Dochter wil K3 luisteren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Dochter wil K3 luisteren

Berichtdoor Galateia » 21 jan 2011 17:54

Nou hallo zeg, Harry Potter is echt van een ander niveau dan K3! Ik vind Harry Potter echt helemaal niks voor kinderen! Dat vind ik voor volwassenen/grote kinderen. Manlief en ik hebben rond de Kerst film 1 t/m 6 van Harry Potter gekeken en dat vonden we best leuk, maar NIET voor kinderen, zeg!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 jan 2011 20:03

Galateia schreef:Nou hallo zeg, Harry Potter is echt van een ander niveau dan K3! Ik vind Harry Potter echt helemaal niks voor kinderen! Dat vind ik voor volwassenen/grote kinderen. Manlief en ik hebben rond de Kerst film 1 t/m 6 van Harry Potter gekeken en dat vonden we best leuk, maar NIET voor kinderen, zeg!

hallo het zijn gewoon kinder boeken hoor, daarnaast hebben ze bij de filmen wel gekeken maar pas toen ze een jaar of 9 a 10 waren onder begeleiding, verder is het een duidelijk goed versus slecht verhaal,met moraal
en ik heb wat tegen op k3 vanwege dat de inhoud niet bij de leeftijd die het luisterd past, de onderwerpen waarover ze zingen is voor een 16 jarige en de leeftijd waarop ze het leuk vinden is 3/4.
dus als ze 16 zijn mogen ze k3 draaien maar dan willen ze het niet meer doen :D

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 21 jan 2011 20:10

gempa schreef:
Galateia schreef:Nou hallo zeg, Harry Potter is echt van een ander niveau dan K3! Ik vind Harry Potter echt helemaal niks voor kinderen! Dat vind ik voor volwassenen/grote kinderen. Manlief en ik hebben rond de Kerst film 1 t/m 6 van Harry Potter gekeken en dat vonden we best leuk, maar NIET voor kinderen, zeg!

hallo het zijn gewoon kinder boeken hoor,

en omdat het KINDERboeken zijn, kan het ermee door??

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 jan 2011 20:16

J.A. schreef:
gempa schreef:

hallo het zijn gewoon kinder boeken hoor,

en omdat het KINDERboeken zijn, kan het ermee door??

nee maar aangezien ik niks tegen fantasy boeken heb en het ook nog eens goede spannende boeken zijn, er niet in gevloekt wordt er geen anti christelijke sfeer heeft , mogen ze bij mij deze boeken lezen ja. de verhalen zijn niet beklemend hebben zoals ik al zei een goed moraal en een goede slecht versus goed verhaal heeft, zie ik niet in dat ze ze niet mogen lezen.
ik kan me voorstellen dat als je het hele tovenaars gedeelde niet aanstaat dat je het dan fout vindt.
en nee ze mogen hier niet alle boeken lezen

(hebben jullie de boeken wel eens gelezen , en niet gaan op al die verhalen die er de ronde over doen?)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 jan 2011 20:53

Ik zal mijn woorden even toelichten: ik heb het alleen over de films. Die vind ik niet voor (kleine) kinderen, echt niet gewoon. Van de boeken weet ik niks, ik heb ze niet gelezen, ik kan er geen oordeel over vormen! Maar de films, nee, die mogen kleine kinderen van mij echt niet zien, hoor!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jan 2011 20:57

Ik ben begonnen in de boeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik in deel 4 ben afgehaakt. Ik vond ze te eng worden :mrgreen: . Kleine kinderen ( 5-6 jaar) zou ik de boeken niet laten lezen en de films niet laten zien.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 jan 2011 21:01

Galateia schreef:Ik zal mijn woorden even toelichten: ik heb het alleen over de films. Die vind ik niet voor (kleine) kinderen, echt niet gewoon. Van de boeken weet ik niks, ik heb ze niet gelezen, ik kan er geen oordeel over vormen! Maar de films, nee, die mogen kleine kinderen van mij echt niet zien, hoor!

wat is klein ? bij mij mochten ze ze ook niet zien voor hun 9de, en na dat ze de boeken hadden gelezen, zodat ze een beetje konden verwachten wat er te zien kwam, maar over de laatste delen moet ik ook nog even denken. of ze die mogen zien,
Laatst gewijzigd door gempa op 21 jan 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 21 jan 2011 21:10

Als je een kind hebt dat van zichzelf betrekkelijk nuchter is en van spannende boeken houdt, is Harry Potter een hele leuke keuze. Maar vanaf deel 4 worden de boeken wel wat ingewikkelder en enger, en denk ik dat (vooral kleinere) kinderen er niet zoveel meer van snappen.
De films vormen natuurlijk een horror-spektakel, hier en daar, maar nogmaals: als je kind niet al te jong is en tegen een stootje kan, zijn de films hartstikke leuk!

Maar vooral de nieuwere delen (zowel boeken als films) zijn wel een beetje te eng voor kleine kinderen hoor.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 jan 2011 23:20

Ik vind alleen de reclame's van Harry Potter er al duister uitzien. Het laatste wat hier in huis komt zijn films/boeken van harry potter. Verschrikkelijk. Ik zou niet weten waarom ik mijn kinderen iets engs voor zou schotelen. Maar goed, als ze op hun ouders lijken houden ze helemaal niet van zulke dingen. laat ze maar lekker naar Pietje Bell kijken ofzo.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jan 2011 00:52

Schipje schreef:Ik vind alleen de reclame's van Harry Potter er al duister uitzien.

Het is dan ook een donker, griezelig verhaal, maar uh... niet verder vertellen hoor... op het laatst komt het allemaal redelijk goed.

Het laatste wat hier in huis komt zijn films/boeken van harry potter. Verschrikkelijk. Ik zou niet weten waarom ik mijn kinderen iets engs voor zou schotelen.

Omdat het leuk is zo nu en dan lekker te griezelen op een manier waarvan je weet dat het veilig is. Het doet prettige dingen met je brein, net een achtbaan. Het is eng, maar je weet tegelijkertijd dat er niets kan gebeuren.

Alles wel leeftijdgerelateerd uiteraard. Harry Potter (de boeken) zijn sowieso voor de wat oudere kinderen (laatste klassen basisschool?) en de films... tja, dat moet iedere ouder voor zich uitmaken. Al moet ik wel zeggen dat er maar weinig films opkunnen tegen wat ik mij in mijn fantasie kan inbeelden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jan 2011 14:09

Ik zie trouwens helemaal niks in die fantasy films, dus ook niet Narnia en Lord of the Rings. :(
Het is mij allemaal te vaag.
Als ik dit soort figuren in mijn droom tegenkom, word ik badend in het zweet wakker :shock:

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 22 jan 2011 14:23

De Bijbel heeft toch ook veel 'fantasy' elementen?
Er komen draken in voor en allerlei andere sprookjesachtige dingen.

Ik bedoel dus niet dat 't een sprookje is hè, maar gewoon dat het elementen kent die je heden ten dage ook terugziet in fantasy.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 jan 2011 15:53

schelpje3 schreef:Ik zie trouwens helemaal niks in die fantasy films, dus ook niet Narnia en Lord of the Rings. :(
Als ik dit soort figuren in mijn droom tegenkom, word ik badend in het zweet wakker :shock:

Sinds een tijdje speel ik weer één avond in de week dat soort figuren, als ik met vrienden Dungeons & Dragons speel. Dat is altijd geweldig leuk!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jan 2011 15:55

Filosoof schreef:De Bijbel heeft toch ook veel 'fantasy' elementen?
Er komen draken in voor en allerlei andere sprookjesachtige dingen.

Ik bedoel dus niet dat 't een sprookje is hè, maar gewoon dat het elementen kent die je heden ten dage ook terugziet in fantasy.

Ja eigenlijk wel.
Brandende braambos, de doorgang door de Rode Zee.
Bloed aan de deurposten, toch allemaal geen gebruikelijke dingen !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 jan 2011 15:55

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Ik zie trouwens helemaal niks in die fantasy films, dus ook niet Narnia en Lord of the Rings. :(

Sinds een tijdje speel ik weer één avond in de week dat soort figuren, als ik met vrienden Dungeons & Dragons speel. Dat is altijd geweldig leuk!

Laat me raden, jij speelt..... dungeon :mrgreen:

Terug naar “Archief”