Pasker schreef:Maakt niet uit, zo lang Christus maar een man, dus het Hoofd en naar ik aan mag nemen is de Bruid van Christus een vrouw. Maar mischien is dat ook al niks voor deze tijd en zal de |Bruid ook wel een "man" kunnen zijn, moeten kunnen tegenwoordig.
De bruid van Christus is inderdaad een vrouw.
Openbaring 12,1Er verscheen in de hemel een indrukwekkend teken: een vrouw, bekleed met de zon, met de maan onder haar voeten en een krans van twaalf sterren op haar hoofd.
Openbaring 12,6De vrouw zelf vluchtte naar de woestijn. God had daar een plaats voor haar gereedgemaakt, waar twaalfhonderdzestig dagen lang voor haar gezorgd zou worden.
Openbaring 12,13Toen de draak zag dat hij op de aarde gegooid was, achtervolgde hij de vrouw die een zoon gebaard had.
De vrouw is de gemeente en de gemeente zijn de mensen en we weten wie
de zoon des mensen is. In openbaring is de vrouw superieur aan de het mannelijke geslacht, daar is geen ontkennen aan.
Ook is er een kwade vrouw die veel macht bezit aanwezig:
Openbaring 17,6Ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen en het bloed van hen die van Jezus hadden getuigd. Ik was ontzet toen ik haar zag.
Deze vrouw duidt zonder meer op de Joodse leiders van destijds waarover we ook lezen in Handelingen, de priesters en andere Farizeeërs die de christenen naar het leven stonden en waar Paulus ooit toebehoorde. Dergelijken hebben honderden christenen vermoord en daar hoor je geen humanist over! Hoe krom is het toch gesteld met de diep gezonken mensheid!