Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor ajl » 26 jan 2011 10:00

Nee hoor, ik weet dat ook nooit. Ik zie hier hele leuke dingen voorbij komen, maar bij mij ontbreekt elke fantasie op dat vlak.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2011 10:03

AikonGirl schreef:Ben ik nou de enige die niet zou weten wat die met zo'n krans zou moeten doen? 8-[

Wat heb je er aan?

dat is hetzelfde als iemand die een motorrijbewijs heb, de een ligt het wel en de ander niet.

En wat heb je er aan? Leuk als decoratie ophangen of ergens neer zetten?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 jan 2011 10:04

@ Sophie: hoe doe je dat met die vilten letters, of koop je die kant en klaar? Lijkt mij nogal klus om ze netjes geknipt te krijgen.

Leuk, weer wat leven in dit topic. Petra en Eef, succes met de krans. Foto als ie af is! Zag nog ergens zo'n krans en die was met muziek papier gemaakt. A4 in repen gescheurd en daar van die toefjes van gedraaid en vastgeprikt. Misschien leuk voor een muziek liefhebber?

Die krans heb ik op een bokaal gelegd, je weet wel zo'n joekel van een hoge bloempot. Was jaren geleden een onverantwoord dure uitgave maar heb er nog altijd plezier van. Je kunt hem ook op tafel leggen en bijv. een kaars in een windlicht in het midden zetten. Gewoon voor de sfeer. Of je hangt hem met een lint op aan een deur of, of, of.........
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2011 10:56

ik heb de krans even iets anders gemaakt, hij is nog niet af want ik wil er nog iets met houten kraaltjes bij doen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 26 jan 2011 12:25

@Tuinfluiter: Toevallig heb ik het opgeteld toen, omdat ik wél een leuk pakket wilde, maar er niet teveel geld aan wilde uitgeven. Totaal was het ong. 26 euro, incl. cadeaupapier, linten en strikjes. Het is wel zo dat hoe meer je zelf maakt, hoe goedkoper het wordt. Helaas had ik wél meer ideeën, maar was de tijd op. Je moet een 10-dagen-pakket tenslotte wel binnen 10 dagen geven natuurlijk :mrgreen:.

@Annet: Letters van vilt: zoek een duidelijk lettertype in Word (ik heb Kristen ITC gebruikt), typ de naam en maak 'm zo groot als je wilt. Ga dan naar Opmaak - Lettertype en kies contour. Print een pagina uit om te kijken of het groot genoeg is. Knip dan die letters uit, speld ze op vilt en knip dan langs het papier.
Als je de slinger niet wilt kunnen wassen, kun je de letters met lijm erop plakken. Als je wel van plan bent om 'm te wassen, kun je ze er beter op naaien, want anders kan het zijn dat de lijm oplost en dan worden de letters vodjes. In het kraampakket wat ik in november maakte, heb ik op een slab de naam van het kind geappliceerd, op dezelfde manier. Dat ging ook prima. Je kunt ook leuk variëren met lettertypes, dan krijg je elke keer wat anders: strak, sierlijk, romantisch, speels etc.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 27 jan 2011 14:43

Annet,

Ook ik heb je idee gebruikt en heb er iemand blij mee gemaakt! Dank je wel. Als je nog meer ideeën weet....... :D

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 29 jan 2011 10:48

Annet, errug leuk die kransen!!!

Sophie77, ook leuke dingetjes weer van jou! Lekker vrolijke kleurtjes ook, daar hou ik wel van :mrgreen:
Knip jij trouwens gewoon alleen de vilten letters uit of naai je ze ook aan elkaar en vul je ze dan op?

Tuinfluiter, een Brother is idd wel goed hoor! Kun je al een beetje naaien of niet? Het werkt echt verslavend ;) en soms ook heel frustrerend, als je draad niet goed zit, of je naaiwerkje helemaal de soep in draait ](*,)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2011 15:30

Hier mijn rokje, gisteravond aan begonnen, vandaag in korte tijd afgemaakt. Erg simpel eigenlijk, met een onderrok van tricot en bovenlaag van kant. Ik heb er dan ook een buikband aan gezet, maar in principe hoort er een rits in volgens de beschrijving (al is een stuk elastiek bovenin volgens mij net zo mooi en veel makkelijker) Ik had toevallig vanmorgen al een donkergrijs topje en zwart bolerootje gekocht, die staan er supergaaf op, zwarte sjaal erbij, zwarte legging en weer een setje erbij :D

Afbeelding

voor de zomer ga ik hem nog maar een keer maken, in wit tricot ofzoiets.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jan 2011 17:36

Ziet er leuk uit MissF, heb je weer een nieuw stelletje :D

Het naaien valt nog niet mee hoor.
Heb voor het opstarten hulp van zuslief gekregen maar ik vind het nu nog lastig recht te naaien :mrgreen:
Moet er echt nog handigheid in krijgen.
Dus proberen om veel te oefenen, dan zal het wel beter gaan.
En ik krijg ook steeds opeens 3 draden aan m'n lapje ipv 2 en dan komen er 2 uit het spoeltje :-k

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jan 2011 20:26

ff opnieuw inrijgen misschien? Staat je draadspanning goed?
ja, dat is mijn mening dan he.....

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 29 jan 2011 20:32

Leuk, Missf.
Waar heb je dat patroon uit? Of heb je het zelf verzonnen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2011 20:47

Patroon komt uit een Burda, volgens mij nr 7 van 2010. Ik haal die gewoon in de bieb, maar in deze staan er wel erg veel leuke ideeen voor als ik weer slank ben ;) Dus ik denk dat ik hem maar zelf ga bestellen via internet. Hele leuke jurkjes voor de zomer ook. En dit rokje vind ik leuk om nog een keer te maken.
Alleen de band eraan heb ik dus zelf eraan gemaakt, en het patroon daarvan heb ik uit een andere Burda, hoorde officieel bij een broek :)
De volgende projecten worden waarschijnlijk voor de baby. Zodra we weten wat het wordt, ga ik mijn slag slaan ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jan 2011 20:54

Leuk rokje, MissF!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 29 jan 2011 22:45

Erg leuk en mooi geworden MissF!

Grappig idee die kransen zo Annet!

Je kunt ook een krans maken met takjes van de bomen, vooral de lindeboom heeft mooie takjes die kun je ook goed buigen. Daartussen doe je bolletjes en zo heb je een leuke voorjaarskrans, ook erg leuk voor aan de deur. Al moet je natuurlijk wel weer oppassen met de vorst, daar houden bolletjes niet zo van ;).
Wat de toekomst brengen moge........

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 29 jan 2011 22:56

Wat een leuk rokje, MissF! Hij doet me denken aan een uitspraak van m'n vader. M'n zusje had pas ook zo'n rokje aan, maar dan met alleen de zijnaden gerimpeld . Ze vroeg aan m'n vader: Wat vindt u ervan? Zegt hij heel serieus: Volgens mij 'trekt' het een beetje aan de zijkant :lol: ...

@ mamavansophie: De vilten letters naai ik in dit geval op stoffen vlaggetjes, dus deze worden niet dubbel. Voor op een baret van dochterlief ben ik op 't moment bezig om één of meer (ik ben er nog niet uit wat mooier is) vilten bloemen te maken, die worden wel dubbel en daar moet wel wat vulling in komen.

Terug naar “Relaties”