Inderdaad, want als zij zeggen dat de duivel dezelfde is als de satan bekennen ze ook dat Jezus gelijk is aan de Vader en dat willen ze niet.
Doch leert openbaring duidelijk dat de satan en de duivel inderdaad één en dezelfde zijn.
Op 12,9
En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.
Dat begrijp ik niet Mohamed. Joden kennen de duivel helemaal niet, in het OT komt die naam een keer voor, en niet eens op de manier zoals Christenen de duivel zien.
De duivel is een verzinsel van de Christenen. Waarom dat zou zijn als bekennen dat Jezus gelijk staat aan de Vader, is mij volkomen onduidelijk

Openbaring is ook een "gnostisch" Christelijk geschrift.
De zonde kwam in de wereld doordat God aan Adam het gebod oplegde.
Ook hier ben ik het niet mee eens. Volgens de Christenen was de opstand van satan voorafgaand aan de zonde in het Paradijs. Satan (de slang) verleidde Eva immers? Dus de eerste zonde was de opstand van satan. Hij dacht op een zondige manier. Maar als alles goed was, zonder zonde waar komt dan de zondige gedachte vandaan?
En daarop voort bordurend:
Als Jezus terug komt, dan zal er geen zonde meer zijn. Maar wie zegt dan dat er niet een iemand een zondige gedachte heeft, waardoor alles weer opnieuw begint?
Ja dat blijkt maar al te vaak uit de context en daarom staat er ook dat het bedenken van het vlees vijandschap met God is (Rom 8,7) de satan of duivel is dus van vlees en bloed.
Juist. Maar is vooral ONSZELF,