mijn hoofd wat er nog uit moet, ooit.

Bedankt voor de complimenten :oops:

Ja je moet er idd tijd voor maken, maar ben nog niet van plan om hiervoor om 5 uur uit bed te gaan. Dan houd ik het ook niet vol.
Overdag komt er weinig van als je een meisje van 21mnd. om je heen hebt, die op ontdekkingstocht is :D
's avonds is het half 9 a 9 uur voordat ik klaar ben met alles....maar ik heb goede hoop!!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 feb 2011 09:40

Onze kinderen zijn ook erg ondernemend, van kleins af aan al. Toch heb ik altijd overdag geknutseld, genaaid etc. Ik genoot (en geniet :wink: ) er altijd erg van; als ik bijv. kaarten maak, komen de jongens (ook die van 10 en 12) vanzelf ook bij de tafel zitten en knutselen gezellig mee aan hun eigen projecten, van de restjes. Met naaien net zo; alle restjes stof, 'tweedehands' knoopjes, lint etc. mogen ze gebruiken en er ontstaan dan de leukste dingen. Natuurlijk doe je zelf wel iets minder dan dat je zou doen zonder kids, maar het is vaak wel heel gezellig!

Een schoonzusje naaide nooit als de kinderen erbij waren, en toen we eens samen overdag wilden naaien (dus mét kinderen), was dat een ramp. We hebben doorgezet, elke week 2 a 3 uurtjes, en na een maand of 3 ging het stukken beter! Nu doen we het wat minder frequent vanwege onze verbouwing, maar áls we weer eens afspreken, spelen er 3 kleintjes op de vloer (bijna 4, net 2 en net 1 jaar) en doen we nog echt wat ook :mrgreen:! Dus misschien is het wel een kwestie van wennen (en doorzetten :wink: )? Probeer het gewoon, dan weet je of het bij jou ook zo werkt!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2011 09:51

Sophie, dat vindt ik echt super! Volgens mij heb jij wel veel energie, 6 kids die volgens mij ook wel bewerkelijk zijn en dan nog allerlei creativiteiten doen met je kinderen erbij. Hoe doe je dat?

Ik vind het al zo balen dat we de tafel weer met eten nodig hebben, dan moet je die weer helemaal leeg maken. Heb geen heel groot huis, dus moet alles meteen weer opruimen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 feb 2011 10:07

Dat lijkt me erg lastig, 1 tafel. Wij hebben normaal gesproken in de kamer én in de keuken een tafel. Tijdens de verbouwing staat er alleen in de keuken een tafel, maar die is dan ook wel ruim 3 meter lang, dus er is ruimte genoeg om spullen te laten liggen. 'k Ga proberen om meer in de keuken te hobbyen, dan blijft de kamer een beetje netjes voor onverwacht bezoek enzo ...

En hoe ik het verder doe? Gewoon wat minder huishouden op z'n tijd, dat scheelt veel :mrgreen: ... Nee, even serieus: als ik elke dag eerst zorg dat het overal spic en span is, dan is de dag voorbij voor er iets creatiefs uit m'n handen gekomen is. Je moet dus echt prioriteiten stellen: wel even snel overal opruimen, maar niet gaan zemen, stoffen en stofzuigen (heeft toch geen zin want voor je het weet liggen er overal weer draden, snippers papier etc.). En de was op je hobbydagen niet altijd aan de waslijn hangen, maar een keer in de droger stoppen en wat meer was alleen maar vouwen i.p.v. én strijken én vouwen. Dat scheelt echt behoorlijk wat tijd bij elkaar hoor!
En ja, onze kinderen zijn best bewerkelijk, maar ze kunnen op z'n tijd ook erg goed spelen en zichzelf vermaken. Dochterlief van 3 bijvoorbeeld is nu al ruim een half uur aan het kleien en ik hoef alleen maar zo nu en dan te zeggen: "'t Wordt echt mooi", of "Je kunt ook een kopje van het serviesje gebruiken om een mooi ronde pizza te maken" etc., dus dat kost dan weer niet veel tijd en energie en ze is wel heerlijk bezig (en ondertussen kan ik RW-en :wink:).

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 feb 2011 12:50

nou indd alle respect hoor!

ik probeer wel eens aan tafel foto's te plakken, maar dat is haast geen doen met dochterlief erbij. ze staat dan net zo lang aan me te trekken en te jammeren tot ik haar ook aan tafel zet en dan trekt ze alles overhoop. ze neemt niet echt genoegen met de overgebleven foto's ofzo...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 feb 2011 12:56

Sophie77 schreef:Leuk, jans1, 't staat professioneel vind ik altijd!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 feb 2011 13:17

Tuinfluiter schreef:Gaaf Annet dat wiegetje!!

Ik ben benieuwd hoe het met jouw nieuwe naaimachine gaat Tuinfluiter ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 feb 2011 13:30

:mrgreen: met het naaimachine gaat het heel goed, maar degene die er achter zit moet nog een hoop leren :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2011 13:58

heb je helemaal geen ervaring? Kom maar es langs met dat ding en jezelf.
ja, dat is mijn mening dan he.....

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 04 feb 2011 14:07

Als ik dit topic maar vaak genoeg lees krijg ik allerlei kriebels en ideeën. Kan wel aardig wat naaien. Maar meer zelf aangeleerd en van m'n moeder afgekeken. Zit te denken om nog op les te gaan. Om gewoon iets meer handigheid te krijgen, en kennis etc. De basis wil wel, maar t'zijn soms wel een beetje prutswerkjes om het zo te zeggen. De afwerking laat nog wel te wensen over. Een jurk of rok voor mezelf of de kinderen lukt wel aardig, maar soms wil ik net iets meer maar mis dan nog het inzicht. Kijk een rits inzetten lukt maar je moet soms niet vragen hoe, Maar als je nu op les gaat moet je dan verplicht een schema volgen ofzo of kijken ze ook wel wat je kunt en mag je daar mee aan de slag. Nu met het voorjaar weer voor de deur, kan ik echt weer zo de kriebels krijgen om aan de slag te gaan.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 04 feb 2011 14:25

@sophie,
ik heb altijd genaaid hoor, maar afgelopen winter is het er gewoon niet van gekomen.
Idd vind ik het ook lastig dat ik (maar) 1 tafel heb. Kaarten maken, koekjes bakken, RW'en, enz. lukt prima.
Maar ik vind het gewoon gevaarlijk met die naaimachine op tafel. Af en toe heb je natuurlijk het nodige verstelwerk, maar dan ben ik blij dat de machine de kast weer in kan. Dan mag ik wel 4 paar ogen hebben ofzo.
Twee weken geleden heeft de kleine meid nog een knoopcelbatterij doorgeslikt, terwijl ik aan het oefenen met lezen was met 1 van de kids. De jongste is gewoon erg ondernemend, klimt overal op en in, enz. Als ze over een tijdje naar de psz gaat, dan gaat het vast weer lukken.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 feb 2011 14:26

naaien is iets wat me altijd al tegen heeft gestaan. Ik moet altijd kapotte dingen maken, scheuren in overals, winkelhaken, ritsen, knopen..... dus daardoor heb ik er een hekel aan gekregen. Onder de koffie zit ik altijd wel te breien. Truien, voor de jongste, sjaals, of te borduren, of een schilderen op nummer verfpakket, kaarten maken. Ik moet wat tedoen hebben. Ik deed ook alles toen de kinderen klein waren.
Soppen, ze wilden wel eens meehelpen. Iedere keer weer met die handen in de emmer terwijl ik gezegd had dat het niet mocht. Dus toch maar een keer de handen in het warme water gestopt, en toen wat het over. Net als met de deurtjes vd keukenkastjes. Ze mochten wel met de plastic bakjes spelen, maar verder niet. IEdere keer weer proberen. Hup, handje ertussen en het deurtje dicht doen. Dat willen ze toch?? Misschien hard. Maar het was wel over. Als ik buiten moest helpen gingen ze wel eens mee, maar ook niet altijd. Bleven ze binnen toen ze een jaar of 2,5/3 waren. Geen probleem. Ging altijd goed. Daarvoor zaten ze een uur alleen in de box, is ook nooit een probleem geweest.
Net als bij sophie77. Ze moeten het gewoon leren.

En hier helaas ook 1 tafel.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 feb 2011 14:28

rosaatje schreef:@sophie,
ik heb altijd genaaid hoor, maar afgelopen winter is het er gewoon niet van gekomen.
Idd vind ik het ook lastig dat ik (maar) 1 tafel heb. Kaarten maken, koekjes bakken, RW'en, enz. lukt prima.
Maar ik vind het gewoon gevaarlijk met die naaimachine op tafel. Af en toe heb je natuurlijk het nodige verstelwerk, maar dan ben ik blij dat de machine de kast weer in kan. Dan mag ik wel 4 paar ogen hebben ofzo.
Twee weken geleden heeft de kleine meid nog een knoopcelbatterij doorgeslikt, terwijl ik aan het oefenen met lezen was met 1 van de kids. De jongste is gewoon erg ondernemend, klimt overal op en in, enz. Als ze over een tijdje naar de psz gaat, dan gaat het vast weer lukken.

Die batterij is er inmiddels wel weer uit toch??
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 feb 2011 15:23

Hahaha Annet, helemaal naar Flakkee karren.
Heb helemaal geen ervaring met naaien, had het echt nog nooit gedaan.

Binnekort ga ik denk ik gewoon een dagje naar m'n zus, die kan het best goed en dan gezellig samen naaien.

Terug naar “Relaties”