Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Merisja » 31 jan 2011 18:50

MissF schreef:merisja, jij verwoordt waar ik niet zo uitkwam, hoe ik het nu tactisch op moest schrijven :)
Want God houdt van al Zijn schepsels. Helaas hoort niet iedereen bij Hem (maar voor iedereen is er wel die mogelijkheid!). Maar dat doet niets af aan Zijn liefde voor de mensen, voor Zijn maaksel! Ik hoop echt dat Jurian later niet thuiskomt met dat liedje, wat hij niet meer mag zingen zoals het geschreven is. Dan hoop ik dat wij hem thuis toch wat anders bij kunnen brengen. En sowieso vind ik de hele gedachtegang van 'Jezus houdt niet van alle kinderen' al krom als ik dan bedenk dat wij moeten leven als Jezus. Dan hoef ik dus mijn naasten die niet in Hem geloven niet lief te hebben. brrr, dat staat toch echt niet in mijn Bijbel gelukkig!

Zelf ben ik wel in 'die sferen' grootgebracht: God houdt alleen van Zijn kinderen. Maar hoe en waarom heb ik nooit echt helder gekregen. Sinds ik zelf kinderen heb ben ik daar steeds meer moeite mee gaan krijgen. Hoe kan ik nu tegen m'n kinderen van Gods grote liefde getuigen als ik er bij zou moeten zeggen dat Hij niet van je houdt? :roll: En als onze oudste dan dat versje zingt 'Die van al Zijn kinderen houdt'...brrr, dan krijg ik echt kippenvel!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 jan 2011 20:13

Op zich is er niets onwaars aan de zin: "Die van al Zijn kind'ren houdt." Maar wij zingen het hier ook op de oorspronkelijke manier. Op school, waar wel andere liedjes geleerd worden waar ik minder blij mee ben, zingen ze wel weer de aangepaste versie.
Ik ga er maar niet over twisten. Net of een kind daardoor gesticht wordt.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 31 jan 2011 20:21

TheKeimpe schreef:Op zich is er niets onwaars aan de zin: "Die van al Zijn kind'ren houdt." Maar wij zingen het hier ook op de oorspronkelijke manier. Op school, waar wel andere liedjes geleerd worden waar ik minder blij mee ben, zingen ze wel weer de aangepaste versie.
Ik ga er maar niet over twisten. Net of een kind daardoor gesticht wordt.

Nou ja, ik ga er ook niet over twisten. Maar thuis doen we er niet aan mee. En als de kinderen onder het spelen zingen: Jezus houdt van alle kleine kinderen, kan ik daar echt van genieten!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 31 jan 2011 20:28

Even een vraagje:
Ik ben op zoek naar iets lekkers om de kinderen mee te geven naar school. Twee keer in de week nemen de kinderen fruit mee. Dan is het fruitdag op school. De andere dagen mag je het zelf weten. Dan gaat er ook weleens fruit mee, of een koek ofzo. Nu vind ik die voorverpakte koeken eigenlijk best duur. Sultana's enzo. Maar ik weet niet goed wat ik ze dan mee moet geven. Elke dag een plak ontbijtkoek wordt ook een beetje saai.
Heeft iemand van jullie een lekker idee?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jan 2011 20:30

ik vind het nogal een wezenlijk verschil. Niet dat ene liedje hoor, maar wel hoe je je kind op zou voeden. Want als je je kind leert dat God alleen van Zijn kinderen houdt, dan heeft dat nogal gevolgen voor hoe het kind zich zou moeten gedragen naar de wereld om zich heen. En ook zou Jezus dan geen verdriet hebben om een kindje dat Jezus nog niet liefheeft, want waarom zou je verdriet om iemand hebben om wie je niks geeft?

Maargoed, dat gaat natuurlijk niet om dat ene liedje hoor :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 jan 2011 20:32

Wij kopen bij de Aldi koekjes, die heten Chocolade Shooters als ik het goed heb. Daarvan krijgt onze oudste een half rolletje in een bakje mee.

Verder kun je een keer zelf koekjes bakken en daarvan er een paar keer een paar meegeven, dat is stoer, je eigen koekjes!

@MissF: ik bedoelde hoofdzakelijk dat ik niet tegen mijn kinderen ga zeggen dat ze het op school verkeerd zingen. Maar ik ben het met je eens dat je Godsbeeld een heel grote rol speelt in de opvoeding van je kinderen, en indien nodig wil ik daar wel over twisten :)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 31 jan 2011 21:05

rijstwafels met een smaakje, vinden ze hier helemaal lekker

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jan 2011 21:15

cornelia, een koekje in een trommeltje stoppen? iets wat je thuis ook geeft? Dan hoeft het niet allemaal voorverpakt, maar blijft het toch lekker. en dan kun je er alles in stoppen wat je wilt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jan 2011 21:27

broodje smeren met worst en dat met een figuurtje uitstanzen, zo bakfiguurtje

appel met kaneel en suiker

perzik met banaan

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 31 jan 2011 21:29

Ik geef ook een "gewoon" koekje mee. En af en toe een liga of sultana. Maar niet zo'n heel pakje. Gewoon lekker afwisselen. Op een gegeven moment geven je kids het aan wat ze willen.

Overmorgen heb ik van de oudste 2, 10 minutengesprekjes op school. Vandaag hebben ze hun rapport gehad. Volgende week krijgen we huisbezoek voor ons kleutertje van net 5. Volgens mij houd de cito voor kleuters in, dat ze de kleuren kennen, en de cijfers van 1 t/m 10. Maar de cito is meer een richtlijn volgens mij.

Tja en wat die liedjes betreft, er is voor beide versies iets te zeggen. De bijbel zegt: Alzo lief heeft God de wereld gehad, enz. Kinderen geloven op een kinderlijke manier, en daar hoeven wij niets af te doen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 31 jan 2011 21:32

Hier krijgen ze 9 van de 10 x fruit mee: stukjes appel, gewassen druiven, een mandarijn, banaan etc., afwisseling genoeg! Als er koek mee naar school gaat, is dat soms verpakte koek (maar geen Sultana's, want 3 stuks is echt te veel), maar vaker doe ik net als MissF zegt: gewoon 'normale' koekjes in het bakje waar ook het fruit in gaat. Rond 5 december geef ik ze ook bijv. peper- en kruidnoten mee. Dat vinden ze ook altijd heerlijk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jan 2011 22:14

Milan krijgt elke dag een banaan mee!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jan 2011 22:15

*maar weer weggehaald*
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 01 feb 2011 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 31 jan 2011 22:30

Hier hebben de kinderen nu 6 weken schoolfruit op school dus hoeft er niets mee naar school. Anders meestal biskwietjes, ontbijtkoek ofzoiets. Een heel enkele keer voorverpakte koekjes zoals sultana maar dan nog geen heel pakje. A meestal nog fruit.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 feb 2011 07:45

Nog even over de kinderliedjes. ik vind het heel jammer als kinderen al op zo'n jonge leeftijd hun onbevangenheid t.a.v. het geloof kwijtraken. H zei gisteren na het bijbellezen dat hij ook wel in de hemel wilde wonen. Dan begin ik niet over alle randvoorwaarden, maar dan zeg ik 'natuurlijk ventje, daar is ook heel fijn' en als hij dan vervolgens alle (ongelovige) mensen opnoemt die daar ook moeten wonen, dan ga ik daar inhoudelijk ook niet op in. Ik wil dat hij leert dat geloven fijn en niet iets is om bang voor te zijn.

Terug naar “Archief”