schaapje schreef:Als Jezus zoals de Bijbel zegt Zijn vijanden lief heeft en daarom voor Zijn vijanden gestorven is,
betekent dat Hij niet wil dat mensen verloren gaan. Dat betekent niet dat Hij ze naar de hel stuurt.
Hij zegt: je bent voor mij of je gaat naar de hel. Dat is geen goede basis voor vriendschap.
schaapje schreef:Zie adam en eva vluchtten en verborgen zich voor God nadat ze een slecht geweten hadden.
Dat slechte geweten hadden zij verkregen door van de Boom te eten (die door God geplant was). De reden dat zij van die Boom aten, was omdat hun harten gebrekkig waren (en die gebrekkigheid had God in hun harten geïnjecteerd) en de Slang hen verleidde (de slang kreeg toestemming van God in de Hof rond te kruipen en hen te verleiden). Dit alles terwijl God al wist dat Adam en Eva niet konden opboksen tegen de charme van de duivel.
Vervolgens gaan ze één keertje in de fout, en besluit God maar gelijk om iedereen doe ooit geboren wordt te straffen, de aarde in een poel van ellende te werpen voor vele duizenden jaren en miljarden mensen in de hel te werpen.
En dat allemaal omdat Eva van één vruchtje at, terwijl ze nog niet eens besefte wat goed en kwaad was (die kennis kon ze namelijk pas hebben wanneer ze van de boom at [Boom des
Kennis]).
schaapje schreef:En God had spijt het rouwde Hem in Zijn hart toen Hij de mensen zag moorden en vreselijke
daden zag doen.
Hoe kon God spijt hebben van iets, als hij én volmaakt is, én al lang van tevoren weet dat 't gaat gebeuren? Dat moorden deed Hij overigens zelf ook, dus de pot verwijt te ketel, dunkt me.
schaapje schreef:Dat is nog al wat, als je hoort via de media waar mensen toe in staat zijn
kan ik misschien een kleine voorstelling maken hoe erg het was.
Ik heb genoeg uitzendingen meegemaakt om het aan den lijve te ondervinden. En door al die jaren heen ben ik telkens maar tot één conclusie gekomen: de mens is niet slecht, enkel zijn daden. Jammer dat God daar anders tegenaan kijkt.
schaapje schreef:Iemand schreef al, het is een ongelijke strijd, maar satan is zo hoogmoedig dat hij dat niet
zien kan hij dacht slim te zijn door de Zoon van God te vermoorden, maar het werd hem zijn
ondergang.
God prijst Zichzelf in de Bijbel om Zijn almacht en alwetendheid, maar ondertussen maakt Hij twee volstrekt mislukte mensen, moet Hij de aarde volledig onder water zetten omdat er geen beginnen meer aan is, is Hij 'genoodzaakt' hele volkeren af te slachten door de ganse Thora heen en uiteindelijk nagelt Hij Zijn Eigen Zoon aan een kruis om de ellende een beetje te beperken.
Klinkt dat jou zo almachtig en alwetend in de oren? Mij niet, namelijk.
Als Hij almachtig en alwetend was, dan zouden Adam en Eva nog steeds op hun gemak door het paradijs wandelen, stond daar geen Boom van Kennis, want beproeving is niet nodig wanneer je al weet dat het niet mis kan gaan, waren de harten van Adam en Eva niet gebrekkig, zou er geen slang zijn omdat Lucifer nooit gevallen was, etc.
schaapje schreef:Wij kunnen nooit met ons beperkte verstand God begrijpen het enige wat Hij vraagt is
geloof je Mij.
Nee. Het enige wat hij zegt is: Geloof in mij, of anders zul je mijn eeuwige wraak voelen.
Het is hemel of hel. God of duivel. Wit of zwart. Er is geen middenweg. Dat maakt het tot een keten, een gevangenis, een dwangsom.
schaapje schreef:satan zal altijd een mens dwingen, maar bij God gaat het bij ons om onze liefde en vrije wil.
Dus als God zegt: als je niet in mij gelooft zul je eeuwig tandenknarsen in een poel van verzengend vuur, dan noem jij dat liefde en vrije wil? Ik noem dat bittere dwang. Hij zet mensen onder grote druk en dreigt met de gruwelijkste eeuwige marteling die je je maar kunt voorstellen.