Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Filosoof schreef:schelpje3 schreef:Zelfs in bepaalde kerken kun je horen dat God huilde toen de tsunami kwam![]()
Vreselijk ! Dat zou betekenen dat God machteloos zou moeten toekijken ! Als DAT niet Godslasterlijk is !
Het is wat mij betreft een stuk lasterlijker dat Hij niets deed toen de tsunami eenmaal kwam.
schelpje3 schreef:De tsunami is geen toevalligheid. Het is een denk ik de slaande Hand van de Heere.
Filosoof schreef:schelpje3 schreef:De tsunami is geen toevalligheid. Het is een denk ik de slaande Hand van de Heere.
Waarbij onschuldige kinderen zijn omgekomen. Baby's, dementen, hardwerkende vaders, zorgzame moeders, gehandicapten, ernstig zieken, allerlei dieren, etc. Eens temeer een reden om een dergelijke god de rug toe te keren, dunkt me. Een goede vader slaat zijn kinderen niet met vloed, pestilentiën, kanker, orkanen en aardbevingen. Zeker niet als daarmee onschuldige wezens het slachtoffer worden!
discipel2011 schreef:Je spreekt als je Meester, de Satan en die sprak en spreekt dezelfde taal en is daarom voor eeuwig verstoten uit de hemel en is nu op aarde geworpen met zijn engelen maar de Heere regeert en Jezus heeft alle macht in hemel en op aarde.
Filosoof schreef:schelpje3 schreef:De tsunami is geen toevalligheid. Het is een denk ik de slaande Hand van de Heere.
Waarbij onschuldige kinderen zijn omgekomen. Baby's, dementen, hardwerkende vaders, zorgzame moeders, gehandicapten, ernstig zieken, allerlei dieren, etc. Eens temeer een reden om een dergelijke god de rug toe te keren, dunkt me. Een goede vader slaat zijn kinderen niet met vloed, pestilentiën, kanker, orkanen en aardbevingen. Zeker niet als daarmee onschuldige wezens het slachtoffer worden!
discipel2011 schreef:Wijn kun je niet vermengen met water, dan wordt het uiteindelijk water.....
schelpje3 schreef:Maar wie weet, zijn deze omgekomen mensen nu vele malen gelukkiger, bevrijd van dit aardse liefdeloze tranendal.
Wij redeneren altijd van onze kant, we kunnen immers niet anders, dus God moet deze tsunami voorkomen ?
Er is wel eens meer een zondvloed geweest, toen waren de mensen ook gewaarschuwd.
Het_Bureau schreef:Gelukkig is God, die zo oneindig ver boven nietige mensen staat, niet gebonden aan wat zo'n nietig mens 'ethisch juist' vind.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten