Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 17 jan 2011 11:18

Leuk zeg, het kamertje al zo ver!
Moe ben ik wel geweest, maar nu eigenlijk helemaal niet meer. gister sliep ik om 12 uur, maar ik werd gewoon m half 9 wakker omdat ik echt uitgeslapen was.

Ik heb net maar een heel klein beginnetje gemaakt met het opruimen van de babykamer. 2 dozen boeken naar de zolder en alle was weer naar de andere kamer. Maar verder nog niks eraan gedaan eigenlijk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 jan 2011 11:24

Gefeliciteerd met jullie nichtje, Jo'tje en Marnix! Lieve naam!

Heb jij inmiddels al wat gehoord, Evelien?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jan 2011 11:25

Oja, dat vergat ik helemaal, gefeliciteerd Jo'tje en Marnix!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jan 2011 11:27

@MissF ben je er al over uit wat je met de inrichting wil wat voor kleuren enz?
Ga je Jurian zijn meubeltjes gebruiken of andere?

@Jannoek Haha dat duurt het van jullie niet lang meer, Wij konden het ook wel eerder laten komen hoor maar vinden dit makkelijker omdat we niet weten wanneer het kamertje klaar is. Maar als we half maart helemaal klaar zijn kan het wel komen.

Box moeten we wel een stuk van te voren in de huiskamer zetten om de katten te leren er niet in te gaan maar ze leren nog al makkelijk dus hopelijk dit ook. Ook moeten we dit met de kinderwagen en maxicosi doen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 11:31

Voor m'n gevoel duurt eind februari nog best lang, maar dat is natuurlijk onzin ;-)

Box, kinderwagen en wiegje staan nog bij m'n ouders, die hebben 'iets' meer ruimte als wij hebben :-oo .

Dat lijkt me wel spannend met de katten dan! Ben blij dat wij daar geen 'last' van hebben ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jan 2011 11:36

De meeste mensen vinden het eng dat we katten hebben en een baby krijgen maar wij zijn er zelf niet bang voor. Het zijn en blijven beesten maar je kan ze zoveel aanleren en hier komen heel veel kinderen over de vloer en dat gaat allemaal goed.

Dat is wel fijn dat alles bij je ouders staat kun je als je het bijna nodig hebt zo ophalen.

Wij gaan als het goed is begin mei nog 4 dagen naar midden Frankrijk ik zit er aan te denken om voor noodgeval de maxicosi mee te nemen en wat eerste spullen stel dat de baby een paar weken te vroeg komt?
Of zou dat echt overbodig zijn? Ik ben dan 36 weken zwanger.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jan 2011 11:37

Je hebt gelijk ja, dat je even oefent met de katten!

De babykamer wordt taupe en wit, 1 muur taupe, 2 wit en ik wil op 1 muur behang met taupe en wit (nog even flink zoeken ;) )
We hadden sowieso al 2 ledikantjes, dus Jurian blijft in die van hemzelf, en het kindje in de andere. Er is een inbouwkast op de babykamer, dus die hebben we niet nodig, en een commode hebben we nooit gehad. Bij Jurian hadden we een grote plank tussen 2 enkele kasten in. Maar nu heeft hij op zijn slaapkamer die kasten tegen elkaar als kledingkast en een ladekast als commode. Dus een commode moeten we nog wel hebben. Maar er is een kringloopwinkel van onze kerk, dus ga daar maar eens rondkijken.
De vloer is sowieso al houtkleurig (laminaat) en de jaloezieen zijn taupe. Dan komen er nog witte of taupe kleurige gordijnen. Dus het is eigenlijk zo gedaan.
En als het kindje er is komen er accessiores en lijstjes aan de muur ofzo in lichtroze of lichtblauw. Of ik zoek die accessoires al bij elkaar, en zet ze pas neer als de baby geboren is.

We hebben dit keer toch een wiegje, dus het kindje slaapt waarschijnlijk niet meteen op het eigen kamertje

Ik mag donderdag eindelijk weer eens naar de vk, dan is het 5,5 weken geleden alweer. En ik hoop dan snel nog een afspraak te kunnen maken voor de 20 weken echo, want dat is dan ook over 2 weken alweer.

@liefie, ik denk dat als je dan zou bevallen, je sowieso in een ziekenhuis terecht komt daar, en dan kun je vast iemand uit NL sturen die wat spulletjes meeneemt, hoor. De kans is ook wel klein als het dan komt natuurlijk. Ik zou het niet zo snel doen, al van alles meenemen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jan 2011 11:41

@MissF ben benieuwd naar je kamertje klinkt erg leuk! Ik ga er ook niet vanuit dat het eerder geboren wordt maar ken behoorlijk wat mensen die veel eerder bevallen zijn met hun eerste kindje.
En we zijn daar met de hele familie vind het wel een lastige situatie maar zal het nog weleens aan de verloskundige vragen wat die zegt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 11:49

Respect dat je dat durft, zou niks voor mij zijn als controlfreak :)
Vraag me uberhaupt af of ik die laatste weken nog weg durf... Denk dat ik niet eens naar mn ouders of schoonouders (allebei op 1,5 uur rijafstand) durf te gaan... (of is dat overdreven? 8-[ )

Overigens schijnt de kans gro(o)t(er) te zijn bij een eerste kindje dat je later dan de uitgerekende datum bevalt..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jan 2011 11:55

@Jannoek ik maak me eigenlijk nooit zo druk :oops:
Heb ik denk ik van mijn moeder die was ook altijd heel makkelijk en die ging gerust nog met 40 weken naar haar ouders (1,5uur rijden)
En stel dat het begint heb ik heel wat verplegend personeel naast me staan :lol: (2 verpleegkundige,assistente van een gyn,en 2 verzorgende) Maar ik hoop eigenlijk dat het pas na de 40 weken komt. (maar ik praat over 15 weken misschien wel heel anders :mrgreen: )

Maar als jij je er niet prettig bij voelt om weg te gaan moet je het ook zeker niet doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jan 2011 11:55

Haha, ach, als je het zelf niet prettig vindt is het toch prima? Ik had de laatste 2 weken geen vaste afspraken meer, maar ik ben tot op de laatste dag nog wel erop uit geweest. 2 weken voor de datum nog een dag rondgelopen op de kerstmarkt in Duitsland. Ik had me ook voorgesteld dat hij toch wel later zou komen, want dat gebeurt zo ontzettend vaak bij een eerste. en ik verveelde me anders naar thuis, dus lekker erop uit. Maargoed, mijn familie en vriendinnen wonen allemaal wel heel wat dichterbij dan 1,5 uur rijden.
Ik kwam trouwens 2 weken voor de datum op mijn oma's verjaardag en die was bijna in paniek hoe ik die 2 uur nog durfde te rijden. Ik zei al: ach, als het nu begint, dan ben ik zo weer thuis hoor, en zo'n eerste floept er vast niet binnen 10 minuten uit, dus tijd zat.
Mijn oma vond het niks ;)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 jan 2011 11:55

Jannoek, vind het niet overdreven hoor, je zal er maar zitten en je word overvallen door weeen?
Hier hadden we zelfde situatie, mijn ouders wonen op 2 uur rijden.
Wel bij de 1e bij mijn schoonzus gezeten met weeen....
Mijn man werkt op de markt en ik kreeg uiteindelijk de vrijdag voor kerst weeen en dat is zo'n beetje de beste dag van het jaar...
verloskundige geweest en die zei, van het duurt nog wel even... dus hij toch maar naar de markt en maar goed ook hoor, want hij is uiteindelijk in de nacht geboren die dag.
maar was wel blij dat ik niet alleen zat.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2011 12:20

Bij een eerste is het toch altijd een beetje afwachten. Nu zou ik als de weeën zouden beginnen nog wel naar Groningen kunnen rijden en weer terug, zo snel gaat het bij mij niet :lol: . Bij Hugo zat ik trouwens de dag voordat Hugo geboren werd ook nog bij mn ouders en bij de kapper ( 2 uur rijden). Bij mij kwamen de kids niet te laat, Hugo op de uitgerekende datum en Cato 4 dagen te vroeg.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jan 2011 12:24

Een vriendin van mij zei met de eerste toen ze precies 36 weken was vanaf nu verwacht ik het elke dag toen zei ik het kan nog 6 weken duren!
's avonds komen ze bij een verjaardag vandaan en stapt ze thuis uit de auto en breken de vliezen 4 uur later waren ze papa en mama toen ze me morgens belde geloofde ik ze eerst niet :oops: :D

Ik ga er vanuit dat ik tot 42 weken door loop en dat ik een hele lange bevalling krijg kan het alleen maar meevallen :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 jan 2011 12:39

@ Liefie: doen waar je jezelf fijn bij voelt. Als het jou een prettig gevoel geeft of een 'tasje' en maxicose mee te nemen moet je dat gewoon doen!

Ik ging met 5 dagen overtijd nog naar mijn ouders (uur rijden) en met 8 dagen overtijd naar verjaardag nichtje (half uur rijden) Toen had ik trouwens als wel een klein beetje weeen.
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”