Jong en een hartprobleem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Jong en een hartprobleem

Berichtdoor Schipje » 28 jan 2011 16:34

Petra, ik had dit topic nog nooit gelezen en heb me even op de hoogte gebracht. Wat heb jij veel meegemaakt! Ook vanuit deze kant heel erg veel sterkte!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 jan 2011 21:14

Lidia schreef:Tjonge Petra, wat een dilemma. Heel veel sterkte!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jan 2011 21:53

Moeilijk joh! Maar doe rustig aan en geniet van je zoontje meid! En al je zorgen.... leg die in de handen van je hemelse Vader!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 jan 2011 21:59

Dat is zeker een dilemma, maar in principe een 'zorg voor later'. Eerst lichamelijk weer helemaal in de conditie komen, dan pas is dit dilemma echt aan de orde. Maar dat is, hoe ik het zie, hoor. Het is gewoon zo fantastisch, dat je man nog een vrouw heeft en jullie zoontje nog een moeder. En dat ze herstelt. Nou, dat lijkt me al reden genoeg om van dit leven te genieten. Het had namelijk zo anders kunnen lopen... brrr.... maar jij bent er en jullie gezin is er. Wat ontzettend jammer, dat je verjaardag daar niet een feest van kon zijn, zeg! Een levensfeest!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 jan 2011 08:48

Galateia schreef:Dat is zeker een dilemma, maar in principe een 'zorg voor later'. Eerst lichamelijk weer helemaal in de conditie komen, dan pas is dit dilemma echt aan de orde. Maar dat is, hoe ik het zie, hoor. Het is gewoon zo fantastisch, dat je man nog een vrouw heeft en jullie zoontje nog een moeder. En dat ze herstelt. Nou, dat lijkt me al reden genoeg om van dit leven te genieten. Het had namelijk zo anders kunnen lopen... brrr.... maar jij bent er en jullie gezin is er. Wat ontzettend jammer, dat je verjaardag daar niet een feest van kon zijn, zeg! Een levensfeest!

Wat een mooie reactie van Galateia! Van harte mee eens!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jan 2011 13:31

Petra: Wat moeten dat zorgen en raadsel zijn voor jullie, over het wel niet zwanger worden, wat als jullie het doorgeven aan de kinderen...
Pft, moeilijk allemaal.
Ik zou je toe wensen dat je de kans krijgt alles rustig te bedenken en je geen haast maken en eerst zelf zoveel mogelijk weer herstellen.
Sterkte hoor!!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 jan 2011 13:54

thanks voor jullie lieve woorden, dit doet ons goed :D

galateia: ik denk dat k wel snap hoe je t bedoel, maar nu komt het op mij over dat ik blij moet zijn met hoe het nu is.
Begrijp me niet verkeerd, we zijn heel dankbaar dat ik door de operatie heen gekomen ben en dat we een zoon hebben. Maar t had zo heel anders kunnen zijn , onze voorstellingen van een gezin zijn uit elkaar gespat.
Het is een kwestie van later, maar toch ben ik er al veel mee bezig ondanks dat ik in deze gezondheids situatie een zwangerschap niet eens aan zou kunnen. (Het gevoel komt boven bij het zien van baby's, zwangerschappen bij famillie/vrienden)

pfft moeilijk om m'n gevoel erbij onder woorden te brenegn

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jan 2011 18:31

O nee hoor, ik vind he-le-maal niet dat je blij moet zijn met hoe het nu is 'omdat het allemaal erger had kunnen zijn'. Wees niet bang, ik vind dat je flink moet balen! Mijn reactie was alleen maar gericht op het vieren van je verjaardag. En het dilemma moet pas aan de orde zijn, als dat aan de orde kan zijn ivm je conditie, je familie moet daar helemaal niet tussen gaan wroeten of toespelingen maken op een tweede kindje, zeg maar. Dat is voor jou en je man en ja, daar moet je flink van balen. Maar op zo'n dag als je verjaardag... dan had het wel mooi geweest, als je familie een echt feest kon vieren dat recht deed aan dat wat je hebt meegemaakt.

Maar echt meid, dat je baalt en verdriet hebt, dat vind ik niet meer dan normaal!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 jan 2011 18:40

galateia: lief van je k hoopte al dat je t zo bedoelde :wink:

Gelukkig zijn t niet m'n naaste famillie leden die zinsspelen op n tweede maar of ze de ernst van de situatie door hebben in weer wat anders.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2011 21:37

Sterkte Petra...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 29 jan 2011 23:03

Veel sterkte toegewenst, Petra!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jan 2011 11:55

Petra heel veel sterkte ook voor je man zal voor hem ook niet altijd makkelijk zijn.
Lukt het wel om voor je zoontje te zorgen? Of mis je de thuiszorg erg?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 18 mar 2011 17:44

hier weer n update

het gaat van geen kant :oops:
ik ben/blijf zo verschrikkelijk moe
dus heb ik m'n stoute schoenen aan getrokken en ben ik vanmorge naar de huisarts gestapt
daar kreeg ik direct groot gelijk.
we hebben fijn gepraat en zijn tot de conclusie gekomen dat het zo niet kan.
ik lig 14/15 uur per 24 u op bed, en nog zo vreselijk moe lood zware armen/benen
de medische molen gaat dus opnieuw draaien
dr is nu een uitgebreid bloedonderzoek gedaan, en afspraak op korte termijn bij behandelend cardioloog ma 28 maart. Kijken of er een verklaring is. Ook ben ik nu ruim 3 weken veel aan t huilen, zelf dacht ik aan een depressie en vroeg aan m'n behandelend psych verhoging van AD. Volgens de huisarts is het rouwverwerking :oops:
Zij gaf aan omdat ik al op behoorlijke hoeveelheid ad zit, ze dus eerst uitgebreid medisch onderzoek wil.
Daar ben ik wel blij om.
Kort gezegd wordt er nu bekeken, of er een reele kans is dat ik verder ga herstellen zo niet dan moet ik ermee gaan leren leven
M'n huishoudelijk hulp, is ook opeens gestopt m'n indicatie was afgelopen die verlenging heb ik al op 11 jan. aangevraagd en is nog niet rond ](*,) 8-[ Ik zat dus vanmiddag voor niks om m'n hulp te wachten ze hadden zelfs niet even gebeld :( maandag dus de gemeente is bellen voor verklaring

al met al voel ik me dus zwaar .....

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 mar 2011 21:48

tjonge petra, dus je bent er nog lang niet!
moeilijk hoor, en dan ook nog zulke tegenslagen als met je hh.hulp... hopelijk wordt dat allemaal snel opgelost. kun je je een beetje redden met je zoon?
wel fijn dat je huisarts je zo goed aanvoelde. als ik vragen mag, hoezo rouwverwerking? heeft dat te maken met dat je je oude leven niet weer zo op kunt pakken?
wel spannend hoor, weer door de hele medische molen. maar hopelijk vinden ze iets waarvoor je behandeld kunt worden en dan verder opknapt!

heel veel sterkte meid 8>)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 19 mar 2011 08:19

vpk:
ja idd over het verlies van m'n gezondheid
ik redt het wel met J. allen doordat k zo moe ben heb k n kort lontje
ik val dus gauw uit naar hem :cry: