*de volledige erkenning van de bijbel als zijnde de Heilige schrift en volkomen juist en absoluut.
Was Aházia, zoon van Joram, tweeëntwintig of tweeënveertig jaar oud toen hij koning werd? (Zie oa 2 Kron 22)
Moderator: Moderafo's
*de volledige erkenning van de bijbel als zijnde de Heilige schrift en volkomen juist en absoluut.
T.A.F. schreef:Jozo schreef:hiernaast volgen enkele toevoegingen ter verduidelijking
-een kerk die homohuwelijken inzegend is duidelijk buitenbijbels bezig en dient NIET Gods wil, en is dus geen ware kerk.
Bovenstaande is een mening gebaseerd op de bijbel.
Nergens in de bijbel staat dat een kerk die homohuwelijken inzegent buitenbijbels bezig is.
Buitenom of ik het met je eens ben over deze zaken, bepaalt deze zaak niet de essentie van de kerk.
dat doet het dus wel.
-hoedjes
-rokken
-muziek
-kinder of volwassendoop
-zaterdag of zondag
-soort feestdagen
-armenius of gomarus
-wel of geen paus
hoewel allemaal belangrijke vraagstukken zijn niet direct bepalend in redding of niet.
homohuwelijken inzegenen is wel meteen einde verhaal.
zegen je die in, dan ben je GEEN goede kerk. maar verkondig je bij voorbaat leugenleer.
kan een praktiserend homo gered worden : NOOIT, tenzij hij zich berouwvol bekeerd van zijn boze weg.
maar als hij volhard in deze zonde zal hij voorzeker door Gods Toorn getroffen worden.
en elke kerk die niet hem waarschuwde hiervoor, en hierdoor deze persoon ongewaarschuwd ten onder liet gaan, zal in dit lot delen.
hoewel allemaal belangrijke vraagstukken zijn niet direct bepalend in redding of niet.
-hoedjes
-rokken
-muziek
-kinder of volwassendoop
-zaterdag of zondag
-soort feestdagen
-armenius of gomarus
-wel of geen paus
kan een praktiserend homo gered worden : NOOIT, tenzij hij zich berouwvol bekeerd van zijn boze weg.
maar als hij volhard in deze zonde zal hij voorzeker door Gods Toorn getroffen worden.
en elke kerk die niet hem waarschuwde hiervoor, en hierdoor deze persoon ongewaarschuwd ten onder liet gaan, zal in dit lot delen.
Even kijken bij diverse subfora. Er is een topic over homoseksualiteit waarvan er - na 100 pagina's per topic - steeds weer nieuwe zijn geopend.Jozo schreef:Eventueel openen we over dit onderwerp een ander topic, want ik verbaas me soms over de meningen van anderen tov homoseksuelen(en zij verbazen zich weer over mijn mening)
Riska schreef:Even kijken bij diverse subfora. Er is een topic over homoseksualiteit waarvan er - na 100 pagina's per topic - steeds weer nieuwe zijn geopend.Jozo schreef:Eventueel openen we over dit onderwerp een ander topic, want ik verbaas me soms over de meningen van anderen tov homoseksuelen(en zij verbazen zich weer over mijn mening)
De clou is dat steeds de hele boel weer aangehaald wordt als er nieuwe mensen op het forum komen en de zaak weer opnieuw begint. En het is geen leuke lectuur. Meestal zeer hard en veroordelend.
Jozo schreef:Riska schreef:Even kijken bij diverse subfora. Er is een topic over homoseksualiteit waarvan er - na 100 pagina's per topic - steeds weer nieuwe zijn geopend.Jozo schreef:Eventueel openen we over dit onderwerp een ander topic, want ik verbaas me soms over de meningen van anderen tov homoseksuelen(en zij verbazen zich weer over mijn mening)
De clou is dat steeds de hele boel weer aangehaald wordt als er nieuwe mensen op het forum komen en de zaak weer opnieuw begint. En het is geen leuke lectuur. Meestal zeer hard en veroordelend.
Dat is het nadeel van de meeste discussies. In plaats van meningen uit te wisselen en te luisteren naar een ander blijven we vaak ons eigen standpunt verdedigen en veroordelen de ander. Daar wens ik dan ook absoluut niet aan mee te doen.![]()
Dus misschien toch maar geen topic dan...
Mr Longshadow schreef:Goed, praktiserende homofilie en de kerkdienst op zaterdag of zondag zijn onderscheiden discussies. In het eerste geval wordt er duidelijk een zonde in het oog geroepen, in het tweede geval gaat het om de interpretatie van de Wet van God.
In het tweede geval woedt er al eeuwen discussie en hier zijn uitgebreide theologische werken over geschreven (bijvoorbeeld Calvijn's Institutie en W.á Brakel's Redelijke Godsdienst) en dit is niet het onderwerp van discussie.
In het eerste geval, wordt een zonde aangewezen die zeer ergerlijk is. In de wetgeving aan Israël, lezen we in de burgerlijke wetgeving het volgende:
"Lev. 20:13 : Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!" (cursief van mij)
We lezen hier dat in een theocratie zoals God die voor ogen had, de homofiele praxis met de dood gestraft moest worden. Dit hoeven wij (beter: de regering) niet noodzakelijkerwijs één op één over te nemen, echter leren we eruit dat het de Heere gruwelijk vertoornd en mogen we concluderen dat het een ergerlijke zonde is.
Persoon A (of B) die niet inziet dat het een zonde is en daarom niet bewust in zonde leeft is een vals argument. Degene die hem waarschuwt heeft de ander ervan bewust gemaakt dat het een zonde is op grond van Gods onfeilbaar Woord. Dat de ander dit niet gelooft is omdat hij/zij zich verhardt en niet omdat God wat anders van hem/haar wil.
Terug naar het onderwerp: Als men in de kerk homohuwelijken gaat inzegenen, is dit een duidelijke reden om de kerk te verlaten omdat de liefde voor God (die doet leven naar al Zijn geboden in alle gebrek) duidelijk niet aanwezig is en de Waarheid van de Bijbel op zeer losse schroeven is gezet.
"Rom 1:28 : En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen"
en dat zeg je met droge ogen zonder haperen?Mr Longshadow schreef:Goed, praktiserende homofilie en de kerkdienst op zaterdag of zondag zijn onderscheiden discussies. In het eerste geval wordt er duidelijk een zonde in het oog geroepen, in het tweede geval gaat het om de interpretatie van de Wet van God.
Mr Longshadow schreef:Terug naar het onderwerp: Als men in de kerk homohuwelijken gaat inzegenen, is dit een duidelijke reden om de kerk te verlaten omdat de liefde voor God (die doet leven naar al Zijn geboden in alle gebrek) duidelijk niet aanwezig is en de Waarheid van de Bijbel op zeer losse schroeven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten