mohamed schreef:discipel2011 schreef:Vrouwen hebben geen pech, maar zijn uniek elk met hun gaven, zo is het ook in de bijbel, waarbij Jezus vrouwen niet als minderwaardig of iets dergelijks behandelt, maar hoe lees je? Door een wereldse bril of door de bril van het geloof door de Geest?
Het is toch erg frappant dat je je hier voordoet als een Bijbelvaste christen die anderen de les wel even zal lezen, terwijl in diezelfde Bijbel staat geschreven dat er bij God geen aanneming van de persoon is (Deut 10:17; 2 Kron 19:7; Job 34:19; Hand 10:34; Rom 2:11; Gal 2:6; Efez 6:9; Kol 3:25; 1 Petr 1:17) er is geen onderscheid (Hand 15:9; Rom 3:22; Rom 10:12.) '....Want Een en dezelfde is Heere van allen en Hij is rijk voor allen die Hem aanroepen.' (Rom 10:12b)
Kortom, mannen en vrouwen zijn van gelijke snit en de wet spreekt niet tot de man, maar tot de vrouw, welke is de gemeente bestaande uit mannen en vrouwen.
Romeinen 7
1 Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. 4 Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. 5 Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; 6 maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.
Ik ben een kind van God, die zich laat leiden door de Geest en dan is Zijn Woord mij dierbaar.
Alleen Hij openbaart de juiste inzichten m.b.t. de Schriften en door die Geest kan de christen, die ik ook ben, onderscheiden wat zuiver en waar is, of wat namaak is of leugen....
Dan ga je de verbanden in de Schriften zien, door ze ook met elkaar te verbinden.
Dát is de vrucht van het lijden en sterven van Christus en Zijn Opstandingskracht en door het geloof ontvang je toegang tot de verborgenheden van het Woord.
Ik beveel iedereen aan een paspoort op Golgotha te halen om zo ook deze toegang te ontvangen....