Mortlach schreef:Even wat zijdelings anders trouwens, omdat het een paar postjes terug ging over meer algemene censuur en boeken waar heksen en/of geesten in voorkomen.
Wat vindt men hier van Shakespeare's Hamlet en of MacBeth? In beide komen of geesten of heksen voor. Wat nou als je 16-jarige deze meesterwerken uit de Westerse literatuur wil lezen voor school of studie? Zeg je dan als ouder 'nee'?
wij hebben macbeth gewoon behandeld op onze refoschool.
ik denk wel dat jij de fout maakt door te zeggen dat als je dingen afkeurt als ouder dat het direct weerstand oproept of beperkend werkt.
ik schep kaders voor mijn kinderen en zolang ze klein zijn, ben ik daarin strenger, wij proberen onze kinderen aan te leren dat verschil zit tussen muziek en muziek, en boeken en boeken.
ze mogen hier dus best popmuziek draaien en fantasy lezen, dl van 11 is nu bezig met LOTR bv en is harry potter fan,
maar ik bespreek wel met ze of het kan als christen, of er geen anti christelijke dingen expliciet in vermeld worden of ondergronds meespelen, bied ze ook alternatieven aan in de stijl die hun aanspreekt,maar waarbij de inhoud en de artiest wel kunnen. en tot nu toe werkt dat goed.
K3 vindt ik de teksten gewoon te vaag, en vaak sexueel getint of in relaties , die nog helemaal niet bij een 3/4 jarige passen. en dan nog wat een herrie
daarnaast mijn ouders hadden ook wel regels, en ik kan me niet herinneren dat ik daar nou vreselijk uit de band ben gesprongen later, en ook met mn fantasie is niks mis