Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 16 jan 2011 18:21

@Schipje, mijn vk was er ook heel negatief over.... Zei de allereerste keer al dat we 't echt niet moesten kopen.
Om dezelfde reden als jij zegt, en ook omdat het heel onzeker kan maken als je het een keer iets minder goed hoort.

Ik ben dus blij als ik donderdag bij de VK weer een mooi hartje hoor! :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 jan 2011 18:23

Ik heb ook voorhoofdholteontsteking gehad een paar weken geleden, kreeg toen 2 soorten neussprays, één op recept die mag als je zwanger bent, en een 'gewone' bij de apotheek te kopen zoute neuspray.
Dat hielp echt!

Heb alleen vanaf die tijd heel vaak een bloedneus. Weet niet of er een relatie is of dat het gewoon door de zwangerschap komt, want volgens mij kan dat ook ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jan 2011 18:29

Zo zie je dat er verschillende meningen over zijn maar ik zie er geen kwaad in en ben er erg blij mee.

@Jannoek ik heb hier ook neusspray staan maar ik heb alleen heel veel druk op mijn voorhoofd (net boven mijn wenkbrauwen en als ik buk wordt het nog erger)
Maar ik moet niet snuiten alleen erg veel hoesten en dan heeft neusspray volgens mij niet echt zin :(
Hopelijk komt het snel los of gaat het gewoon over hopelijk voor donderdag want dan moet ik weer werken.

Vervelend van die bloedneuzen hoor je inderdaad vaker bij zwangere vrouwen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jan 2011 18:41

liefie schreef:Zo zie je dat er verschillende meningen over zijn

Idd :wink:
Beterschap!

Jannoek, succes met de bloedneuzen! Lijkt me erg irritant.

Ik slik nu standaard een heel sterke dosering echinaforce voor mijn weerstand. Ik merk dat ik ondanks de echinaforce steeds weer een klein verkoudheidje oppik. Als ik het niet slik ben ik dus bang om (net als de vorige keer) alle virusjes mee te pikken. Ik denk dat het dus goed helpt.

Gaan de zwangeren hier zich nog laten inenten voor mex.griep als er weer een entingsronde komt?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jan 2011 18:50

@Schipje daar zal ik ook eens voor kijken bij de drogist anders ben ik echt maar 1 keer in het jaar verkouden en nu al 2 keer in een paar weken erg vervelend!

Ik laat me niet inenten tegen de mexicaanse griep via mijn werk kon ik het vorig jaar ook doen maar ook niet gedaan. Een gewone griepprik haal ik ook nooit dus zou niet weten waarom nu wel.
Laat jij het wel doen of niet?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2011 19:41

@ Jannoek Bloedneuzen kan inderdaad komen door de zwangerschap. Bij Hugo zaten mn neus en oren de hele zwangerschap dicht en bij Cato kreeg ik bloedneuzen, meerdere keren in de week. IN de kraamweek nog eenmaal gehad en sindsdien niet meer.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 jan 2011 20:13

dacht zelf ook al dat het met de zwangerschap te maken had, dus tja ;-)

En wat de virusjes betreft; ik had dat ook schipje! Tot de 20e week ongeveer echt alles meegepikt, hoesten, verkoudheid, voorhoofdsholte ontsteking, griep, buikgriep etc... Nu gaat het gelukkig wel beter, ik slik nu davitamon tabletten voor zwangere vrouwen ;-)

@liefie: ik hoestte ook heel veel, en toen schreef de dokter neusspray voor, ik dacht echt 'naja, wat een onzin, neusspray als je moet hoesten'. Maar ze zei dat het hoesten veroorzaakt wordt door de holte ontsteking. En uiteindelijk werd het hoesten wel minder...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jan 2011 20:58

Ik slik inderdaad ook davitamon tabletten voor zwangeren met visolie. En ook nog floradix. Voel me af en toe een halve apotheek :wink: Maar goed, mijn ijzer is dan ook 9.3!! Dus het heeft blijkbaar wel effect.
En nee, ik haal ook de prik niet als ik daar een oproep voor zou krijgen.

Enne.... kijken jullie eens even naar de tijd :shock: zo 'laat' ben ik nog op! Normaal ben ik echt een avondmens, ik ging altijd 24.00 naar bed ongeveer maar de laatste weken was het 18.00(!) uur, en daarna 19.00 uur. Nu word ik weer misselijk, dus ga zo weer naar bed. Maar ben blij dat ik niet meer zo heel extreem vroeg 'moet' van mijn maag. :wink:

edit: de tijd staat hier nog op zomertijd geloof ik. Het is dus een uur vroeger.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 09:54

Vervelend he schipje als je zo vroeg 's avonds moet gaan slapen! Ik had dat de eerste weken ook. Dan ging ik liggen direct na 't eten...
Nu niet meer, al hoewel ik nu merk dat ik wel weer meer moe aan het worden ben. Als ik uit m'n werk kom ben ik echt op!
Dan plof ik op de bank en heb ik nergens zin in...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jan 2011 09:55

Mijn schoonzusje (Marnix' zusje dus) is afgelopen vrijdag bevallen van een -ontzettend mooi- meisje: Lente!
We zijn gisteren al geweest, echt zooo bijzonder weer zo klein... super :D
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jan 2011 10:11

@Jo'tje van harte gefeliciteerd! Leuke naam ook.

Ik ben deze zwangerschap nog amper moe geweest maar ik ging wel vroeg naar bed toen ik zo misselijk was dan had ik er het minste last van.

Wij waren net even bij de behangzaak op dorp en daar ligt gewoon het behang wat wij zoeken :shock: Alleen is het eigenlijk niet meer te krijgen maar nu gaan ze voor ons toch nog proberen het te pakken te krijgen.
Ga er maar niet teveel op hopen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 10:22

spannend of het dan gaat lukken! Zijn jullie al ver met het kamertje?

Hier is het wachten op het bedje & het wiegje. Wiegje moet nog opnieuw bekleed worden én moeten we nog een nieuwe matras voor laten maken, bedje komt als 't goed is eind februari.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 10:22

@Jo'tje (en Marnix ;-)) Gefeliciteerd!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jan 2011 11:07

@Jannoek Het meeste is al gedaan maar nu is het wachten op de schoonvader van mijn broer die moet wat buizen van de kachel veranderen en de kachel hoger hangen. Dan is het 1 lange muur behangen en een laminaatvloer erin en een nieuwe deur en dan is het klaar.
De rest heeft mijn man allemaal al gedaan. Onze spullen worden de eerste week van April geleverd volgens mij dus dat duurt nog wel even.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 11:18

Woow, dat duurt dan zeker nog wel even! Dacht dat dat van ons al lang duurde ;-)

Terug naar “Archief”