Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor MissF » 21 jan 2011 13:16

Spannend hoor Elvira! hopelijk kunnen ze het kindje nog draaien.

Nou, ik denk dat ik maar gewoon nog een poosje doorsport. Ik neem nu alleen wel steeds een maandabonnement, dan kost het niet zoveel als het toch niet meer lukt. Vanmorgen heb ik echt het intensieve programma gevolgd, maar nergens last van, zelfs geen seconde sneller uitgeput dan anders. Dus zolang het lukt blijf ik het wel gewoon doen denk ik.

Bij een tweede scheelt het spulletjes kopen natuurlijk enorm. We hebben dan alleen een andere wagen gekocht, en moeten nog een commode, verder denk ik dat we alles wel hebben. Zeker als het weer een knul wordt, hoeven we zelfs geen kleertjes, omdat ik alles van de babymaatjes heb bewaard, op enkele verschoten dingen na. Toen werd alles nog niet zo vlekkerig als nu :D al vind ik een nieuw eerste setje kleren toch wel leuk, dus die gaan er vast nog wel een keer komen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jan 2011 13:45

Weet je al wanneer je 20 weken echo is missf?

Hier weer lekker last van m'n rug... Ben blij dat ik volgende week kan beginnen met fysiotherapie! Hopen dat het wat helpt! Wil graag tot 36 weken werken, dus hoop dat ik het nog 12 weken uitzing 8-[

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 21 jan 2011 14:04

wat een grote lijst met zwangeren/bevallen meiden etc.......leuk hoor!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 21 jan 2011 14:59

@ Jannoek: vervelend, hopelijk gaat de fysio helpen!

@ Elvira: sterkte met de laatste loodjes!

Hier alles rustig, baby zit nog lekker in m'n buik te trappelen (auw! :mrgreen: ), we zullen zien.
Het is toch wel een heel raar idee dat ik binnen hele korte tijd toch echt mama ben.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jan 2011 16:41

@Jannoek vervelend maar wel fijn dat je al snel bij de Fysio terecht kan.

@MissF Ik heb dat toen ook gevraagd over sporten (fitness) en mijn verloskundige zei ook je mag tot je bevalling door sporten maar de meeste stoppen wel met een maand of 7.
(ik ben al even gestopt omdat het gewoon niet makkelijk te combineren was) Maar fietsen vind ik wel heerlijk.
Spannend de 20 weken echo moet je daarvoor naar het ziekenhuis?

@Em nog even en dan is jullie kindje er als het goed is spannend! Zie je er tegen de bevalling op? Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen?

@Elvira ik denk dat ze daar mijn urine op controleren (staat op de site dat ze elke afspraak dat ze je urine controleren en niks over ochtend urine.
Ik zou ook voor een keizersnee kiezen als het kindje in stuit ligt zou ik me toch prettiger bij voelen. Collega der kindje lag ook in stuit hebben ze kunnen draaien ze liep overtijd en ineens draait het kindje weer om kreeg ze alsnog een keizersnee.

Hier een drukke dienst gehad en slecht geslapen was helemaal gaar toen ik thuis kwam. Ben even op de bank gaan liggen en ineens was het 2 uur later :shock:
Gelukkig gaan we zo bij mijn man zijn zusje eten en daarna hebben we verjaardag van mijn oma maar weet wel dat ik vroeg naar huis ga morgen ochtend en avond moet ik werken en dan zondag ochtend ook weer merk wel dat dat zwaar is al voel ik het niet in mijn buik maar gewoon aan mijn energie.
Gisteren nog 3 flesjes zwitsal gekocht ruikt zo lekker :8> Wat gebruiken jullie daarvan? Ik heb alleen shampoo,wasgel en haar lotion gekocht billenzalf/sudocreme heb ik al voor de rest lijkt me wat overbodig en dat kan je altijd aanschaffen als het kindje geboren is en ik mis het.
En ik ben wel benieuwd over welke luiers jullie tevreden zijn?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jan 2011 16:47

De shampoo was Zwitsal gebruikte ik de eerste tijd helemaal niet. Ik gebruikte de eerste tijd gewoon de wasgel van Zwitsal voor het haar. Wat ik ook fijn vind is de badolie. Ik doe ze elke dag even in bad of onder de douche. De ene dag zeepte ik ze lekker in en de andere dag gebruikte ik de badolie en zeepte ik ze niet is, maar gebruikte het water met de olie om ze schoon te maken en het ruikt echt super lekker. Ik had meestal ook de huidolie om lekker in te smeren. Voor de wangen gebruik ik vaseline lanette creme.

En luiers....ik heb zo'n beetje alles wel gebprobeerd, maar kom toch elke keer weer op de pampers uit. Daarna vind ik de kruivatluiers het fijnst, maar de rest echt niet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 jan 2011 17:16

Pampers hier, altijd tevreden over geweest. Weet niet hoe het zit in de eerste maanden maar daarna maakt het best wel uit wat voor bouw je kindje heeft. Zo heb ik een vriendin met een heel smal kindje dat bij Huggies 'zweert'.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 21 jan 2011 18:42

Tja, of ik tegen de bevalling opzie. Een beetje wel, anderszijds wacht ik het ook maar gewoon af en zien we het wel. kHeb er verschillende gezien en iedereen beleeft het weer anders. Ik zie wel hoe ik het ga vinden. Ik wil trouwens poliklinisch bevallen (bij ons op de flat zonder lift niet zo praktisch, kleine slaapkamer etc., en ik vind dat verder ook wel prima!)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2011 19:00

Vervelend Liefie, dat je energiepeil zo laag is, maar ook wel logisch met een kindje in je buik en dan zo vroeg op de ochtend werken! Succes!

Van Zwitsal gebruikte ik tot voor kort zelfs altijd badschuim, badolie, shampoo en de zalf. De zalf gebruik ik nog, altijd even insmeren als Jurian uit bad komt, ruikt zo lekker :D tot voor kort ook badschuim en shampoo, maar hij schilferde helemaal van de droogte, dus nu was ik zijn haar nog maar weinig, en dan wel met zwitsal shampoo. En in bad gaat een of andere badolie, niet van Zwitsal. Nu ziet hij er tenminste weer normaal uit, zonder schildertjes enzo :)

Luiers heb ik heel veel geprobeerd, en kwam op Kruidvat uit. Een paar maanden terug vond ik die opeens stinken, en ben toen op Pampers over gegaan, maar die stinken nog veel erger. En lekten toen hij baby was enorm door. Dus nu weer Kruidvat, en het ligt denk ik gewoon aan mijn hormonen, dat ik het opeens sterk ruik, want mijn man ruikt niks :D En qua doorlekken blijf ik Kruidvat de beste vinden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 jan 2011 19:07

Knap hoor al die sportende zwangeren! Ik sport nooit, wil het altijd maar heb blijkbaar de discipline niet en mijn conditie was dus al belabberd en nu helemaal! Moet er niet aan denken om te sporten nu! Heb er nu ook echt de puf en energie niet voor, als ik boodschappen heb gedaan of de was heb opgehangen ben ik al moe, ik moet mezelf echt af en toe een schop onder m'n kont geven :oops: . Maar goed, het gaat al iets beter en ik weet ook dat er een betere tijd aan gaat komen waarin ik waarschijnlijk door het huis sjees :P dat was bij de eerste in ieder geval wel zo.

Over luiers: ik vind pampers het fijnst. (gelukkig vind ik ze dan niet stinken :lol: ) Van zwitsal gebruik ik alles wat ik nodig heb om een kindje te verzorgen, ik vind het zo lekker ruiken. Voor de wangetjes gebruik ik balneum creme en toen ze baby was en een droog huidje had gebruikte ik balneum badolie extra vettend, werkt goed. Pasgeleden heb ik ook zwitsal parfum gekocht, mmmm :P

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 21 jan 2011 19:40

Wat wordt er hard geschreven hier zeg! Leuk :D :D

Heb de eerste maanden pampers gebruikt, maar dat vond ik erg duur worden, dus toen Bumblies een paar maanden, die zijn vrij stug.
Nu al een hele poos Kruidvat, en die bevallen super goed!! En niet zo duur, 80 voor 12,99 als je zo'n jumbopak neemt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jan 2011 21:22

Grappig, al die luier verschillen! :)
Ik denk dat ik maar gewoon van alles ga proberen...

@MissF ik ruik alles nu ook veel sterker dan voor ik zwanger was! Zou kunnen dat het iets met de zwangerschap te maken heeft? Ik ruik ook allerlei geurtjes die andere mensen niet ruiken... En dat is niet altijd positief :mrgreen:

Ik hang ook echt uitgeteld op de bank vanavond.
Vanmiddag uit m'n werk lekker even op bed liggen lezen, nu dus op de bank...

Volgens mij had ik vanmiddag voor het eerst een harde buik, zou dat (al) kunnen?
M'n buik voelde echt als een voetbal ofzo... ;-)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jan 2011 21:29

Ik heb ook al een tijdje harde buiken, dus zou wel kunnen lijkt me.
Je bent ong 4 weekjes minder ver dan mij toch? (ik 28w5d)
Krijg het dan ook benauwd.. Echt apart.

Wat betreft luiers.. Heb altijd van de AH/C1000.
Soms zijn er dan acties dat er 1 vd 4 pakken gratis is, en dan sla ik m'n slag.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 jan 2011 21:32

Ik heb alle mogelijke luiers gebruikt, en vond de meeste wel prima behalve de bumblies, die lekten hier altijd door. Pampers vind ik het fijnst omdat die zo lekker dun zijn, maar Huggies heeft vaak betere aanbiedingen (nu bij de Etos: 2e pak gratis)

Zwitsal gebruikte ik ook veel, nu alleen voor Sylke nog de haarlotion. Toen ze baby waren gebruikte ik shampoo, wasgel, haarlotion en bodylotion. Olie had ik ook wel, maar omdat ze hier helemaal niet zo'n droog huidje hadden heb ik dat nauwelijks gebruikt. Voor de billen gebruik ik altijd Sudocrem.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 21 jan 2011 21:50

Wij gebruiken altijd de pampers van de Lidle, alleen de eerste weken die van Kruidvat.
Goede prijs/kwaliteitverhouding :wink:

Zwitsal gebruiken wij nooit, helaas :( gaat niet ivm extreem droge huid van allemaal.
Dus het liefst hebben wij de Baby lijn van Neutral en Baby lijn Seba Med,
de zalf daarvan is zo heerlijk, smeert goed en trekt snel in en hun huidje wordt echt baby-zacht :D

Terug naar “Archief”