Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 19 jan 2011 16:32

En liefie, hoe was het?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jan 2011 17:23

ben ook benieuwd liefie! Hopelijk was alles goed!

Dat onderzoek gaat over ouderschap, je verwachtingen, en ook straks ervaringen. Heel lang lopend onderzoek met heel veel verschillende doelgroepen. Autochtone moeders, allochtone moeders, hoog opgeleid, laag opgeleid, mensen die goede uitslag krijgen van 20 weken echo, mensen die slecht bericht krijgen, en wat dat doet met je voorbereidingen en verwachtingen op het onderzoek.
Tijdens je zwangerschap is het 3x een vragen lijst, en 1x na de geboorte van je kindje.
Gisteren was het een interview en een ouderschapstaak waar in je huilgeluiden moest 'analyseren'.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jan 2011 19:48

Goed nieuws zover ze het konden zien was alles goed!

Was erg leuk de echo maar ik ben wel zwanger van een druk bourgondisch reusje :lol:
Kindje is behoorlijk groot voor het termijn en ze moest erg lachen om zijn voeten omdat die al 4,5cm groot zijn (wat wil je met een vader die maat 46 heeft en een moeder die maat 41 heeft) Ook weegt hij al 461gram is ruim 100 gram zwaarder dan gemiddeld.
De placenta ligt nog steeds aan de buikkant maar ik voel hem echt SUPER goed schoppen zelf voelde ze het ook een aantal keer terwijl dat meestal nog niet zo duidelijk is (maar ja wat wil je met die voeten)
Wat wij heel apart vinden is dat zij het geslacht van ons kindje nu weet en wij niet maar ik had niet de neiging om snel te kijken vind het wel best zo kunnen ons nu ook niet verspreken al gok ik zelf wel op een jongen omdat het zulke grote voeten heeft :lol:

Nu op naar de 26 weken mijlpaal!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jan 2011 19:53

Dat wilde ik net zeggen...grote voeten, dat moet een jongetje zijn!

Fijn dat alles goed was liefie!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jan 2011 19:56

Fijn dat alles goed was!
Moet jij vanwege de grootte nu ook op glucose geprikt worden?

Trouwens... dat hoorde ik pas bij de eerstvolgende controle bij de VK, dus misschien weet je 't ook nog niet ;-)

P.s. volgens mij heeft je buikfoto nog steeds niet online gestaan, of wel? ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2011 20:03

Fijn Liefie dat alles goed was!
ach, ik geloof helemaal niet meer in die echometingen. Want 2 dagen voor Jurian geboren werd, 2 dagen dus voor de uitgerekende datum, was volgens de gyneacoloog in het ziekenhuis het kindje klein, hoofdje van 36 weken zelfs! En hij werd geboren met 3850 gram, 2 dagen later, en waarschijnlijk is hij wel een cm of 54 geweest. Dus niks kleins aan. Hij heeft nog steeds geen enorm hoofd, maar die andere echometingen waren dus niet echt waarheidsgetrouw ;)

Apart idee ja dat zij het geslacht wel weet :D Volgens mij wist de echoscopiste het bij Jurian ook niet, omdat we zo duidelijk aangaven het echt niet te willen weten. Nu willen we het wel weten, maar ik vermoed nu al bergen vragen daarover. Bij Jurian had ik het altijd al over 'het' en dat doe ik vanzelf nu weer. Mijn man heeft het al steeds over zusje en zij. Dus wat het ook wordt, dat houden we hopelijk gewoon aan, dan komt niemand erachter ;) En zo wel, ach, dan is het nog geen ramp natuurlijk :D

Oh, mijn begin van de post komt niet zo vriendelijk over, was niet zo bedoeld hoor!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jan 2011 20:05

Ik heb gisteren zelf een curve geprikt en mijn bloedsuikerwaardes waren heel netjes bijna tegen het lage aan.
Maar ik denk wel dat ze dat gaan doen van uit de verloskundige.
Ik had ook veel vruchtwater mijn man zei we hebben ook een extra groot zwembad voor hem besteld :D
@Ajl Wij houden het ook maar op een jongen :lol:

Morgen ga ik een andere verloskundige praktijk bellen mijn eigen verloskundige is er onverwacht mee gestopt en nu krijg ik haar vervanger voor altijd en die wil ik echt niet! Is mijn oude HA en echt geen leuk mens al zeggen ze dat ze als verloskundige heel goed is maar ik heb als HA geen goede ervaringen met haar dus heb er geen zin in.
Hopelijk kan ik zo overstappen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jan 2011 20:07

@MissF ik vind het niet onvriendelijk over komen hoor :wink: Is maar net hoe je het opvat. Ik geloof wel wat ze nu gezegt heeft maar dat zegt niks over hoe groot ons kindje is bij de geboorte ik was 7 pond en mijn man 8 pond dus dat valt wel mee.
We zien wel hoe groot het is als het geboren is. :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 jan 2011 20:18

Fijn liefie, dat alles weer, voor zover je kan zien, goed was!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jan 2011 20:26

Bloedsuiker schijnt voornamelijk te stijgen (als het stijgt) na 24 weken toch?
Dacht dat je dat pas secuur na 24 weken kon prikken.

Balen dat je verloskundige er mee is gestopt! Lijkt me zelf heel vervelend om nu nog over te moeten stappen...
Maar groot gelijk dat je 't doet, heel belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij je vk!
Is er bij jullie in het dorp nog een vk praktijk? OF moet je dan verder weg?

Ik last net allemaal dingen over bevallingen. Niet zo slim voor een controlfreak, maar ja... Na vandaag maar niet meer doen dus.. :-oo

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2011 20:36

Jannoek, ik ben ook enorm van de controle, en juist daarom wilde ik ALLES weten, alles wat kon gebeuren, wat mis kon gaan, hoe het zou zijn, duizenden verhalen van anderen. Dat gaf mij zoveel rust! Uiteindelijk boeide het allemaal op dat moment niet, maar van tevoren vond ik dat heerlijk, anders was ik zo bang de controle te verliezen. (en sowieso zei de gyneacoloog in het zkh toen ik vertelde dat ik het gevoel had gehad tijdens de bevalling dat ik alles wel onder controle had, dat dat ook echt zo was geweest. Soms is dat niet handig, maar in mijn geval werkte het prima :D Dus soms is van alles lezen juist heel prettig)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jan 2011 20:44

@Jannoek kan goed hoor met je bloedsuiker maar ik heb het meer voor de lol gedaan :oops:
Ik vind het juist ''leuk'' om alles te lezen over bevallingen enz. Zie ook absoluut niet tegen de bevalling op omdat ik niet weet wat het is.
Nee hoor zit er hier nog 1 op dorp dus dat is makkelijk vind het niet erg om over te stappen dat doe ik liever dan bij dat aparte mens blijven :wink:

Als goed is komen er zo 2 foto's aan ben nu wel echt aan het groeien mijn bodywarmer zit niet lekker meer rond mijn buik viel me vanmorgen ineens op.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jan 2011 20:45

maar dan moet je denk ik niet gaan lezen over alles wat mis kan gaan en allemaal drama stories over knippen/totaal uitscheuren etc. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jan 2011 20:48

Jannoek schreef:maar dan moet je denk ik niet gaan lezen over alles wat mis kan gaan en allemaal drama stories over knippen/totaal uitscheuren etc. :mrgreen:

Daar weet ik alles van lees en schrijf al meer dan 2 jaar mee op een zwangerschapsforum en kijk nergens meer raar van op. En ik lees een aantal tijdschriften samen met mijn vriendin en daar staan ook de nodige verhalen in :shock:
Al vind ik de bevallings verhalen wel heel heftig als er grote gevolgens aan zitten voor het kindje of de moeder dat gebeurd helaas ook maar ik kan me daar niet druk over maken omdat ik niet weet hoe mijn bevalling gaat verlopen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2011 20:52

Ik heb m'n neefje ff kunnen zien..... Lange leve de webcam. ::)) :8> .
Schoonzus lag in bed en naast haar lag dr zoon en ze vroeg of ik hem ff wilde zien (ik sprak haar ff op msn). Ze vertelde over de bevalling. Best heftig allemaal. Haha en hij heeft de neus van z'n vader echt geweldig om dat te zien. :lol:

Terug naar “Archief”