Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor vpk » 02 feb 2011 19:37

Haai schreef:Nou... er zit geen wasmachine aansluiting in :mrgreen:

dat wordt dus op de hand wassen....net als in de jaren 30 :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 feb 2011 12:34

@Haai: ja wij zitten ook in die fase. Mochten we zaterdag een mogelijke koper hebben en die heeft interesse dan lijkt het mij niet dat de mogelijke koper zegt: Nou volgend jaar kan ook wel, doe maar rustig aan! Ongeveer is het 3 a 4 maanden dat ze willen wachten. We hebben volgende week wel een bezichtiging! Heel spannend!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 feb 2011 14:34

:shock: Hoe hebben de vorige bewoners dat dan opgelost?
Verder klinkt het geweldig, Haai!

Spannend, Kwebbel!

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 03 feb 2011 16:31

de overdrachtsdatum is toch iets dat je in overleg bepaald. Soms hebben mensen nog wel een jaar de tijd en soms willen ze een paar maanden, kan ook handig zijn om dit in de onderhandelingen te betrekken. Spannende tijd! Als je zo snel niet iets kunt vinden is tussentijds iets huren ook altijd nog een optie, zou in elk geval niet snel iets kopen waar je niet helemaal zeker van bent. En huizne kijken is een erg leuke bezigheid!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 feb 2011 20:15

Sophie77 schreef:
:shock: Hoe hebben de vorige bewoners dat dan opgelost?
Verder klinkt het geweldig, Haai!

Spannend, Kwebbel!

De vorige bewoners (waren oude mensen) leefden nog helemaal in jaren-30 stijl, vermoed ik...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 feb 2011 18:12

Echt nog een hele klus, een nieuwbouw huis aankleden.
We zijn steeds maar aan het tobben met in welke hoek we het bad moeten zetten :mrgreen:
Verder druk bezig vloeren uit te zoeken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2011 18:44

Kan ik me goed voorstellen Tuinfluiter! Want alles is gewoon leeg, en het heeft nooit vol gestaan, dus ideetjes van vorige bewonders opdoen kan al niet. En volgens mij laten jullie het bouwen he? Dus ook niet dat er al een rij huizen af is, die hetzelfde is als die van jullie, dus waar je even kunt gluren.
Succes met plannen en bedenken!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 feb 2011 19:22

Klopt MissF, maar het is wel erg leuk om te doen.
Het kost veel tijd maar als straks alles helemaal klaar is is het helemaal naar onze zin :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 feb 2011 22:18

Leuk Tuinfluiter! Ben eerlijk gezegd wel erg benieuwd, dusse... foto's??? :wink:

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 16 feb 2011 09:59

Dat aankleden is leuk hé tuinfluiter! Dat vind ik ook 't mooiste gedeelte! Ben ook benieuwd naar foto's!

Gisteren zijn 3 tante's aan het behangen geweest, en alles is nu behangen! Super! En de kamer is zo gaaf geworden! Het behang wat tekort was, kon ik niet meer bij krijgen, dus ben ik voor bruin gegaan, vond het erg gewaagd, want mezelf kennende vind ik het opeens niet mooi meer als het eraan zit :oops: én ik moest ook beslissen of ik de voor- en achterwand (in beide zit een raam) bruin wilde, of 1 créme en 1 bruin...Uiteindelijk er voor gegaan om alleen de voorste bruin te doen, omdat daar de bank komt te staan, en die's taupe kleurig, en achter komt de eettafel + stoelen te staan en die zijn van zichzelf al vrij donker. Dus dat leek me geen goeie combi!
Nu het eenmaal af is, ben ik helemaal enthousiast! :lol: al had er van mij best nog het stuk wat ahter de bank komt, ook bruin gemogen, maar ik ga geen behang wat perfect zit er af peuteren omdat het misschien wel leuker is! Als het mij ooit gaat vervelen kan ik het zo verven!
De hal is ook klaar, behang met barok-print, zo gaaf! :D
De keuken is nu, op de vloer na, ook helemaal af! Gisteravond is er een plint boven de keuken langs gemaakt, want er zat in de ene hoek 3 cm ruimte boven de keuken, en aan de andere kant 1cm...Blijkbaar loopt het plafond scheef :wink: Maar dat heeft m'n neef mooi opgelost, mn zwager heeft alle plafonniere's opgehangen, hij was mte de laatste bezig, in de hal, en hij had éven het glas op de grond gelegd, en m'n neef komt er aan, en die kletst ondertussen wat, en opeens een hoop gerinkel...was 'ie boven op 't glas gaan staan...Was ik even blij dat het de plafonniere van de ikea was!

Zaterdag wil m'n vriend de vloerbedekking boven leggen, de badkamer afronden, en misschien beginnen met 't laminaat leggen.
De wc is 't enigste kamertje dat echt helemaal af is nu :lol: Maar de rest is nu allemaal bíjna af, meestal alleen de vloer nog!
En dan nog wachten op de meubels :yahoooo:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 feb 2011 14:07

@-Judith-: Het klinkt alsof je al een heel eind bent! Lekker he, als je vanalles van je lijstje af kunt strepen!

@Tuinfluiter: Lastig soms he, knopen hakken! Ik zit soms ook zo te twijfelen. Over de vloer beneden o.a. We hadden in de kamer hout, in de keuken een vrij donkere terracotta-kleur plavuizen. Inmiddels zitten er nu dubbele deuren tussen de kamer en de keuken, dus het is logisch als de vloer doorloopt. Omdat een houten vloer meer onderhoud nodig heeft, wil mijn man liever overal plavuizen, maar ik vind het eigenlijk een beetje nep. 't Ziet er behoorlijk echt uit (we hebben 2 vloeren gezien met zulke tegels), maar m'n gevoel heeft het er niet op :roll:...

Voor onze hal en overloop ben ik ook op zoek naar barokbehang. 'k Heb al 7 behangboeken in huis gehad, maar ik kan de goede kleur niet vinden :(. Ook is het lastig dat het bij de vloeren van boven én van beneden moet passen, terwijl die waarschijnlijk niet helemaal dezelfde kleur worden. En over een week of 6 komt de vloerbedekking boven, dus voor die tijd moet het behang uitgekozen, besteld, geleverd en erop geplakt zijn :mrgreen:. Morgen dus maar weer naar de behangwinkel ...

Vanmorgen ben ik bij Ikea geweest voor kussenvullingen en -hoezen, opbergdozen (ze hadden gelukkig precies de kleuren die ik zocht: rood en crème :wink: ), lampekappen van licht riet en nog wat klein spul. 'k Had nog meer nodig, maar het paste niet meer in de kar, dus binnenkort moet ik nog eens terug :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 feb 2011 14:28

Leuk Judith, zo te horen zijn jullie lekker op weg :D
Wel leuk dat je hulp van familie krijgt!
De laatste loodjes nog voor jullie :D
Succes nog even!

Sophie: dat scjiet niet echt op dan met behang uit kiezen.
Vervelend!
Maar het zal vast goed komen, misschien eens naar een andere behangzaak voor ideen?
Leuk dat je zo goed geslaagd bent bij de Ikea :D
Hahah, idd, dan gewoon nog een keer inslaan.
Lastig als je niet op 1 lijn zit wat betreft vloeren, dat is hier ook wel een beetje, maar het begint goed te komen, dus er is hoop voor jullie :wink:
Tegels hout ik niet zo van, staat zo kil vaak.
Hier word het hout en pvc, dat laatste is misschien ook nog een optie voor jullie?

Foto's? nou, we zijn nu nog bezig met de buitenkant van het huis, dus binnen is het nog een kale boel, nog niets te zien.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 feb 2011 15:28

Sophie77 schreef:Over de vloer beneden o.a. We hadden in de kamer hout, in de keuken een vrij donkere terracotta-kleur plavuizen. Inmiddels zitten er nu dubbele deuren tussen de kamer en de keuken, dus het is logisch als de vloer doorloopt. Omdat een houten vloer meer onderhoud nodig heeft, wil mijn man liever overal plavuizen, maar ik vind het eigenlijk een beetje nep. 't Ziet er behoorlijk echt uit (we hebben 2 vloeren gezien met zulke tegels), maar m'n gevoel heeft het er niet op :roll:...

't Staat een beetje onduidelijk, maar manlief gaat voor plavuizen die haast niet te onderscheiden zijn van hout, zoiets: http://www.totaalwoningdesign.nl/index. ... &Itemid=29, maar dan donkerder en minder grijs. Over die pvc heb ik ook gehoord en ik heb er stalen van gezien, maar helemaal mijn smaak is het niet. Eigenlijk wil ik gewoon eiken planken, met iemand erbij die het onderhoud doet :mrgreen:.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 feb 2011 17:49

Ik ken iemand die heeft ook van die 'houten' plavuizen. Staat erg mooi!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2011 17:54

Sophie77 schreef:
Sophie77 schreef:Over de vloer beneden o.a. We hadden in de kamer hout, in de keuken een vrij donkere terracotta-kleur plavuizen. Inmiddels zitten er nu dubbele deuren tussen de kamer en de keuken, dus het is logisch als de vloer doorloopt. Omdat een houten vloer meer onderhoud nodig heeft, wil mijn man liever overal plavuizen, maar ik vind het eigenlijk een beetje nep. 't Ziet er behoorlijk echt uit (we hebben 2 vloeren gezien met zulke tegels), maar m'n gevoel heeft het er niet op :roll:...

't Staat een beetje onduidelijk, maar manlief gaat voor plavuizen die haast niet te onderscheiden zijn van hout, zoiets: http://www.totaalwoningdesign.nl/index. ... &Itemid=29, maar dan donkerder en minder grijs. Over die pvc heb ik ook gehoord en ik heb er stalen van gezien, maar helemaal mijn smaak is het niet. Eigenlijk wil ik gewoon eiken planken, met iemand erbij die het onderhoud doet :mrgreen:.

Een vriendin van mij heeft onlangs een prachtige houten vloer laten leggen, naturel met een beetje grijzige tinten erdoor. Maar het goede nieuws is: er hoeft niets aan te gebeuren ! Hij wordt juist mooier van het erop leven. :D
Je zou hem evt af en toe mogen dweilen met een dopje bijenwas in een emmer heet water.

Terug naar “Algemene Zaken”