Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

petra85
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor petra85 » 11 jan 2011 19:49

ik ben ook weer begonnen we staan nu op -0.6
dus nog 9.4 te gaan :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jan 2011 12:59

sterkte Petra!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2011 13:02

wowh... ging vanochtend weer op de weegschaal staan... =D> JOEPIEE

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nelly91 » 12 jan 2011 14:05

Evelien schreef:Ik zit weer in een fase waarin ik s'middags een beetje misselijk wordt van de trek, zo rond 4 uur.
Ik ben een beetje aan uit vogelen wat een beetje vult en wat toch lekker van smaak is.
Een bakje magere yoghurt met vers fruit erdoorheen, sultana's, cracker met komkommer, liga's (verschillende soorten/merken) en bouilion. Kun je dit eten als aan het afvallen bent? Want ik vindt dat best lastig.

Iemand tips?

Volgens mij kan je dat allemaal eten hoor.. Het zijn in ieder geval allemaal redelijk gezonde dingen! Misschien kan je ook proberen een dextro te nemen! Dat helpt bij mij wel in ieder geval!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jan 2011 15:04

Nelly91 schreef:Volgens mij kan je dat allemaal eten hoor.. Het zijn in ieder geval allemaal redelijk gezonde dingen! Misschien kan je ook proberen een dextro te nemen! Dat helpt bij mij wel in ieder geval!

Het is eigenlijk heel simpel: als je honger hebt, moet je eten totdat je geen honger meer hebt. Niet meer en maar niet minder. Je lichaam geeft heel goed aan wat het nodig heeft, en blijkbaar eet je niet genoeg tijdens de lunch, waardoor je dus om 4 uur een hongerklap krijgt. Sinds ik aan het sporten ben eet ik 8 sneeën brood met de lunch ipv 4, bijvoorbeeld. Ik kan dat wel niet doen, maar dat houd ik niet lang vol.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat wat je eet verstandig is. En een beetje uitkijken met eten tot je 'vol' zit. Het schijnt dat de prikkel die dat aanstuurt in je hersenen bij dikkere mensen minder sterk doorkomt (beetje gemeen is het wel).

Ik ben al 3 maanden 'op dieet' maar heb bijna nooit echt honger.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 14 jan 2011 21:31

Inmiddels is m'n vetpercentage wat gezakt :), niet veel maar 2 maanden geleden steeg die alleen maar. Het vreemde is qua bmi zit ik op het onderste randje en terwijl m'n vetpercentage juist hoog is. Magoed met wat extra krachttraining zou m'n vetpercentage vermoedelijk wel langzaam verder zakken, al kan ik nog niet veel aan krachttraining doen, maar probeer het nu langzaam op te bouwen om te kijken hoe dat gaat. Qua eten heb ik ook eens opgelet maar zo heel vet eten we eigenlijks niet...

Gister zag ik een stukje van 'help mijn kind is te dik' maar vreselijk wat geven die mensen die kinderen ook veel eten! En 'n luxe tv op de kamer, m'n mond viel even open zeg :shock:. Gister ook een gezin wat 3x in de week patat eet [-X, ik kan echt niet bij zulke dingen hoor! Of bekijk ik het nu te zwart-wit :-k?
Wat de toekomst brengen moge........

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jan 2011 22:37

Nee hoor, je bekijkt het niet zwart/wit. Ik zit net met stijgende verbazing aflevering 2 te kijken...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2011 01:01

*Annette* schreef:Inmiddels is m'n vetpercentage wat gezakt :), niet veel maar 2 maanden geleden steeg die alleen maar. Het vreemde is qua bmi zit ik op het onderste randje en terwijl m'n vetpercentage juist hoog is. Magoed met wat extra krachttraining zou m'n vetpercentage vermoedelijk wel langzaam verder zakken, al kan ik nog niet veel aan krachttraining doen, maar probeer het nu langzaam op te bouwen om te kijken hoe dat gaat. Qua eten heb ik ook eens opgelet maar zo heel vet eten we eigenlijks niet...

In principe wordt alle energie die je niet gebruikt, of dat nou uit koolhydraten (suiker), vet of eiwitten komt, in je lichaam uiteindelijk opgeslagen als vet. Je kunt vetvrij eten, maar als je vervolgens heel veel suiker gebruikt, helpt dat dus ook niet.

Erg goed wel dat je aan krachttraining bent gaan doen. Mijn persoonlijke ervaring is dat dat echt het beste werkt om af te vallen. Het is namelijke zo dat een kilo spier meer energie kost om in stand te houden dan een kilo vet. Wauw, net even wat getallen opgezocht en het scheelt echt veel!.

Een kilo vet kost 4,5 kilocalorieën per dag om in stand te blijven, een kilo spier kost 80(!) kilocalorieën per dag. Dat scheelt dus bijna 75 kilocalorieën per dag per kilo. 1 gram vet levert 9 kilocalorieën, dus met een kilo spiermassa verbrand je ongeveer 8 gram (75 gedeeld door 9) vet per dag extra. Dat is toch bijna een half pond per maand waar je helemaal niets voor hoeft te doen of te laten!

Nu begrijp ik ook waarom diëten zo slecht werkt. Als je leest dat dat je voor elke 3 kilo vet 1 kilo spiermassa verliest, en je vult de waarden van hierboven in, dan zie je vanzelf dat je er qua energieverbruik op achteruit gaat. Met een verlies van 4 kilo (3 vet, 1 spier) verbrand je 12,5 + 80 kilocalorieën per dag minder dan ervoor, terwijl je juist méér wilt gaan verbranden om langdurig en gezond af te vallen.

Gister zag ik een stukje van 'help mijn kind is te dik' maar vreselijk wat geven die mensen die kinderen ook veel eten! En 'n luxe tv op de kamer, m'n mond viel even open zeg :shock:. Gister ook een gezin wat 3x in de week patat eet [-X, ik kan echt niet bij zulke dingen hoor! Of bekijk ik het nu te zwart-wit :-k?

Dat is wel schokkend, ja, en grenzend aan kindermishandeling/-verwaarlozing. Een tijdje terug was er een serie op de BBC, big meets bigger, waarin dikke britten op 'uitwisselingsbezoek' gingen bij echt dikke gezinnen overal ter wereld, Amerika, Argentinië. Griekenland. Dat schudde ze meestal wel wakker. Maar ook hier in Ierland zie ik soms kinderen rondwaggelen dat ik denk 'hoe kan je het als ouder zo ver laten komen...' Maar goed, het sluipt erin, misschien weten de ouders ook niet beter of kunnen ze de verleidingen zelf ook niet weerstaan. Dik zijn is niet alleen maar rationeel te benaderen, helaas, anders was het niet zo'n probleem.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 15 jan 2011 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 jan 2011 10:54

Nelly91 schreef:
Evelien schreef:Ik zit weer in een fase waarin ik s'middags een beetje misselijk wordt van de trek, zo rond 4 uur.
Ik ben een beetje aan uit vogelen wat een beetje vult en wat toch lekker van smaak is.
Een bakje magere yoghurt met vers fruit erdoorheen, sultana's, cracker met komkommer, liga's (verschillende soorten/merken) en bouilion. Kun je dit eten als aan het afvallen bent? Want ik vindt dat best lastig.

Iemand tips?

Volgens mij kan je dat allemaal eten hoor.. Het zijn in ieder geval allemaal redelijk gezonde dingen! Misschien kan je ook proberen een dextro te nemen! Dat helpt bij mij wel in ieder geval!
een dextro is wel goed voor op de korte termijn maar niet voor de langere termijn suikers. Dus moet je er altijd nog lange termijn suikers bij eten, bijv. een boterham met jam, oid.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 15 jan 2011 14:46

Iemand tips?

Het vervelende van rond 16.00h trek hebben is dat je als je iets kleins eet, vaak nog meer honger krijgt.
Je kan beter rond 15.00h alvast wat eten, zo dat je geen trek meer hebt tot het avond eten.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2011 21:17

*Annette* schreef:Gister zag ik een stukje van 'help mijn kind is te dik' maar vreselijk wat geven die mensen die kinderen ook veel eten! En 'n luxe tv op de kamer, m'n mond viel even open zeg :shock:. Gister ook een gezin wat 3x in de week patat eet [-X, ik kan echt niet bij zulke dingen hoor! Of bekijk ik het nu te zwart-wit :-k?

Ik ben even aan het kijken, en man, een 12-jarige knul die 129 kilo weegt. Ongelooflijk, dat heb ik in mijn leven nog nooit gewogen. Maar ja, als je de huissituatie bekijkt, is het ook bijna onoverkomelijk. Al die frisdrank en zelfs energiedrankjes, ... 'omdat het kind geen melk lust', ja duh, omdat daar geen suiker in zit. Maar goed, ik hoop dat het goed komt, want zo iets gun je toch niemand?

Goeie tip: etiketten lezen en naar de hoeveelheden vet/suiker/zout kijken.

Op zich heb ik geen probleem met een tv op je kamer. Toen ik mijn tv kocht destijds had ik hem zelf verdiend met 3 krantenwijken per dag (meerdere uren per dag fietsen, 6 dagen per week).

Dat experimentje met die blender vond ik een beetje raar. Als je sla en tomaatjes en paprika in een blender gooit, ziet dat er ook behoorlijk goor uit.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jan 2011 22:54

Trouwens nog iets waar je goed op moet letten, zeker bij kinderen, is dat drankjes die kunstmatig gezoet zijn misschien wel minder calorieën bevatten, maar wel funest zijn voor je insuline-huishouding. Als je wat zoets drinkt, gaat je lijf automatisch insuline aanmaken, omdat het 'verwacht' dat er ook daadwerkelijk suiker naar binnen komt.

Als dan blijkt dat dat niet het geval is, omdat er alleen zoetstoffen in het drankje zitten, dan zit het lichaam dus met die insuline waar het niets mee kan. Dus wordt de insuline weer afgebroken. Het probleem is alleen dat als je dat iets te vaak doet, zeg elke dag meerdere keren vanaf je vroege jeugd, dat de kans dan behoorlijk toeneemt dat je insuline-resistent (suikerziekte) wordt.

Eigenlijk kan je dus het beste gewoon iets drinken met echte suiker en dan met mate (één glaasje i.pv. een hele fles). Geen probleem qua calorieën en een stuk beter voor je hormoonhuishouding.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2011 08:02

Dan kun je volgens mij nog beter verse sappen drinken, ik probeer dat wel wat vaker te doen (en vindt het lekkerder dan frisdrank, en al helemaal geen frisdrank light gruwel). Of roosvicee (ook erg lekker hmm).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jan 2011 21:39

Net terug van de sportschool... pfff.. Ik had geen zin in gewichten vandaag dus in plaats daarvan maar een dubbele dosis hometrainer gedaan. In een uur 24 kilometer gefietst en daarmee ruim 800 kilocalorieën verbrandt (= 90 gram vet).

Toen ik thuis kwam had ik wel honger, dus een shake gemaakt van 500 gram vetvrije yoghurt, 2 bananen en 2 scheppen van dat eiwitpoeder (hmmm, vanillesmaak). Nu voel ik me wel wat beter.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 jan 2011 11:06

Ik ben even aan het kijken, en man, een 12-jarige knul die 129 kilo weegt.

Dan valt het bij mij wel mee, met mijn 2.00 meter heb ik dat ook nog nooit gewogen...

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”