MissF schreef:merisja, jij verwoordt waar ik niet zo uitkwam, hoe ik het nu tactisch op moest schrijven
Want God houdt van al Zijn schepsels. Helaas hoort niet iedereen bij Hem (maar voor iedereen is er wel die mogelijkheid!). Maar dat doet niets af aan Zijn liefde voor de mensen, voor Zijn maaksel! Ik hoop echt dat Jurian later niet thuiskomt met dat liedje, wat hij niet meer mag zingen zoals het geschreven is. Dan hoop ik dat wij hem thuis toch wat anders bij kunnen brengen. En sowieso vind ik de hele gedachtegang van 'Jezus houdt niet van alle kinderen' al krom als ik dan bedenk dat wij moeten leven als Jezus. Dan hoef ik dus mijn naasten die niet in Hem geloven niet lief te hebben. brrr, dat staat toch echt niet in mijn Bijbel gelukkig!
Zelf ben ik wel in 'die sferen' grootgebracht: God houdt alleen van Zijn kinderen. Maar hoe en waarom heb ik nooit echt helder gekregen. Sinds ik zelf kinderen heb ben ik daar steeds meer moeite mee gaan krijgen. Hoe kan ik nu tegen m'n kinderen van Gods grote liefde getuigen als ik er bij zou moeten zeggen dat Hij niet van je houdt?